handdator

Visa fullständig version : Vinterpyssel?



pentti01
2012-12-08, 05:49
Ni som inte åker eller mekar Mc under vinterhalvåret, vad pysslar ni med ?
För min del blir det mycket hobby-verksamhet tex. modell bygge : Mest bilar men naturligtvis några hojar oxå. Gillar att modifiera bilarna efter egna ideér.
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/004-2.jpg

Spelar även mycket Tv-spel; uteslutande Racing. Även här kan man modifiera bilarna med utrustning, lack o dekaler. Finss även möjlighet att tillverka egna dekaler på vissa spel.
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/pentti01/Annat/006-4.jpg

Ja, på det här viset får jag många mörka timmar att flyta fram ,medans jag väntar på att få rulla ut Gamle Härken igen :)

Olle Å
2012-12-08, 10:10
Har väl lite pyssel i garaget med ett motorbyte bla. jag är ju pensionär och hoppas att inte behöva jobba så mycket i vinter. Men den mesta tiden kommer att gå åt till två av våra unghästar som vi skall försöka köra in nu i vinter. Den ena är ett halvblodssto och den andra är en riktig häst dvs. Nordsvensk Brukshäst.:):):)

Tjita1
2012-12-08, 11:15
Skotta snö tar förstås upp en del tid.. ;)

Men annars är foto ett stort intresse. I dagarna har jag anskaffat ett rejält teleobjektiv för att nå lite längre avstånd.

Mymlan
2012-12-08, 13:07
Fotograferar, musicerar, vinterfiske, studerar stjärnhimlen, fashineras också av väder och vind och olika naturfenomen. Gillar att måla och rita också :)

Markus
2012-12-08, 13:45
HIFI, skivor...tillbringar mycket tid i LP backarna på loppisar. Spelar brädspel (Axis and Allies, Ticket to Ride, osv), mycket Magic TG med dottern för tillfället. Kollar också mycket på film, ett intresse hela familjen delar. Har spenderat otroligt mycket tid på husrenoverignen, men det går mot slutet nu :)

Har rätt nördiga intresse med andra ord :)

Mymlan
2012-12-08, 16:59
HIFI, skivor...tillbringar mycket tid i LP backarna på loppisar. Spelar brädspel (Axis and Allies, Ticket to Ride, osv), mycket Magic TG med dottern för tillfället. Kollar också mycket på film, ett intresse hela familjen delar. Har spenderat otroligt mycket tid på husrenoverignen, men det går mot slutet nu :)

Har rätt nördiga intresse med andra ord :)

Hi hi! Då är jag väl också en nörd. Lite tant är jag också eftersom jag stickar, syr och handarbetar :D

engström67
2012-12-08, 17:19
Tittar mycket på tv,annars mycket tid i garaget och grejar med hojen:).Just nu renovering av min Dominator.Ram,sving blästrad,lackad och hopskruvning pågår.Motorn ligger i delar och väntar på lite nya prylar.Tank,kåpor på lack på måndag.Sedan kommer väl nya Tigern i Januari,blir väl lite skruva och pyssel med den med:):)

Tjita1
2012-12-09, 00:19
Jag måste få skryta lite med en bild på min rigg. Långt håll är detta bra för, men dessvärre tappar man mycket ljus genom telekonvertern, så man tappar autofokus om det inte är riktigt ljust. Inte desto mindre, utan telekonverter ger det 120-400mm/f4,5-5,6, och med konvertern blir det 240-800mm/f9-11.

http://i42.photobucket.com/albums/e315/cheetah88/8D9E1A50-5B1C-484B-B278-A08F7FD62146-932-0000005279CCD7F6.jpg

Mymlan
2012-12-09, 01:32
Det här pysslade jag med igår. Tror många som är uppvuxna på 70-talet känner igen den här lilla krabaten från Dunderklumpen :)
Samt ett en bild som jag gjorde i våras, föreställande min morfars kisse Grålle.

Mymlan
2012-12-14, 21:57
Lite akvarell är också kul :)

pentti01
2012-12-14, 23:54
Lite akvarell är också kul :)

Verkligen. Innan jag åter tog upp modellbygget målade jag med akvarell.

Mymlan
2014-01-03, 00:40
http://www.radioaficion.com/HamNews/images/06-2012/philips-original-radio-1.jpg
Hej på er! Jag gör nog världsrekord i trådlyft just nu. Den här vintern har jag pysslat med en gammal radio som jag ärft efter min morfar. Nämligen en gammal transistorradio/bakelitradio. En Philips Philetta från ca år 1949. Likadan som på bilden. Han hade bestämt att jag skulle ha den och han hade redan börjat fixa med den men fick den aldrig färdigställd innan han plötsligt gick bort. Men nu är den i skick och vilket sjudundrande ljud därtill. Bättre än min moderna radio. Vad håller ni på med? :)

erikn
2014-01-03, 00:59
Bygger friggebod.

Men det där är väl inte en transistorradio? Det är väl rör i den? Vi hade en liknande radio hos min mor, jag håller med om att de har bra ljud. Den var större och var gjord i trä. Tog säkert en minut innan rören var varma och den började låta.

Ska inte svära på att den var exakt likadan, men mitt minne säger mig att den såg ut så här.

http://cdn.blocket.com/static/0/images_full/26/2653112577.jpg

Mymlan
2014-01-03, 01:09
Bygger friggebod.

Men det där är väl inte en transistorradio? Det är väl rör i den? Vi hade en liknande radio hos min mor, jag håller med om att de har bra ljud. Den var större och var gjord i trä. Tog säkert en minut innan rören var varma och den började låta.

Oups! Menade rörradio! Skriver med telefonen som tyckte där skulle stå transistorradio efter som jag äger en sån också och tydligen använt det ordet en hel del gånger xD
Den här radion har jag bara haft ett år, men jag har först nu kunnat färdigställa den eftersom jag fick sista delarna för en månad sedan. Håller just nu på snida en liten ställning att hänga upp antennen i så det inte ska spraka. Den här radion värmer upp nästan genast när man startar den, tar bara några sekunder. :)

Mymlan
2014-01-03, 01:15
Min är egentligen en frukostradio men den står i vardagsrummet då det inte finns utrymme i köket och jag är rädd för att spilla något på den eller annars bara söla ned den. Gömmer antennen bakom skänken den står på då jag inte lyssnar för jag har en katt som är väldans förtjust i allt som liknar ett snöre.