handdator

Visa fullständig version : Hojen träff-mcmässa 2013



Hondamannen
2012-10-05, 21:47
Hej,

Här kan vi som kan och vill anmäla oss till en träff på mcmässan 2013.

Mvh

Hondamannen

Jourtjänst
2012-10-05, 23:32
Hej,

Här kan vi som kan och vill anmäla oss till en träff på mcmässan 2013.

Mvh

Hondamannen

Anmäler mig men behöver veta dag. Alla dagar funkar inte - säkrast är fredag eftermiddag, lördag kan möjligen funka också. Dock inte torsdag (jobbar hemma i Skåne den dagen) eller söndag (vill vara hemma någon dag innan veckan börjar igen).

Hondamannen
2012-10-05, 23:36
Vi kanske kan ta den fråga lite längre fram men jag tror att för min del fungerar nog lördagen bäst.

Susie
2012-10-06, 18:42
Vet inte hur det ser ut för mig så långt fram men vill helst gå på fredagen annars lördagen men som sagt det löser sig säkert när vi närmar oss vilken/vilka dagar det lutar åt.

Hondamannen
2012-10-06, 19:24
Vi skulle också kunna bestämma en tid och plats så kan man mötas där under mcmässan oavsett vilken dag man är där.

Hondamannen
2012-12-09, 20:19
Nå vad säger ni? Det börjar ju närma sig. Ska vi ha en fast tidpunkt och plats som vi träffas under mässan?

Jourtjänst
2012-12-10, 00:28
Nå vad säger ni? Det börjar ju närma sig. Ska vi ha en fast tidpunkt och plats som vi träffas under mässan?

Fredag den 25/1?

Ove
2013-01-22, 16:06
:hmmmm2: Kommer troligen att dyka upp på Lördag. Undrar: Finns det någon träffpunkt eller liknande. Jag kan bara lämna mitt signalement som vanligt - Ful, med mustasch. ;)

Markus
2013-01-22, 20:37
Vi stackare som inte kan komma hoppas på trevliga bilder och bra reportage från er andra :)

Håkan46
2013-01-22, 21:32
Torsdag 24/1 är vi där två personer. Några andra där då?
//Håkan

whiskeythrottle
2013-01-23, 00:48
Åker på lördag med 3 andra, framme ca kl 11.00. Inte rädd för att säga hej.

klaus
2013-01-23, 01:08
min hoj kommer att vara utställd där,välkommen att ha eran träff hos mig,är där alla dagar men först på eftermiddagen för jag jobbar natt.Monter 40.11

Allaandranamnvarupptagna
2013-01-23, 18:52
drar upp den 24e

Susie
2013-01-24, 22:56
Går förbi kl 11.30 på lördag och kollar om nån här vill synas där vore kul! Har en rosa jacka på mig/med mig.
Fråga mig inte vad Babysnakes monter innehåller har inte den blekaste.
-Ove såg att du skulle dit på lördag så jag hoppas vi syns..

Ove
2013-01-24, 23:29
Går förbi kl 11.30 på lördag och kollar om nån här vill synas där vore kul! Har en rosa jacka på mig/med mig.
Fråga mig inte vad Babysnakes monter innehåller har inte den blekaste.
-Ove såg att du skulle dit på lördag så jag hoppas vi syns..

:) Hoppas detsamma. Och ni andra som jag inte sett: Jag är ful och har mustasch, heja på alla sådana på Lördag så träffar ni rätt förr eller senare. ;) :D

jtr
2013-01-24, 23:46
Jag åker på lördag - det blir spännande.

whiskeythrottle
2013-01-25, 16:14
jag vet inte hur man ska bestämma plats å tid bland tusentals andra besökare...

Ove
2013-01-25, 18:18
jag vet inte hur man ska bestämma plats å tid bland tusentals andra besökare...

:hmmmm2: Kanske en enkel namnskylt med Hojen.nu? Jo det blir bra jag ska försöka tillverka en sån. :)

Susie finns vid Babysnake vid 11.30 tiden i rosa jacka och jag ska försöka tajma in samma plats. Klaus hoj står vid monter 40.11 och han skulle vara där på em. -tror jag.

Susie
2013-01-26, 09:40
Äntligen dax för mäsan
Var inte blyga nu, vi syns vid babysnake A37:48 , kl 11.30
Hon i rosa jackan hahaha

Susie
2013-01-26, 10:31
Dålig mässapp suck

Ove
2013-01-27, 09:37
Äntligen dax för mäsan
Var inte blyga nu, vi syns vid babysnake A37:48 , kl 11.30
Hon i rosa jackan hahaha

:( Kom till mässan först vid 12 tiden. Ingen rosa jacka syntes vid babysnake och det kan jag förstå för där fanns inget att titta på. Jag och sonen Henrik knallade runt och tittade på grejer och hojar i typ 3,5 timmar och den ende från Hojen jag hittade var Klaus.
I monter 40:11 stod Bossen. Funderade på bakskärmen som jag sett på bild men Klaus var inte på plats ännu så det blev återbesök senare med tillfälle att säga hej och då förklarade Klaus att den gamla passade illa till nya breda däcket och att ny är på gång. Bredare sula är inte att tänka på för den nuvarande fyller upp allt utrymme i svingen.

Mässan i övrigt var som förväntat och mina förväntningar på nyheter var ganska låga. Utställarna har gjort vad dom kunnat med det som fanns i hyllorna + någon enstaka nyhet. Provsatt några offroadhojar men dom hade jag suttit på tidigare, körandes.
Köpte ett par handskar, 200:- och en öronbuff ur fyndlådan 50:-

Kul att träffa Klaus och lite tråkigt att jag inte träffade fler från Hojen. Det kommer att dröja innan nästa mässbesök för min del. Hoppas mera på att vi kan ha lite träffar. :hello:

jtr
2013-01-27, 11:54
Mycket intressant med nya MC och alla tillbehör. Men jag åker aldrig mer till en mässa under en lördag. Otroligt mycket folk överalt och ibland tom. svårt att komma fram. Ett stort eloge till alla utställare. Jag har själv varit på ngr. mässor som utställare och vet hur extremt svårt kan det vara att jobba på en mässa.

P.S. En öl och enkelt macka för 136,- ?!?!? - Just det - jag var i Stockholm.

Susie
2013-01-27, 13:49
Hm var vid babysnake strax efter 11.30 stod en kvart inte en kotte som morsa...synd Ove, hade varit kul och ses men det kommer en vår! Håller med hade varit kul att se nåt face från Hojen.

Ove
2013-01-27, 14:14
Hm var vid babysnake strax efter 11.30 stod en kvart inte en kotte som morsa...synd Ove, hade varit kul och ses men det kommer en vår! Håller med hade varit kul att se nåt face från Hojen.

:banghead: Speedade på så gott det gick 40 mil men väglaget var inte riktigt på min sida så jag kom en halvtimma sent. Synlig skylt med Ove och Hojen.nu hjälpte inte.

Kanske den träffen som vi skrivit om i flera år kan komma till under den kommande säsongen så kan vi ses där. Lättare än att försöka träffas i en mässhall med tusentals människor som myllrar omkring. Idéer efterlyses. ;)

Susie
2013-01-27, 14:52
:banghead: Speedade på så gott det gick 40 mil men väglaget var inte riktigt på min sida så jag kom en halvtimma sent. Synlig skylt med Ove och Hojen.nu hjälpte inte.

Kanske den träffen som vi skrivit om i flera år kan komma till under den kommande säsongen så kan vi ses där. Lättare än att försöka träffas i en mässhall med tusentals människor som myllrar omkring. Idéer efterlyses. ;)

Vi skulle bytt nummer...

Ove
2013-01-27, 16:53
Vi skulle bytt nummer...

:) Jättebra idé i och för sig, men mobilen var överbelastad i området så det gick bara att SMS;a. Annars har det funkat bra när man samlas till träff och upptäcker att "målområdet" är diffust och man väntar på varann på olika ställen - vilket har hänt:rolleyes::rolleyes:

whiskeythrottle
2013-01-28, 17:24
kom också dit runt 12. försov mig lite. känns som att sånt här får man ta lärdom av å bestämma mer i förväg. Ska man mötas bör man göra det kanske på lunchen?? Åkte dit med 4 pers och det var svårt att hålla ihop mer än 2 å 2. Köpte 1 par brillor att åka med på natten och sen lite tillbehör till gopro kameran.

Hondamannen
2013-01-28, 18:36
Jag skrev om det här med träff på mc-mässan långt tid iförväg men intresset verkade vara lågt så jag brydde mig inte mer om detta. Nu plötsligt verkar det vara ett stort intresse.

klaus
2013-01-28, 19:42
ett tiotal från hojen kom o hälsade på, största grupp tillsammans var 4 stycken,annars var det vanliga att man dök upp ensam - verkar vara svårt att få gemensam tid inför såna här tillställningar.Det var trevligt att ni visade intresse för min hoj och kom och hälsade och många stannade för en pratstund. Kanske läge att försöka få till nån träff under körsesongen, så kan även jag titta på eran hojar.

Ove
2013-01-28, 20:21
Jag skrev om det här med träff på mc-mässan långt tid iförväg men intresset verkade vara lågt så jag brydde mig inte mer om detta. Nu plötsligt verkar det vara ett stort intresse.

:) Intresse av att träffas finns nog men att träffas på en mässa är nog ganska omöjligt. Det är för mycket folk i rörelse. Möjligen att man ses och sen skingras = släpas iväg i trängseln. Bättre att satsa på att träffas under andra former - bara folk kommer. ;)

Hondamannen
2013-01-28, 20:29
Nja det hade varit lätt anordna. Det var bara att säga en viss tid varje dag vid hondas monter. Svårare än så var det inte.

jtr
2013-01-29, 16:54
Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.

Jan-Olov
2013-01-29, 20:12
Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.

Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.

engström67
2013-01-29, 20:25
Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.

Det enda som är billigare är prylar till hojen:):)

jtr
2013-01-29, 20:36
Vad jag förstår så var handlarna där för att tjäna pengar, och det var fritt att köpa eller låta bli. ICA förlora inte heller på sina pajer.

Om du tycker att ca 700,- för en enkel paj är helt OK då tjänar du säkert bra penning på ditt jobb. Jag ville bara säga att det finns otroligt många vanliga människor som får inte ens 700,- (netto) ihop för heldags arbete. Men strunt samma - inte mina problem. Jag köpte den aldrig.

P.S. Jag var bara nyfiken på - hur mycket kan enkla varor kosta innan folk börjar reagera.

jtr
2013-01-29, 20:39
Helt rätt Engström

Ove
2013-01-29, 21:26
Igår var jag på ICA och de hade en ostpaj i samma storlek som på MC mässa för 19,90,- På mässa såldes 1/8 bit av samma paj för 89,- (dvs. 712,- för hela pajen - alltså ca 3500% dyrare än på ICA) Alla bara betalar och ingen protesterar. Tror att det kan hända bara i Sverige.

:hmmmm2: Råvaror 20:- + 5 minuter hantverk + vänta en halvtimma på att ugnen ska göra sitt = 3 pajer.

Billigast och faktiskt godast om man gör själv, dyrare att köpa färdigt och vill man äta ute så får man betala ordentligt + moms. ;)

Jan-Olov
2013-01-29, 23:11
Om du tycker att ca 700,- för en enkel paj är helt OK då tjänar du säkert bra penning på ditt jobb. Jag ville bara säga att det finns otroligt många vanliga människor som får inte ens 700,- (netto) ihop för heldags arbete. Men strunt samma - inte mina problem. Jag köpte den aldrig.

P.S. Jag var bara nyfiken på - hur mycket kan enkla varor kosta innan folk börjar reagera.

Jag säger inte att det är ok men man väljer själv köpa eller låta bli. Valet är att ta mackor med sig det blir billigast.
Om man går och kollar på sådant som höga priser när man är på mässa för att ha en kul dag så förstör man nöjet för sig själv, det är bara att strunta i det och gå vidare.

Jourtjänst
2013-01-30, 00:34
Jag säger inte att det är ok men man väljer själv köpa eller låta bli. Valet är att ta mackor med sig det blir billigast.
Om man går och kollar på sådant som höga priser när man är på mässa för att ha en kul dag så förstör man nöjet för sig själv, det är bara att strunta i det och gå vidare.

Kan vara kul att spana in rövarpriser oxå.

engström67
2013-01-30, 13:12
Kan vara kul att spana in rövarpriser oxå.

Inte många som gnäller när dom är på krogen och dricker bärs för 60kr som kostar en 10,a på bolaget:):)

jtr
2013-01-30, 13:50
Inte många som gnäller när dom är på krogen och dricker bärs för 60kr som kostar en 10,a på bolaget:):)

OK. Men det är "bara" +600% och inte +3500%.

whiskeythrottle
2013-01-31, 11:51
det är ju inte direkt förbjudet att ta med sig eget fika/matsäck. Men folk är ju så lata att de inte orkar planera sånt, och det har folk insett å då kan man ta bra betalt. BTW så hade de gratis fika i en monter där nån mc tidning höll till.

Mats Liifv
2013-01-31, 15:19
Tar alltid med mig eget käk, sen köper jag kaffet!

Vägrar att betala dom priserna för något smaklöst, microuppvärmt käk.

AT-gubben
2013-01-31, 15:28
Ha! Jag var också där, hade ingen mat med mig, käkade lunch på Flavour Kitchen och betalade för en kycklinggryta..röra? 98:- inkl mineralvattenoch kaffe. Ingen höjdare precis men mättande och det var poängen. Brukar inte käka lunch ute men lyxade till det denna dag. Så det gick att äta något till ett rimligt pris, :shakehands:

jtr
2013-01-31, 16:39
Tar alltid med mig eget käk, sen köper jag kaffet!

Vägrar att betala dom priserna för något smaklöst, microuppvärmt käk.

Håller med dig Mats :shakehands:

Hondamannen
2013-01-31, 16:49
Mcmässa är avslutad och därmed bör denna tråd också vara avslutad!

Ove
2013-01-31, 17:58
Mcmässa är avslutad och därmed bör denna tråd också vara avslutad!

:confused: Varfördå? Den lever ju fortfarande. ;)

Hondamannen
2013-01-31, 18:04
Förstår inte varför det är sånt liv i denna tråd nu när mässan över.

Ove
2013-01-31, 18:13
Förstår inte varför det är sånt liv i denna tråd nu när mässan över.

:) Eftersnack heter det visst. :D

jtr
2013-01-31, 18:21
:) Eftersnack heter det visst. :D

Bra Ove

engström67
2013-01-31, 18:41
Ha! Jag var också där, hade ingen mat med mig, käkade lunch på Flavour Kitchen och betalade för en kycklinggryta..röra? 98:- inkl mineralvattenoch kaffe. Ingen höjdare precis men mättande och det var poängen. Brukar inte käka lunch ute men lyxade till det denna dag. Så det gick att äta något till ett rimligt pris, :shakehands:

Håller med dig.Inte ofta man äter ute så man kan väl ta den smällen:) Dom extremt få gångerna jag bott på hotell så brukar jag få skäll av min sambo när jag tömmer minibaren på rummet,OCH!! bor så sällan på hotell så dom där hundringarna kan jag avvara:cheers:

pumpe3
2013-01-31, 20:27
Det är ju vad det är, väldigt få som går till Willys och handlar en sallad/macka/lunchlåda och läsk eller åker någon annanstans och käkar det gör ju att dom "kan" ta ut höga priser. Sen får man ju ta med att lokalerna inte är gratis så är nog inte så att dom har betydligt högre marginaler än "vanliga" fiket tror jag. Iaf så är man så sällan utsatt för priserna så att mig gör det inget (även om jag är ganska snål)

Men ett annat ställe som har oskäliga priser är ju Brostugan ut mot Ekerö (iaf förr om åren).