handdator

Visa fullständig version : Intercom med ljudutgång



Tjita1
2012-10-06, 16:12
Hej!
Fick för mig att jag skulle prova att vlogga kanske, men jag vill samtidigt ha möjlighet till att ta emot mobilsamtal, musik från mobilen, och navigering från GPS:en. Möjligen kanske FM-radio också? Funderar därför på om det finns nån intercom med ljudutgång som jag kan koppla till kameran. Har en Nolan N104, så Ncom B4 passar ju bolt on i hjälmen, men vad jag förstår finns det ingen ljudutgång i den..? Finns det nåt annat vettigt? Bör ju gärna vara lite ljudkvalitet också..

Tips?

Tjita1
2012-10-07, 14:43
Det var jäsikens, ingen som har några tips? Det går ju förstås att kombinera tex N-com B4 eller Scala Rider med en extra mic till kameran, men när man redan kör omkring med dyr utrustning i hjälmen vore det ju smart om man kunde använda den..

RobbeS
2012-10-07, 23:49
Hej!
Fick för mig att jag skulle prova att vlogga kanske, men jag vill samtidigt ha möjlighet till att ta emot mobilsamtal, musik från mobilen, och navigering från GPS:en. Möjligen kanske FM-radio också? Funderar därför på om det finns nån intercom med ljudutgång som jag kan koppla till kameran. Har en Nolan N104, så Ncom B4 passar ju bolt on i hjälmen, men vad jag förstår finns det ingen ljudutgång i den..? Finns det nåt annat vettigt? Bör ju gärna vara lite ljudkvalitet också..

Tips?

Vet inte om det finns till mc. däremot vet jag att Peltor säljer någon modell av intercom för rallycross. Alltså mellan förare och kartläsare. Den ska ha ljudutgång för video. Om det sen finns möjlighet att ta emot GPS eller mobiltelefon vet jag inte. Förmodligen är den med tråd.

tomtefar
2012-10-09, 12:56
Kollade lite i våran och sköpte Scala Rider G4 men den har ju bara ljud ingång, klarar i övrigt dina kvar, förutom bra ljud kanske, kan inte påminna mig om att jag sett någon med ljudutgång.