handdator

Visa fullständig version : MC-ställ för långa personer?



Mymlan
2012-10-16, 22:50
Planerar att åka och titta på mc-ställ i veckoslutet. Har redan ett mc-ställ av märket mp-asu som jag är ganska nöjd med förutom att jackan är väldigt bred över axlarna då det är en herrmodell, vill inte se ut som en rugbyspelare.
Någon som har tips på mc-ställ för långa damer (181 cm) med former?

Mymlan
2012-11-22, 19:09
Här vare dött

Ove
2012-11-22, 19:17
Här vare dött

:aetsch: Ingen hjälp att få för det är mest korta och tjocka gubbar på forumet. ;)

Ankan1
2012-11-22, 19:19
Här vare dött

Då kanske man kan få en kopp begravningskaffe med tårta ... :D

Här nedan är kanske vad du letar efter.Brukar själv handla där och tycker dom har bra kvalite samt priser.Men skinnställ kör jag inte i bortsett från skinnvästen med klubbemblemet på.Betydligt gosigare med ett delat allvädersställ om man ska köra långt.

http://www.handelsboden.com/stall-c-112-1.aspx

http://www.handelsboden.com/nu-oppnar-vi-i-malmo-igen-n-83.aspx

V Saarela
2012-11-22, 20:28
MP-asu har lite väl häftiga axlar, åtminstone dom äldre modellerna.(5-6 år).
Du har väl butiken Storm i din närhet. Finns väl en del damjackor från bl a Sinisalo. MP-asu har väl ingen kollektion damkläder nuförtiden?

Mymlan
2012-11-22, 21:43
MP-asu har lite väl häftiga axlar, åtminstone dom äldre modellerna.(5-6 år).
Du har väl butiken Storm i din närhet. Finns väl en del damjackor från bl a Sinisalo. MP-asu har väl ingen kollektion damkläder nuförtiden?

Kollade upp den modellen jag har och den är tydligen en modell som är både för damer och herrar. Den sitter bra annars men jag är inte helt nöjd med axelskydden som åker hit och dit. Tror inte dom har något ställ som är enbart för damer. MP-asu Sportivo heter det stället jag har, byxorna är dambyxor men jackan är den samma både för damer och herrar.

V Saarela
2012-11-23, 17:33
Kollade upp den modellen jag har och den är tydligen en modell som är både för damer och herrar. Den sitter bra annars men jag är inte helt nöjd med axelskydden som åker hit och dit. Tror inte dom har något ställ som är enbart för damer. MP-asu Sportivo heter det stället jag har, byxorna är dambyxor men jackan är den samma både för damer och herrar.


Då är det bara att byta märke då. Dammodellerna är sydda för en kvinna, bl a med mer midja (eller heter det mindre midja?) Bara att knalla in till Storm då och norpa en duktig klädsäljare där. Dom säljer väl lite olika märken, bl a Sinisalo.....och jag vet att åtminstone dom har en dammodell iallafall.

Mymlan
2012-11-23, 21:17
Då är det bara att byta märke då. Dammodellerna är sydda för en kvinna, bl a med mer midja (eller heter det mindre midja?) Bara att knalla in till Storm då och norpa en duktig klädsäljare där. Dom säljer väl lite olika märken, bl a Sinisalo.....och jag vet att åtminstone dom har en dammodell iallafall.

Tack för hjälpen. Blir väl att ta en sväng dit och kolla nästa gång jag besöker H:fors :D