handdator

Visa fullständig version : Söker Privat Handedning oktober-november Stockholm



Free
2012-10-15, 19:06
Hej!

Tänker äntligen ta MC kort, och har äntligen både tid och en liten budget för det.
Dock, är jag sent ute för att finna en körskola för MC nu i oktober.

Så, frågar antingen efter en privat handledare som kan tänka sig att lägga upp en körplan under oktober - November ... Eller om någon vet med sig körskolor som fortfarande håller undervisning under denna period. Har kontaktat ett par skolor men de har tyvärr avslutat sina mc lektioner för i år...

Jag är 36 och har bilkörkort. Har ej kört MC men dock scooter när jag bott i Asien under ett antal år. Nu söker jag en pedagogisk och trygg person, som är passionerad i att även lära andra att köra hoj!

Hör gärna av er om tips eller om ni själva har direkt möjlighet och tid att vara handledare!
:hello:

pm22dm
2012-10-18, 09:11
Jag vet icke om det hjälper dig men...

Jag är 26 år och har kört bil sedan jag var 18.
Tog mitt mc-kort nu i höst.
Jag tog inga lektioner på körskola och hade ingen handledare att köra med.
Min enda erfarenhet av mc-körning var att jag kört moped innan (och så hade jag givetvis testat någon enstaka gång utan körkort samt tränat på manöverbanorna). I övrigt körde jag så som jag läst att man skall hålla sig på vägen, visa tydligt vart man ska mm.

Jag klarade uppkörningen på första försöket!

klaus
2012-10-18, 18:18
inga problem med handledning,funkar även vintertid, hör av dig,skickade info till dig,kolla besökarmeddelande