handdator

Visa fullständig version : Problem med "Nya inlägg"



pumpe3
2012-12-07, 15:38
.... visa nya inlägg? Den är konstant tom och kan inte längre hoppa till första olästa inlägg i en tråd.

rolfmm
2012-12-07, 16:57
Är det nån nya inlägg då??
Det är ju vinter.......

Fores
2012-12-07, 16:58
jag hade så oxå ett tag, jag hade installerat tapatalk, trixade lite med inställningarna, sen kom inläggen igen, om det hänger ihop vet jag inte.

pumpe3
2012-12-09, 11:18
Idag hade jag 2 olästa inlägg, men denna fanns inte med exempelvis, surfar från olika enheter (pc, Mac, iPhone, Note, och tapatalk) samma knas igenom

Jourtjänst
2012-12-10, 00:30
Är det nån nya inlägg då??
Det är ju vinter.......

Det är nya inlägg hela tiden.

pewa
2013-01-11, 23:25
Missat denna tråd, fortfarande samma problem pumpe3?

nfs
2013-01-12, 16:59
Funkar inte för mig. Kör timeline istället


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Molgan
2013-01-13, 01:29
Funkar för mig både på iPad och PC. Enda problemet på det här äppelskruttet är att jag måste logga in igen varje gång jag ska göra ett inlägg. Är dock inte enbart på detta forum så jag skyller på den skrala hårdvaran.

Molgan
2013-01-13, 01:34
Och inte går det att redigera heller, sjukt trött på apples skräp. Aldrig mer.

pewa
2013-01-13, 11:57
Så problemet är att när vissa klickar på "Nya inlägg" så kommer ingenting upp, trots att det finns nya inlägg?

Händer det direkt på hemsidan via webbläsaren? Eller är det via Tapatalk?

För er det inte fungerar, är ni inloggade på forumet via både hemsidan och t.ex. Tapatalk?

Testa logga ut, rensa cache+cookies och logga sedan in igen.

pumpe3
2013-01-13, 12:14
Så problemet är att när vissa klickar på "Nya inlägg" så kommer ingenting upp, trots att det finns nya inlägg?

Händer det direkt på hemsidan via webbläsaren? Eller är det via Tapatalk?

För er det inte fungerar, är ni inloggade på forumet via både hemsidan och t.ex. Tapatalk?

Testa logga ut, rensa cache+cookies och logga sedan in igen.

Händer oavsett hårdvara jag kör, PC, Mac, tapatalk, iPad eller Androidplatta.
Här inte testat att rensa cashen ska prova det. Anledning till tråd är för att det funkar på "alla" andra forum (alltså på dom jag kör läs nya inlägg).

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

pewa
2013-01-13, 20:46
Efter att en användare varit inloggad och inaktiv en viss tidsperiod så markeras alla trådar och inlägg automatiskt som lästa. Kan vara det som är orsaken.

Andra forum du är på kan ha gått över till en annan, nyare metod att markera vad som är läst och inte. Ska kolla upp det lite närmare kanske vi kan införa det här också.

Uppdatering: Ändrat hur forumet kommer ihåg vad en användare läst och inte. Har det hjälpt något?

pumpe3
2013-01-13, 21:48
Efter att en användare varit inloggad och inaktiv en viss tidsperiod så markeras alla trådar och inlägg automatiskt som lästa. Kan vara det som är orsaken.

Andra forum du är på kan ha gått över till en annan, nyare metod att markera vad som är läst och inte. Ska kolla upp det lite närmare kanske vi kan införa det här också.

Uppdatering: Ändrat hur forumet kommer ihåg vad en användare läst och inte. Har det hjälpt något?


Grymt :love:

nfs
2013-01-15, 18:13
Nu verkar det fungera. Tack



Sent from my iPad using Tapatalk HD

pumpe3
2013-01-15, 20:05
Nu verkar det fungera. Tack



Sent from my iPad using Tapatalk HD

Håller med

Tjita1
2013-01-16, 11:27
Funkar riktigt bra nu! Tack!

Jourtjänst
2013-01-16, 12:33
Funkar för mig både på iPad och PC. Enda problemet på det här äppelskruttet är att jag måste logga in igen varje gång jag ska göra ett inlägg. Är dock inte enbart på detta forum så jag skyller på den skrala hårdvaran.

Jag kör allt på Mac och det fungerar klockrent på datorn, min ipad både via safari och taptalk samt på min iphone. Så vad mina grejer anbelangar är det inte minsta fel på hårdvaran.

Jag ville ha omväxling så jag skaffade en Samsung IIIS med Android. Nåt mer fyllt av buggar och urkass funktionalitet får man leta efter. Dessutom gick telefon 1 sönder inom en vecka efter att den hämtats ut sprillans ny. Fel 1 - Totalt tomt batteri på 15 minuter och helt omöjligt att starta den. Fel 2 - hela systemet var låst, ingen kunde ringa in. Jag upptäckte det när ingen ringde. När fel två upprepade sig fick jag telefon nummer 2 - som på beställning, där var fel 2 igen. Världens bästa mobil - pyttsan säger jag bara. Som lök på laxen ett operativ som inte kan göra de enklaste grejer som OS kan (t ex låsa skärmen på ett vettigt sätt). Så det blev att gå till affärn och surt pröjsa för en iphone då jag bundit mitt abonnemang med Samsungtelefonen. Samsung-luren hamnade i elektronikskrot på tippen.

Så för mig är en sak solklar - Apple rules.

Angående ständig inloggning på taptalk på ipad - det behöver inte jag göra. Jag loggas in automatiskt varje gång. Det enda jag behöver göra är att välja forum (är med i två).

Tjita1
2013-01-16, 13:01
Varför använda Tapatalk på iPad? Förstår syftet på en liten mobil, men på en iPad? Nä, jag har bokmärken i min webläsare, funkar skitbra tycker jag. :)

Jourtjänst
2013-01-17, 00:19
Varför använda Tapatalk på iPad? Förstår syftet på en liten mobil, men på en iPad? Nä, jag har bokmärken i min webläsare, funkar skitbra tycker jag. :)

Absolut!