handdator

Visa fullständig version : Mcmässan 2013



Hondamannen
2012-10-03, 20:15
Hej,

Är det många som har planerat att åka till mcmässan i Januari?

Själv svor jag sist att jag inte skulle till nästa mcmässa eftersom man inte fick provsitta nc700sd men det här är nog en av de få gånger som jag får äta upp mina egna ord:p:D:cool:
och säga att jag planera att åka till nästa mässa med!

Mvh

Hondamannen

Hamre
2012-10-03, 21:11
Ingen mässa när den ligger på fel sida av Sverige.:D

Ove
2012-10-03, 21:47
Hej,

Är det många som har planerat att åka till mcmässan i Januari?



:hmmmm2: Var hittar man information? Jag har inte sett något om var, när o.s.v. någonstans, men det kanske bara är som jag är dåligt observant.

TMax500
2012-10-03, 22:15
:hmmmm2: Var hittar man information? Jag har inte sett något om var, när o.s.v. någonstans, men det kanske bara är som jag är dåligt observant.En sökning på Google gav det här http://www.mc-massan.se/

Klart man skall dit. Var inte kinkig nu, Hondamannen! :)

Öppet lördag kl. 09.00-20.00. Då tar jag X2000 kl 8.35 från Göteborg, framme i Sthlm 11.46.
I Sthlm köper jag en SMS-biljett från SL och hoppar på pendeltåget till Älvsjö. Tar knappt en kvart. Så man är framme vid mässan strax efter 12.

På plats har man c:a 5 timmar att kolla in alla nya hojar!

Hem igen runt 17.30 med SLs pendeltåg till Sthlm C (ok, det visserligen tar bara en kvart, men det kan strula på SLs tåg så det är bäst att ha lite marginal). Där hoppar man på X2000 till Göteborg kl 18.14 som är framme i Gbg 21.25.

På uppresan har man med sig frukost, eller äter SJs frukost. På hemresan käkar man på tåget och dricker öl/vin i bistron.

Priserna på tåget ligger inte ute ännu. Jo, fullprisbiljetterna ligger ute, men de billigare alternativen har man inte lagt upp ännu. Förra gången, för två år sedan, bokade vi i november och betalade 7-800 kr tur och retur. Överkomligt!

- Frågor på det? :D

Susie
2012-10-03, 23:40
Strålande snyggt jobbat! Ja jag ska då gå alla gånger!

johan.lindgren
2012-10-04, 00:00
Men ghaa jag trodde det var nått om kommande helg tills jag såg en countdown på 112 dagar... :bawling:

Molgan
2012-10-04, 00:06
Jag och några vänner planerar att åka. Fast mässan ligger ju lite avsides så det blir med flyg samt övernattning.

Hondamannen
2012-10-04, 07:10
:D:p Ska fundera på det hela :-) Jag brukar inte backa från mina uttalanden men någon gång skall vara första gången antar jag :o




En sökning på Google gav det här http://www.mc-massan.se/

Klart man skall dit. Var inte kinkig nu, Hondamannen! :)

Öppet lördag kl. 09.00-20.00. Då tar jag X2000 kl 8.35 från Göteborg, framme i Sthlm 11.46.
I Sthlm köper jag en SMS-biljett från SL och hoppar på pendeltåget till Älvsjö. Tar knappt en kvart. Så man är framme vid mässan strax efter 12.

På plats har man c:a 5 timmar att kolla in alla nya hojar!

Hem igen runt 17.30 med SLs pendeltåg till Sthlm C (ok, det visserligen tar bara en kvart, men det kan strula på SLs tåg så det är bäst att ha lite marginal). Där hoppar man på X2000 till Göteborg kl 18.14 som är framme i Gbg 21.25.

På uppresan har man med sig frukost, eller äter SJs frukost. På hemresan käkar man på tåget och dricker öl/vin i bistron.

Priserna på tåget ligger inte ute ännu. Jo, fullprisbiljetterna ligger ute, men de billigare alternativen har man inte lagt upp ännu. Förra gången, för två år sedan, bokade vi i november och betalade 7-800 kr tur och retur. Överkomligt!

- Frågor på det? :D

TMax500
2012-10-04, 08:50
Strålande snyggt jobbat! Ja jag ska då gå alla gånger!Been there, done that. Vet att det funkar ;) Jag gör liknande resor flera gånger i månaden. Fast då rör det sig om arbete så det blir en lite längre dag. Upp med tåget 6.42 (eller 6.00 - ryyyser!) och hem igen 17.36 (eller 18.10).

*Sorry för OT*

Nina
2012-10-04, 09:14
Ev kommer jag hjälpa till i en monter men man har inte frågat mig än och ingen har väl tänkt på att börja planera för mässan än så jag är lite tidigt ute med mitt svar. Dock så kommer jag att vara där i alla fall.
Nya Street Triple R släpptes en bild på i går, vore skoj att se den i verkligheten, antar Triumph lär ha den i montern. DÄR lär jag i alla fall hänga en stund, anglofil som jag är... :)

Jourtjänst
2012-10-04, 09:38
Jag kommer att åka dit! Vore det inte kul om vi kunde bestämma att ses någonstans så att vi kan få träffas irl också? Dock kommer jag att kunna vara på plats tidigast på fredag.

pumpe3
2012-10-04, 09:44
Kommer ta mig dit, antingen torsdag eller söndag (eftermiddag) är planen.

Jourtjänst
2012-10-04, 09:52
Jag är uppe på jobb i Stockholm hela veckan, så jag tror nog att det bara kan bli fredag för mig (ledig dag sedan vill jag nog hem till Skåne igen). Torsdag kan eventuellt gå om jag kan skippa något eftermiddagsmöte.
___________

Nu är jag mer än tillåtet virrig. Jag kommer att jobba hemma i Skåne den här veckan så det är som jag sade först, tidigast fredag kan jag vara där.

(Jag gör den här redigeringen eftersom jag inte lyckades radera detta inlägg)

Nina
2012-10-04, 10:07
Jag kommer att åka dit! Vore det inte kul om vi kunde bestämma att ses någonstans så att vi kan få träffas irl också? Dock kommer jag att kunna vara på plats tidigast på fredag.

Topp!

Mats Liifv
2012-10-04, 10:44
Blir självklart ett besök på MC-mässan!

Har besökt alla i Stockholm sedan 1975, när den hölls i Marmorhallarna i regi av Picko Troberg. Då visades Hondas GoldWing för första gången. "Häftigare hoj än så här kommer vi aldrig att uppleva!"...trodde jag då. ;)

Har missat någon mässa i Göteborg, annars har jag varit även där.

Blir liksom starten på säsongen för min del och något att se fram emot.

Denna säsong fick dessvärre avslutas en månad i förväg för min del efter omkullkörning och multipla fotfrakturer. Denna vecka har jag kunnat börjat gå igen och idag var det dags att sätta batteriet på underhållsladdning och lägga på överdraget. Känns alltid lika trist. Nu är det bara att börja planera för nästa års alpsemester. Österrike/Ialien står på agendan. Pass som ska passeras är Stelvio och Gross Glockner. Planeringen av semestern är en stor del av nöjet för min del. Blir lagom att börja efter mässan!

klaus
2012-10-04, 19:24
Får se om någon av sponsorerna vill ha min hoj på deras monter,då kommer jag vara där alla dagar

Jourtjänst
2012-10-04, 23:05
Passar det att ses på eftermiddagen på fredagen? Jag förstår att Nina troligtvis ska stå i en monter, kan vi ses där? Vilken monter är det?

Nina
2012-10-05, 08:54
Passar det att ses på eftermiddagen på fredagen? Jag förstår att Nina troligtvis ska stå i en monter, kan vi ses där? Vilken monter är det?

Eventuellt MCHK, Motorcykelhistoriska Klubben. Men jag har som sagt inte hört något än, mailade i går men har inte fått svar än. Det får hänga löst tills jag vet bättre, dock så kommer jag vara på mässan i vilket fall som helst. :)

AT-gubben
2012-10-05, 09:18
24-27 januari 2013. Humm! 3,5 månader innan vi är där och årets säsong är inte slut än när jag tittar ut och ser strålande solsken. Men visst kommer jag att vara där, troligtvis på torsdag eller fredag då jag är vardagsledig och har möjlighet att slippa den värsta anstormningen. Vi får se om det kan bli ett litet möte med fler Hojenfolk.

Hondamannen
2012-10-05, 10:29
Menar du att vi ska ha en hojen.nu träff där?


QUOTE=AT-gubben;68864]24-27 januari 2013. Humm! 3,5 månader innan vi är där och årets säsong är inte slut än när jag tittar ut och ser strålande solsken. Men visst kommer jag att vara där, troligtvis på torsdag eller fredag då jag är vardagsledig och har möjlighet att slippa den värsta anstormningen. Vi får se om det kan bli ett litet möte med fler Hojenfolk.[/QUOTE]

engström67
2012-10-05, 15:05
åker nog dit på torsdagen,slipper då massa folk:)

AT-gubben
2012-10-05, 16:27
Menar du att vi ska ha en hojen.nu träff där?



Möte eller ses kanske. Jag menar att om flera hojen.nu folk är där så kanske det går att få till en plats eller fika tillsammans. En lagom oseriös sammankomst. Men herregud det är långt dit så vi får väl avvakta och se.

Ove
2012-10-05, 17:00
Möte eller ses kanske. Jag menar att om flera hojen.nu folk är där så kanske det går att få till en plats eller fika tillsammans. En lagom oseriös sammankomst. Men herregud det är långt dit så vi får väl avvakta och se.

KANSKE är väl vad som gäller om man inte kommer överens om tid och mötesplats. Jag var till Gbg förra gången och det enda bekanta ansiktet jag såg var Elving Solli och han är inte på Hojen.

Kommer ej för min del. Det ligger ju lite avsides till, håller med Hamre i det fallet.

namn
2012-10-05, 17:47
Överväger att åka, men då jag knappt vet hur jag jobbar den kommande veckan så är det svårt att planera så långt bort i tiden...

Men visst är det härligt att bara cruisa/turnera runt bland nyheter och erbjudanden för att sedan vila ut vid en stor kall öl...

Jourtjänst
2012-10-05, 18:21
24-27 januari 2013. Humm! 3,5 månader innan vi är där och årets säsong är inte slut än när jag tittar ut och ser strålande solsken. Men visst kommer jag att vara där, troligtvis på torsdag eller fredag då jag är vardagsledig och har möjlighet att slippa den värsta anstormningen. Vi får se om det kan bli ett litet möte med fler Hojenfolk.

"Sträcker upp armen"

Susie
2012-10-05, 21:39
Jag är jättesugen på att få ett ansikte på en del av av alla som hänger här, så jag är absolut på om att synas om det är möjligt!

Hondamannen
2012-10-05, 21:46
Vi får helt enkelt göra en tråd av det hela :-)