handdator

Visa fullständig version : mcmässan 2013



Hondamannen
2012-11-02, 18:43
Hej:hello::hello:

Vilka hojar ska ni titta närmare på på mcmässan?

Själv har jag snöat in mig på mana 850, midnight star 1900 och c800.

Mvh

Hondamannen

engström67
2012-11-02, 19:04
Hej:hello::hello:

Vilka hojar ska ni titta närmare på på mcmässan?

Själv har jag snöat in mig på mana 850, midnight star 1900 och c800.

Mvh

Hondamannen

Själv vet jag ju vad jag beställt,men alltid kul att kolla på alla märken,midnight star är en fin hoj,går kanon faktiskt.den tillhör min favvo ,lista när det gäller custom.Den dagen jag vill ha en custom så köper jag en ny sådan kanske eller en triumph rocket 3 som har mer motor.Men ska bli kul att studera nya explorern live,om inte jag fått den till dess då.Men som vanligt annars på mässan så är det ju kul att träffa lite folk och sedan dreggla runt i Touratech,s monter och köpa på sig lite bra att ha till hojen:)

boni6507
2012-11-02, 19:06
Själv vet jag ju vad jag beställt,men alltid kul att kolla på alla märken,midnight star är en fin hoj,går kanon faktiskt.den tillhör min favvo ,lista när det gäller custom.Den dagen jag vill ha en custom så köper jag en ny sådan kanske eller en triumph rocket 3 som har mer motor.Men ska bli kul att studera nya explorern live,om inte jag fått den till dess då.Men som vanligt annars på mässan så är det ju kul att träffa lite folk och sedan dreggla runt i Touratech,s monter och köpa på sig lite bra att ha till hojen:)

:):):):)

Hondamannen
2012-12-28, 14:45
Nu har jag äntligen beställt biljetter till mässan. Ser fram emot det hela!

jtr
2012-12-29, 19:26
Jag åker buss med /www.vtb.nu/ på lördag den 26/1. Lindesberg - MC mässa/Stockholm för 250,- t.o.r. och "fram till dörren" Dessutom slipper man problem med parkeringen som oftast är ganska dyr.

P.S. Kolla med några bussbolag i dina trakter. De har oftast "En dags mäss-resor" i sina rese-program

Nilsson
2012-12-29, 19:45
jag kommer att köra upp på torsdagen gå på mässan på fredagen inga problem med parkering brukar bo på connecthotel och då ingår deras parkering

jtr
2012-12-29, 20:36
jag kommer att köra upp på torsdagen gå på mässan på fredagen inga problem med parkering brukar bo på connecthotel och då ingår deras parkering

Det är klart enklast om man bor på hotellet. Men vad kostar att bo där? Men jag fattar. Om man bor längre än 30 mil från Stockholm så är det helt OK. Jag har bara ca 23 mil till Stockholm.

engström67
2012-12-30, 20:06
Jag har bara 20mil så jag tar bilen på torsdag morgon och hänger på låset och åker hem när jag tröttnat.Gjorde det sist det var där och det var kanon,lite folk så man kunde i lugn och ro se allt:)

Jourtjänst
2012-12-31, 02:02
Jag har 60 mil och åker till Sthlm varannan vecka på jobb. Så jobbar jag där den veckan gör jag som Engström, annars blir det nog så att jag kommer på fredagen och drar igen på lördagen.

Tjita1
2012-12-31, 14:11
Hade den varit i Göteborg i år hade jag åkt utan tvekan, men att köra 60 mil för en mässa känns lite besvärligt.

V Saarela
2012-12-31, 16:11
Hade den varit i Göteborg i år hade jag åkt utan tvekan, men att köra 60 mil för en mässa känns lite besvärligt.

Oj...och jag som bilat ner till Göteborg några gånger. Brukar dock åka ibland till finska mässan när mässan i Sverige är i Göteborg.

Vete tusan hur jag gör i år trots att den är i Stockholm, lika långt till båda.....
Ole Dole Doff......

Ankan1
2012-12-31, 16:38
Tyvärr i fel del av Sverige.Tror jag besökte Stockholm en gång i 11 års åldern, stod en stackars tjej till pundare i tunnelbanan som hade allt hon ägde i ett litet skåp.Tjejen så helt färdig ut och lever förmodligen inte idag.Det var sista gången jag besökte den såkallade kungliga huvudstaden ... 37 år sedan.Göteborg hade lockat betydligt mer ...

TMax500
2012-12-31, 17:44
Själv hoppar jag på X2000 från Göteborg kl. 8.35, tillbringar 5-6 timmar på mässan, och åker hem från Sthlm C kl. 18.14.

En heldag, det är det värt! Kommer att bli kalas! :)

Mats Liifv
2012-12-31, 17:59
Tänkte ta ledigt från jobbet på fredagen och istället knalla runt på mässan så länge jag har lust och orkar! Brukar undvika lördagen med tanke på trängseln som brukar råda...

Jonas76
2012-12-31, 19:21
Tänkte ta ledigt från jobbet på fredagen och istället knalla runt på mässan så länge jag har lust och orkar! Brukar undvika lördagen med tanke på trängseln som brukar råda...

Smart, kanske ska göra som du.

engström67
2013-01-01, 13:14
Tyvärr i fel del av Sverige.Tror jag besökte Stockholm en gång i 11 års åldern, stod en stackars tjej till pundare i tunnelbanan som hade allt hon ägde i ett litet skåp.Tjejen så helt färdig ut och lever förmodligen inte idag.Det var sista gången jag besökte den såkallade kungliga huvudstaden ... 37 år sedan.Göteborg hade lockat betydligt mer ...

Ja hu då,stackars tjej men inget ovanligt,tyvärr.Låter som att Stockholm hade med det att göra:rolleyes:.Gillar ej storstäder,men Stockholm är fint och går ju hellre ut där än i Göteborg eller Malmö.Visst fint i dom städerna med,men mer skit som händer.

Nilsson
2013-01-01, 14:53
det finns rum på connect för under 500 och det ligger ca 10 minuter från mässan

Jourtjänst
2013-01-01, 16:04
Jag kommer att vara på mässan på fredagen. Är det nån här som kommer att jobba där? Har för mig att Nina sagt att hon kommer att stå i något stånd?

Skulle vara kul om vi kunde stråla sammans nånstans.

jtr
2013-01-01, 20:44
Jag har bara 20mil så jag tar bilen på torsdag morgon och hänger på låset och åker hem när jag tröttnat.Gjorde det sist det var där och det var kanon,lite folk så man kunde i lugn och ro se allt:)

Inte så dumt att åka på torsdag. (mycket mindre folk) Kanske gör likadant.

Håkan46
2013-01-01, 21:10
Jag kommer att åka till mässan på Torsdag
Jag tror att man kan åka ganska sent, hem ca 19-20.00. Mindre bilköande då
//Håkan

Jourtjänst
2013-01-02, 00:52
Möte i Sthlm på torsdag, så det kan vara ett alternativ för mig också.

Phaedre
2013-01-10, 15:26
Maken och jag checkar in på Rica-hotellet precis vid mässentren på fredag kväll. Tar en myskväll, en stabil frukost och går sen på mässan hela lördagen. Jag tycker ju att halva nöjet är allt kul folk som är där så jag vill gå när det härligt knökigt ;)
Dessutom rundar vi av kvällen på rustikt öl- och mathak för middag tillsammans med några från klubben, Ignite MC, alltså! Kommer bli bästa lördagen i år!

Allaandranamnvarupptagna
2013-01-14, 19:48
Jag har faktiskt ingen koll, men ska dit, fixat ledigt från jobbet, så att man kommer är självklart!

Phaedre
2013-01-14, 20:06
Jajustdet, jag ska kika lite extra på stora Kawasaki Versyn och Hondas Varadero. Håller fortfarande på och nöter med kortet men när det väl är klart är jag sugen på att byta upp mig i storlek.

via Tapatalk

Jourtjänst
2013-01-15, 01:56
Nu är tiden klar för mig. Jag har jobb i Sthlm tisdag till torsdag, går på mässan med start vid 10-11 på fredag, är där så länge det är kul och åker sedan hem till Helsingborg.

Allaandranamnvarupptagna
2013-01-23, 13:13
Bokat och klart, drar upp till sthlm imorgon ! någon som vet något billigt hotell i närheten ?

Phaedre
2013-01-24, 07:30
Bokat och klart, drar upp till sthlm imorgon ! någon som vet något billigt hotell i närheten ?

Nja, billigt vet jag inte men Rica Talk hotell som ligger precis intill mässan har ett erbjudande där biljetten ingår. Dessutom lär det vara lite fest i baren där :)


via Tapatalk

Allaandranamnvarupptagna
2013-01-27, 21:41
Jaa jag såg det oxå.. tyckte det var lite väl dyrt.. men det är klart, bekvämt och nära :)
tog dock inte mer än ett par minuter så var man i centrum igen och vi hittade ett hotell som hätte Stockholm in. inget jag rekomenderar, men det funkade för en natt

Masund
2013-01-28, 10:36
Märks att världsekonomin slår hårt bland utställarna, MC mässan blir bara mindre och mindre för varje år.