handdator

Visa fullständig version : Vem är vaken?



Mymlan
2012-10-13, 00:09
Skulle vara kul att veta om det finns flera nattugglor här än mig! Klockan är 1.08 här hos oss :)

tomtefar
2012-10-13, 00:33
Jo då, bättre vaken än naken!

Mymlan
2012-10-13, 00:38
Jo då, bättre vaken än naken!

:rofl:

Guzzi-Leif
2012-10-13, 00:43
Jag är både och.
Min klocka visar 00:43.

Mohlin
2012-10-13, 01:00
01.00 och vaken.

Mymlan
2012-10-13, 01:09
Jag är både och.
Min klocka visar 00:43.

Too much information :D

Mymlan
2012-10-13, 04:04
God natt :cool:

Guzzi-Leif
2012-10-13, 22:43
Too much information :D

OK; jag hade inte behövt skriva klockslaget...

Mymlan
2012-10-13, 23:22
OK; jag hade inte behövt skriva klockslaget...

:rofl:

Ankan1
2012-10-13, 23:32
Sitter och väntar på att det ska bli vååååår ...

Mymlan
2012-10-14, 00:39
Sitter och väntar på att det ska bli vååååår ...

Jag väntar på snön:)

Ankan1
2012-10-14, 09:36
Jag väntar på snön:)

Ska du köra snöskoter nu då ... :D

Bor själv i Skåne delen, Sveriges Bahamas som brukar vara rätt så snöfattig men snorkall pga hög luftfuktighet om vintrarna.

veteranmc
2012-10-14, 16:36
måste säga att jag aldrig hört ordet snorkall. här uppe i norrbotten säger vi svinkallt men vi använder ordet snorhalt å svinhalt

Gert
2012-10-14, 16:59
måste säga att jag aldrig hört ordet snorkall. här uppe i norrbotten säger vi svinkallt men vi använder ordet snorhalt å svinhalt

Talesättet kommer väl från att näsan börjar rinna vid kall väderlek, inte lika kraftigt som på bilden men ändå... ;-)

Mymlan
2012-10-14, 17:07
Ska du köra snöskoter nu då ... :D

Bor själv i Skåne delen, Sveriges Bahamas som brukar vara rätt så snöfattig men snorkall pga hög luftfuktighet om vintrarna.
Nej men motoriserad sparkstötting skulle inte vara helt fel. Det är badass!
:D

Mymlan
2012-10-16, 00:30
Vem är vaken inatt då? :)

klaus
2012-10-16, 01:49
har ni lagt er redan,klockslaget syns på vänster sida ovanför avatar :)

Olle Å
2012-10-16, 07:12
har ni lagt er redan,klockslaget syns på vänster sida ovanför avatar :)

Hm, får nog ställa väckarklockan, så jag kan gå upp och försöka skriva något fyndigt.:eek::eek:

klaus
2012-10-16, 18:36
Alla har ju olika dygnsrytmer,gäller att hitta en som man trivs med.
Jag för min del jobbar bara nätter,har gjort det över 35år,så då kan man nog säga att jag är uppe på nätterna :)

Nina
2012-10-16, 20:38
För en tid kunde jag vara vaken på natten men nu har jag övat mig i att somna om i fall jag vaknar till. Kan t o m lyckas sova ända till 07:50 i bästa fall. Så nej jag sover på natten. :)

Tjita1
2012-10-16, 21:03
Jag är vaken nu. Räknas det? ;)

Mymlan
2012-10-16, 21:08
Jo :D

Mymlan
2012-10-16, 21:12
För en tid kunde jag vara vaken på natten men nu har jag övat mig i att somna om i fall jag vaknar till. Kan t o m lyckas sova ända till 07:50 i bästa fall. Så nej jag sover på natten. :)

Oj, det är ungefär den tiden jag säger god natt när jag är ledig:D

Tjita1
2012-10-16, 21:49
Jag satt alltid uppe till runt 2-3 när jag var ledig innan, men nu käkar jag diverse mediciner som man sover gott på, så på sin höjd fram till midnatt kan det bli..

Ove
2012-10-16, 22:51
Jag satt alltid uppe till runt 2-3 när jag var ledig innan, men nu käkar jag diverse mediciner som man sover gott på, så på sin höjd fram till midnatt kan det bli..

:D Medicin ja -tidigare i kväll hade jag problem med en hälsopreparatsskojarfirma som heter Atlas. En sällsynt enveten kvinnlig telefonnasare var jag bara tvungen att ringa av i örat. Hon ville ge mig ett gratisprov på melatonin. Vet sen tidigare att om man accepterar gratisprovet blir man inte av med utskicken sedan och dom är INTE gratis. :mad:

namn
2012-10-16, 23:32
M.A.S.H på 7an 23.35
... sedan tackar jag för mig... Vanligtvis går jag upp vid 3 draget så jag är ingen nattsuddare numera...

Tjita1
2012-10-16, 23:32
Om jag minns mina självstudier rätt har rent melatonin ingen effekt i kroppen, utan det måste vara det som bryts ner till melatonin för att det ska få effekt.. Vilket för övrigt är receptbelagt.
Själv käkar jag diverse psykofarmaka, neuroleptika, vitaminer, och nu även medicin mot chrons sjukdom och magkatarr. Låter det som att jag ska sikta på att ha ett stressigt jobb i framtiden, eller? ;)

Nu blir det iallafall sängen, eller snarare (jag ligger redan i sängen) att lägga bort iPaden och blunda.. :P

Olle Å
2012-10-17, 09:57
:D Medicin ja -tidigare i kväll hade jag problem med en hälsopreparatsskojarfirma som heter Atlas. En sällsynt enveten kvinnlig telefonnasare var jag bara tvungen att ringa av i örat. Hon ville ge mig ett gratisprov på melatonin. Vet sen tidigare att om man accepterar gratisprovet blir man inte av med utskicken sedan och dom är INTE gratis. :mad:

Bara upplysa om att Melatonin är ett hormonpreparat som gör folk slöare helt enkelt. Kan användas av resenärer västerut som kan få problem med jetlag. Preparatet är förbjudet i många länder. Har alltså en liten insomningseffekt. Har man intagit preparatet, så får man inte framföra motorfordon.:mad::mad:

Nina
2012-10-17, 09:59
Om jag minns mina självstudier rätt har rent melatonin ingen effekt i kroppen, utan det måste vara det som bryts ner till melatonin för att det ska få effekt.. Vilket för övrigt är receptbelagt.
Själv käkar jag diverse psykofarmaka, neuroleptika, vitaminer, och nu även medicin mot chrons sjukdom och magkatarr. Låter det som att jag ska sikta på att ha ett stressigt jobb i framtiden, eller? ;)

Nu blir det iallafall sängen, eller snarare (jag ligger redan i sängen) att lägga bort iPaden och blunda.. :P

För snart ett år sen slutade jag sova. Sov runt 1-3 timmar och sen var jag vaken, oftast efter 2 timmars sömn. Stresshormoner ställer till det i kroppen så till vida att även kroppen börjar krångla. Allt går i ett ekorrhjul, det ena avlöser det andra, till slut är hela en själv i olag. Jag tänker inte gå in på vad det var som fick mig ur balans men det finns hjälp. En av mina bättre egenskaper i dag är att jag mediterar varje dag. Man måste inte sitta i lotusställning och man måste inte sitta en hel timme, det räcker med 5 min sittande på en stol avslappnad. Att tänka positiva tankar hjälper också, det tar sin tid att hitta lugnet och vara avslappnad men till slut gör man det. Andningsteknik är också bra att ta till. Dra ett djupt andetag, tänk dig att du drar in positiv luft och när du andas ut tar andetaget med sig negativa känslor och tankar etc. Ta flera djupa andetag, snart hittar du en lugnare andning.

I dag finns ingenting som får mig ur balans, jag är välbalanserad och är nån elak mot mig tänker jag bara att personen har nog bara en dålig dag, i morgon är det bättre. För det berör egentligen inte mig. Vaknar jag mitt i natten vänder jag på mig och tänker att jag är skitduktig som kan somna om igen, jag behöver inte det där längre med att ligga vaken. :)
Och allt det här har lett till att jag nu sover på nätterna och vaknar senare på morgonen än jag gjorde tidigare.

Olle Å
2012-10-17, 10:08
För snart ett år sen slutade jag sova. Sov runt 1-3 timmar och sen var jag vaken, oftast efter 2 timmars sömn. Stresshormoner ställer till det i kroppen så till vida att även kroppen börjar krångla. Allt går i ett ekorrhjul, det ena avlöser det andra, till slut är hela en själv i olag. Jag tänker inte gå in på vad det var som fick mig ur balans men det finns hjälp. En av mina bättre egenskaper i dag är att jag mediterar varje dag. Man måste inte sitta i lotusställning och man måste inte sitta en hel timme, det räcker med 5 min sittande på en stol avslappnad. Att tänka positiva tankar hjälper också, det tar sin tid att hitta lugnet och vara avslappnad men till slut gör man det. Andningsteknik är också bra att ta till. Dra ett djupt andetag, tänk dig att du drar in positiv luft och när du andas ut tar andetaget med sig negativa känslor och tankar etc. Ta flera djupa andetag, snart hittar du en lugnare andning.

I dag finns ingenting som får mig ur balans, jag är välbalanserad och är nån elak mot mig tänker jag bara att personen har nog bara en dålig dag, i morgon är det bättre. För det berör egentligen inte mig. Vaknar jag mitt i natten vänder jag på mig och tänker att jag är skitduktig som kan somna om igen, jag behöver inte det där längre med att ligga vaken. :)
Och allt det här har lett till att jag nu sover på nätterna och vaknar senare på morgonen än jag gjorde tidigare.
Ja, tänk om det fanns flera människor, som kunde tänka så. Det skulle kunna minska stressen och aggressionerna väldigt mycket. Det handlar helt enkelt ( inte så enkelt ) om självkontroll.
Tänk bara på vad som händer i trafiken då folk tappar fattningen om någon annan gör ett misstag, vilke alla kan göra. Då är ju olyckan snart framme.:rock::rock::rock:

Ankan1
2012-10-17, 20:13
[QUOTE=veteranmc;69278]måste säga att jag aldrig hört ordet snorkall. här uppe i norrbotten säger vi svinkallt men vi använder ordet snorhalt å svinhalt[/QUOTE

Snorkallt - Göingedialekt från Skåne.

Sau e de när vär och vinn slår knud på hinnannen.De e möd möjligt att en ente kan se va de sluta om en ente se te att ha mö ve i pannan innan de ble vinter udanför husaknuden.

Så är det när väder och vind slår knut på varandra.Då är det mycket möjligt att man inte kan förutspå var det kommer att sluta om man inte ser till att ha mycket ved i pannan innan det blir vinter utanför husknuten.

Tyvärr en långsamt utdöende dialekt som präglat mig själv hårt pga min uppväxt i närheten av Osby hållet.Ge dig ut och få tag i en av dessa äldre Göingebor så är det knappt man själv förstår vad de säger. :)

Min farfar kom en gång hem från en älgjakt och jag frågade om, de ble nått.Min farfar svarade kort.Na, en fick kasta si bagom gäret för å hålle unnan för grannpågen me sin nye bössa när han väl kom loss.

Jag frågade, blev det något.Farfar svarade kort.Nä, jag fick kasta mig bakom stengärdet när grannens pojke började skjuta med sitt nya gevär när han fick rätt på det. :)

Jourtjänst
2012-10-17, 20:23
måste säga att jag aldrig hört ordet snorkall. här uppe i norrbotten säger vi svinkallt men vi använder ordet snorhalt å svinhalt

Snorkallt. Vedertagen term.

Jourtjänst
2012-10-17, 20:26
I dag finns ingenting som får mig ur balans, jag är välbalanserad och är nån elak mot mig tänker jag bara att personen har nog bara en dålig dag, i morgon är det bättre. För det berör egentligen inte mig.

Mycket bra ledstjärna. Ska jag tänka på varje dag.

engström67
2012-11-24, 01:20
Jag är vaken,nyss hemkommen från jobbet.Nu kan man lungt handla mat i helgen.För den som inte vet så går bla Ica transporterna dygnet runt alla dar i veckan året runt för att det ska finnas mat.Tänk om man stannade hemma:rolleyes:

Mymlan
2012-12-30, 02:13
Någon annan som tycker det är slöseri med tid att sova? :D

rolfmm
2012-12-30, 02:39
Jag är vaken....................

V Saarela
2012-12-30, 10:03
Jag är vaken,nyss hemkommen från jobbet.Nu kan man lungt handla mat i helgen.För den som inte vet så går bla Ica transporterna dygnet runt alla dar i veckan året runt för att det ska finnas mat.Tänk om man stannade hemma:rolleyes:

Då handlar vi på Coop :rolleyes:

Mymlan
2013-01-02, 00:42
Tjenare på er! Hoppas ni alla haft en finfin nyårsafton. Själv vakade jag hela natten (till kl 6 på morgonen) och när jag kom hem somnade jag på soffan och sov ända till kl 15 med den påföljden att jag är pigg som en mört nu när jag egentligen borde sova. Ska dessutom upp kl 7 imorgon och iväg och jobba. :thumpdown:

AT-gubben
2013-01-03, 10:10
Tjenare på er! Hoppas ni alla haft en finfin nyårsafton. Själv vakade jag hela natten (till kl 6 på morgonen) och när jag kom hem somnade jag på soffan och sov ända till kl 15 med den påföljden att jag är pigg som en mört nu när jag egentligen borde sova. Ska dessutom upp kl 7 imorgon och iväg och jobba. :thumpdown:

Låt höra om du överlevde jobbdagen för troligtvis sov du väl inte den natten heller ;)

Mymlan
2013-01-03, 15:24
Låt höra om du överlevde jobbdagen för troligtvis sov du väl inte den natten heller ;)
Sov 2 timmar den natten, vaknade och drog iväg till jobbet. Min snälla kollega sade att jag såg ut som om jag genomgått 7 svåra år. Hon hade dessutom kokat en kanna kaffe och jag som inte dricker kaffe sörplade i mig hela alltihopa (trodde jag skulle bli pigg av det) och fick magvärken från h*****e (ovan vid koffein). Men jag gav mig inte utan plågade mig igenom hela dagen :cool: :rofl:

engström67
2013-01-04, 10:13
Då handlar vi på Coop :rolleyes:

Brukar vi göra:D

engström67
2013-01-04, 10:15
Någon annan som tycker det är slöseri med tid att sova? :D

4-5 timmar brukar räcka för mig:)

Tjita1
2013-01-04, 13:03
Jag käkar lite medicin, så jag sover förnärvarande rätt länge. Gick och la mig vid midnatt inatt, och är precis klar med frukosten. :) 10 timmar är inget ovanligt.

Mymlan
2013-01-06, 03:18
God natt mitt herrskap!......Hmm..eller "god morgon" heter det väl, här på andra sidan vattenpölen:hmmmm2:

Tjita1
2013-01-08, 07:32
Usch fi fasen. Jag ska och göra en MR av skallen klocka 8:10 så jag är vaken nu..

Mymlan
2013-01-08, 22:11
Usch fi fasen. Jag ska och göra en MR av skallen klocka 8:10 så jag är vaken nu..

Huua! Stackars dig! Jag skulle säkert aldrig klara av det (cellskräck). Minns hur jag som
14 åring skulle pröva min första moppehjälm. Stod länge och bara velade ända tills min kompis kom och tryckte ner den över huvudet mitt med en duns och jag gick bananas :eek: Hoppas allt gick väl för dig :)

Ove
2013-01-08, 22:36
Usch fi fasen. Jag ska och göra en MR av skallen klocka 8:10 så jag är vaken nu..


Huua! Stackars dig! Jag skulle säkert aldrig klara av det (cellskräck). :eek: Hoppas allt gick väl för dig :)

:eek: Skulle också banga fast av andra skäl... Det kan vara vanskligt att avslöja vad som rör sig i huvvet på en gubbe, för utrymme finns det nog... för rörelse menar jag. :rolleyes:

Jan-Olov
2013-01-08, 23:20
Jag har undersökt min nacke i en sådan apparat. Inte tycke jag att det var så otrevligt det är ju bara att gå då ifrån om det blir för jäkligt. Det jag inte gillade var det våldsamma oljud maskin förde.

RobbeS
2013-01-08, 23:39
Blev pappa 30:e december och ägnar en stor del av natten åt nattvak nu. Det lilla underverket ska ju äta var tredje timme.Som tur är så är vi två som delar på natten, och matandet då han inte ammar, så jag tar skiftet fram till tre och frun efter tre.

Mymlan
2013-01-08, 23:57
Blev pappa 30:e december och ägnar en stor del av natten åt nattvak nu. Det lilla underverket ska ju äta var tredje timme.Som tur är så är vi två som delar på natten, och matandet då han inte ammar, så jag tar skiftet fram till tre och frun efter tre.

Gratulerar :)

RobbeS
2013-01-09, 13:00
Gratulerar :)

Tackar:)

Ove
2013-01-09, 13:20
Tackar:)

:shakehands: Grattar också! Visst är det lite, eller mycket kanske som ställs på huvvet när man fått smått, men ta vara på tiden med den lille för det går fort undan och är helt fantastiskt att uppleva. ;)

Tjita1
2013-01-09, 18:46
Huua! Stackars dig! Jag skulle säkert aldrig klara av det (cellskräck). Minns hur jag som
14 åring skulle pröva min första moppehjälm. Stod länge och bara velade ända tills min kompis kom och tryckte ner den över huvudet mitt med en duns och jag gick bananas :eek: Hoppas allt gick väl för dig :)

Var inte så farligt. Jag var väl så trött att jag inte brydde mig. :) Ska bli intressant och se om det har hänt nåt sen sist.

RobbeS
2013-01-10, 07:41
:shakehands: Grattar också! Visst är det lite, eller mycket kanske som ställs på huvvet när man fått smått, men ta vara på tiden med den lille för det går fort undan och är helt fantastiskt att uppleva. ;)

Tack. Mycket ändras men det mesta till det positiva. Bara det att man inte är viktigast i sitt eget liv nu är en ny känsla.:)

Mymlan
2013-01-14, 00:44
Jobb imorgon! Måste sova... Nääähhh! Vill inte! :thumpdown::(

Mymlan
2013-09-18, 23:49
Sover med min ögonopererade kisse inne i sjukrummet/sjukburen inatt för att han skall hållas lugn. Vad gör man inte för en familjemedlem. Sov gott allihopa! Misstänker att det inte blir någon sömn för min del.

jrutgers
2013-09-19, 00:07
Nu blir det nana

Mymlan
2013-09-19, 06:18
Vad för nått?

jrutgers
2013-09-19, 07:56
Ja, sova alltså. Men nu é jag vaken igen.
Hur gick det med kissen? Blev det någon sömn?

Mymlan
2013-09-19, 09:31
Ja, sova alltså. Men nu é jag vaken igen.
Hur gick det med kissen? Blev det någon sömn?

3 timmar. Nu är jag på jobb, utvilad och pigg.:sleep: -.-

jrutgers
2013-09-19, 09:33
Tur att det är helg snart, så du får sova lite… förhoppningsvis

Mymlan
2013-09-19, 16:00
Tur att det är helg snart, så du får sova lite… förhoppningsvis

Det lär nog dröja ca 2 veckor till åtminstone innan jag får sova ordentligt. Här har ni orsaken till alla sömnlösa nätter :love:

jrutgers
2013-09-19, 16:03
Lilla kissen! Jättefin! Fast förmodligen inte helt nöjd med tratten!!

Jag har också en liten Go katt (på 8 kg)3485

Mymlan
2013-09-19, 16:21
Lilla kissen! Jättefin! Fast förmodligen inte helt nöjd med tratten!!

Jag har också en liten Go katt (på 8 kg)3485

Oj vilken söt "liten" katt. Han ser nästan ut som en teddybjörn. :)
Min har nyligen blivit opererad för starr i högra ögat (därav rakningen vid ögat), han har förmodligen haft det ända sen liten men det upptäcktes för bara någon månad sedan. Efter att ögat läkt kommer han förmodligen ha så bra syn som han aldrig tidigare haft. Man märker redan nu att han har lite bättre syn, jättekul att se hur han reagerar på alla nya intryck :)

Mymlan
2013-12-29, 03:40
Drömde att någon jävel stal hojen:mad:
Flög upp ur sängen, in i stövlarna och ut i garaget där hojen stod på sin vanliga plats. Är så uppjagad och arg på den där fiktiva personen som fanns bara i min mardröm att jag inte kan sova. Jävla typ altså!

V Saarela
2013-12-29, 05:14
Jag har den senaste månadn haft så mycket att göra så jag har mer eller mindre vänt dygnet totalt :o)

Frugan kokade kaffe åt mig vid 12-snåret(innan hon gick o la sig)
.....och nu är jag inne på min andra panna kaffe :o)

Nina
2013-12-29, 12:53
Drömde att någon jävel stal hojen:mad:
Flög upp ur sängen, in i stövlarna och ut i garaget där hojen stod på sin vanliga plats. Är så uppjagad och arg på den där fiktiva personen som fanns bara i min mardröm att jag inte kan sova. Jävla typ altså!

Låter som att du skulle behöva avslappningsövningar, i alla fall stressa av en aning? Att bli så upprörd över en dröm är mindre bra för hjärtat.

Mymlan
2014-05-03, 01:20
:thumpdown:Visdomstand nr 2 på g. Outch! Blir nog tandläkaren nästa. Få se om man kan hålla ut till på måndag eller om det blir akut.

Olle Å
2014-05-04, 10:37
:thumpdown:Visdomstand nr 2 på g. Outch! Blir nog tandläkaren nästa. Få se om man kan hålla ut till på måndag eller om det blir akut.

Varför heter det visdomstand? Är det för att visdomen bör ha kommit då?

Ove
2014-05-04, 10:44
Varför heter det visdomstand? Är det för att visdomen bör ha kommit då?

:hmmmm2: Kanske nån idé om att tänderna lämnar plats för visdom eftersom dom inte håller och försvinner i lagom takt. Själv är jag bara 3/4-vis för jag har en kvar. ;)

erikn
2014-05-05, 00:49
Varför heter det visdomstand? Är det för att visdomen bör ha kommit då?

Ja. De heter likadant på flera språk.

Mymlan
2014-06-04, 23:48
Klarvaken. Ska och operera ut två av fyra visdomständer imorgon. Har aldrig tidigare varit orolig över att gå till tandläkaren. Var också kolugn ända tills tandläkaren sade "Ja. Sen är du ju förståss vaken under ingreppet. Men det ska väl gå bra? Du blir ju bedövad". Ska alltså ligga där och bara gapa medan han skär, drar och syr i käften på mig.:eek:

jrutgers
2014-06-05, 08:40
Mymlan
Jag tig ut en för några år sedan. Tycker det finns roligare saker än att gå till tandläkaren (läs skitjobbigt) men jag måste säga att det gick förvånansvärt bra. Kände ingen smärta förutom i läpparna som dom drog bak till örat (tur att jag har stor trut) men i det stora hela så gjorde det inte ont alls.
Skulle inte oroa mig nämnvärt om jag skulle göra det igen :-)


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Mymlan
2014-06-05, 11:36
Mymlan
Jag tig ut en för några år sedan. Tycker det finns roligare saker än att gå till tandläkaren (läs skitjobbigt) men jag måste säga att det gick förvånansvärt bra. Kände ingen smärta förutom i läpparna som dom drog bak till örat (tur att jag har stor trut) men i det stora hela så gjorde det inte ont alls.
Skulle inte oroa mig nämnvärt om jag skulle göra det igen :-)


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Kom nyss därifrån. Bedövningen har inte släppt ännu. Det gick bra ändå, trots lite nervositet. Den i övre käken lossnade hur lätt som helst. Det ända som inte var så kul var när han grävde efter den nedre som inte kommit fran ännu då den hakat fast i en annan tand. Smärtade gjorde det inte men krasandet när han spjälkte tanden hade jag kunnat vara utan. :)

jrutgers
2014-06-05, 11:37
Gött! Nu är det över. Kommer ömma några dagar… sen har du snart glömt det hela


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Mymlan
2014-06-05, 12:14
Gött! Nu är det över. Kommer ömma några dagar… sen har du snart glömt det hela


Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Ska och ta ut stygnen om en vecka. Blir ett till besök i höst för att ta ut de andra två. Fast då kommer jag nog inte vara lika nervös XD

Mymlan
2014-06-05, 12:16
Var nog mest rädd att jag inte skulle få köra hoj och åka på fisketur. ;)

Mymlan
2015-01-23, 00:08
Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta :mad:). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen. ;)

räven
2015-01-23, 07:56
Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta :mad:). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen. ;)

Nu är jag vaken.

BeSt
2015-01-23, 08:05
Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta :mad:). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen. ;)

Precis landat på jobbet, varit uppe sedan kvart över 5 ungefär.
Mörkt som i en påse ute, inte utan att man ser fram emot lite ljusare morgnar.... :)

erikn
2015-01-23, 08:15
Jag var vaken då, men inte inloggad på hojen. Här har det snöat lätt men konstant i ett par dygn. Så det är lite ljusare i alla fall.

Ove
2015-01-23, 11:13
Morjens på er! Äntligen tillbaka efter ett långt uppehåll. Någon annan uppe och ugglar? Klockan visar 00:05 på den här sidan av viken, själv sitter jag här och pluggar (och den jävla datorn vill inte samarbeta :mad:). Hur klokt det är att göra det mitt i natten, det kan man ju förstås fråga sig. Men å andra sidan pluggar jag egentligen inte, för jag är ju här på hojen. ;)

:D Beror helt på vem man är. Minns att när jag tentaläste en gån i urtiden så kom jag hem till studentlyan, åt en bit och sov till senat på kvällen. Sen vaknade jag upp och körde ett pass på 2-3 timmar, sov och tog ett pass till vid böckerna. Läsbränslet var starkt te, mintkex och cigaretter. Resultatet var gott, missade inte en enda tenta men jag fick en del paroxysmal tackykardi (skenande hjärta) som jag lärde mig att häva på någon minut var gång det inträffade. Ganska vanligt just vid tentaläsning pga nattvak med kaffe och röka. :rolleyes:

Mymlan
2015-01-23, 14:09
Jag var vaken då, men inte inloggad på hojen. Här har det snöat lätt men konstant i ett par dygn. Så det är lite ljusare i alla fall.

Här snöar det också, och jag drömmer mig bort till sommaren. Förutom att plugga så fördriver jag tiden med att skida (då snölagret är tillräckligt tjockt). Passar också på att gå igenom och redigera alla foton jag knäppt under föregående sommar. Blir väl snart dags att beställa nya däck, så att motorcykeln är startklar när den sista isen och snön har smultit. :)

Mymlan
2015-01-23, 14:17
:D Beror helt på vem man är. Minns att när jag tentaläste en gån i urtiden så kom jag hem till studentlyan, åt en bit och sov till senat på kvällen. Sen vaknade jag upp och körde ett pass på 2-3 timmar, sov och tog ett pass till vid böckerna. Läsbränslet var starkt te, mintkex och cigaretter. Resultatet var gott, missade inte en enda tenta men jag fick en del paroxysmal tackykardi (skenande hjärta) som jag lärde mig att häva på någon minut var gång det inträffade. Ganska vanligt just vid tentaläsning pga nattvak med kaffe och röka. :rolleyes:

Jag kan gott sitta uppe och måla/rita el läsa en bra bok ända till 5-tiden på morgonen. Men plugga, det gör jag nog helst på dagen. :)
Sen finns det en katt i hushållet, som tycker att nattid=bustid/lektid. Om matte då sitter och pluggar så måste man ju göra allt för att hon ska komma av sig i pluggandet. T.ex. kan man jaga hennes tår, sitta och stirra på henne över datorskärmen samtidigt man jamar högt tills hon lyfter blicken, gå över datorn, bita henne i hälen, leka med blommorna el klättra överallt där det är strängt förbjudet att klättra.
På dagen är det dock lugnt för då brukar han sova. :D

V Saarela
2015-01-23, 21:16
För några år sedan så kunde jag räkna på mina fem fingrar när jag klev upp efter kl 06,00 på morgonen per år. Nuförtiden har den tiden ändrats och det är då fem fingar för 04,00 som gäller :-)

engström67
2015-01-28, 10:18
Håller med.Sällan man har sovmorgon till 6,00 :)

Nina
2015-01-29, 09:51
Det händer men nån enstaka gång sover jag ända till 07:00. I normala fall är jag uppe och skuttar omkring kl 06:00 pigg som en mört. :)

engström67
2015-01-29, 10:14
Blir väl en vana att gå upp tidigt när mina arbetstider startar som tidigast 01,30 och senast 05,00 :)

Mymlan
2015-02-04, 20:21
Skitig och grå snöslask/snömodd (vad man vill kalla det) utomhus. :(
Hade hellre haft "pudersnö" och rejält vinterväder el ingen snö alls. Då skulle man åtminstone kunna ta fram skidorna eller sitta ute på isen och pilka/pimpla och spana efter havsörnarna som brukar dyka upp för att vänta på sin del av det goda. Eller varför inte kombinera dessa aktiviteter.