handdator

Visa fullständig version : Hur lång säsong har ni?



pewa
2012-10-01, 14:47
Hur lång mc-säsong brukar ni ha?

Nina
2012-10-01, 14:48
Hur lång mc-säsong brukar ni ha?

Vilken fråga! Nä skämt åsido men hela året om sträcker sig min säsong. :D

johan.lindgren
2012-10-01, 14:56
Håller mig till 'barmark' att bränna runt i snön med en 30år gammal cb900 är nog ingen bra idé ;)

mirrisen
2012-10-01, 15:29
Hur lång mc-säsong brukar ni ha?

Fr.o.m. april t.o.m. september brukar jag hoppas och sikta på. Sen kan aktuellt väder både förkorta och förlänga den perioden. Jag är en fryslort som avskyr höst och vinter och snö och slask och KYLA - den tiden på året går jag inte ut om jag kan undvika det, så inte en chans att jag sätter mig på hojen då... :p

Susie
2012-10-01, 15:59
Så länge det är roligt och jag inte fryser och barmark tror jag, har ju precis tagit kortet mitt. Känns som om det är perfekt väder just nu att träna gruskörning...

Cy2
2012-10-01, 16:12
Om säsongen är så länge det är påställt, är det hela året.
I verkligheten om det är ok väder. Helst inte under 10 grader.

Börjar bli för gammal för att frysa.

Ove
2012-10-01, 17:01
Akyiviteten avtar när saltet faller alltför ymnigt över vägarna. Några mil kan det bli om vintern är OK i Dec - Febr. Tysllingen och sångsvanarna drar i Mars och då är det även dags att kolla hur vägarna ser ut omkring Hornborgasjön inför Tranresan som blir första veckan i April.

Olle Å
2012-10-01, 17:12
365 dagar/år. Lite överdrivet kanske, men om det är för kallt, så får det vara. Pendlar ju inte till jobbet numera. Skruvdubbar i endurodäck funkar skapligt.:):):)

Håkan46
2012-10-01, 18:16
Mars -oktober. Gärna över 5-8 grader.

namn
2012-10-01, 18:40
Vet inte riktigt, när jag bodde i Härnösand så tog jag väl ut runt mitten av april (ofta en kort provtur i mars), sedan så ställde man undan i början av september, nu när man bor "lite hojvänligare" kanske året runt .... tog ut i februari och nu är det Oktober och jag har inte planerat att ställa undan än på ett tag iaf... framåt jul kanske man gör ett "uppehåll" på några veckor, men sedan är jag nog på G igen.

brukar undvika hojen när det är frost på bilen... ungefär :)

Reject
2012-10-01, 18:47
Kör så länge det är plus 5 grader eller tills de börjar spotta ut salt...salt är inge bra...

räven
2012-10-01, 20:39
I dag, 1-10 va det +17 å sol i västra blekinge. Underbart hojväder.

AT-gubben
2012-10-01, 21:32
I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.

engström67
2012-10-01, 21:42
I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna var till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.

Läckert:)

Molgan
2012-10-01, 23:13
I teorin kör jag året runt, men nu när jag är pappaledig blir det mest lättare terrängkörning med barnvagn. Men det är trevligt det med!

klaus
2012-10-02, 13:01
slutar när saltet kommer,kylan inget problem om man bara har dom rätta kläderna. Börjar igen april - maj, då brukar jag vara klar med alla ombyggen

Nina
2012-10-02, 14:14
I går var det fantastiskt hojväder här. +8-+12. Kul att brumma omkring på småvägarna i Roslagen. Härliga höstfärger och kameran var med som synes! Dessutom var sommarstugorna till stor del igenbommade och trafiken var måttlig.

Fuktigt i skuggorna och blöta löv är lite luriga. Men med vakna ögon så blev turen mycket skön. Hoppas på flera sådana dagar framöver innan is, snö, salt och sand invaderar vägarna. Fram tills dess kör jag.

Ååh vilken trevlig väg! Hösten är allt bra vacker med sina färgsprakande träd. =)

Ankan1
2012-10-02, 15:59
Med införskaffandet av en Honda Super Blackbird så lär väl säsongen fortsätta för egen del tills snön faller.Så jag gissar med lite tur vädermässigt att det bli som i fjor där sista rundan ägde rum någon gång i November. :)

Jourtjänst
2012-10-02, 16:35
Jag vet inte ännu då detta är första säsongen och jag bara haft körkortet sedan den 6 augusti. Men sedan dess har det blivit 700 mil och jag räknar med att köra ett gäng mil till innan jag ställer in hojen (ingen bilkörning numera). Jag bor i Skåne och där är säsongen längre så jag räknar med att köra hela oktober och förhoppningsvis också november. Sedan ut med hojen igen i slutet av februari.

Tjita1
2012-10-04, 12:14
Ett riktmärke borde väl kunna vara att man kan köra sålänge man har sommardäck på bilen. Är det inte väglag till sommardäck på bilen, så är det inte väglag till sommardäck på MC:n heller?

För dom av oss som inte kör i snön, menar jag, det finns ju folk till det med.. ;)

Ove
2012-10-04, 19:11
Ett riktmärke borde väl kunna vara att man kan köra sålänge man har sommardäck på bilen. Är det inte väglag till sommardäck på bilen, så är det inte väglag till sommardäck på MC:n heller?

För dom av oss som inte kör i snön, menar jag, det finns ju folk till det med.. ;)

På bilen SKA du ha vinterdäck efter visst datum oavsett väglag. Vet inte och bryr mig inte vilket datum som gäller för jag kör med åretruntdäck. ;)

Nina
2012-10-04, 19:19
På bilen SKA du ha vinterdäck efter visst datum oavsett väglag. Vet inte och bryr mig inte vilket datum som gäller för jag kör med åretruntdäck. ;)

Vinterdäck är däck utan dubb (friktionsdäck), annars kallas de dubbade hjul. Dubbat får tidigast sättas på fr o m 1 nov men inget tvång, fr o m 1 dec ska de vara på alternativt friktionsdäck. Fr o m 1 april får man köra med sommarhjul, men man får ha dubbat på t o m 15 april. Så var det i år men de ändrar och fixar så man får kolla upp det där varje år vad det är som gäller. Somliga åker tyvärr året om med dubbade hjul, såg en småbarnsmamma i en kombi stanna för rött ljus i slutet av juli – med dubbdäck på bilen. Om hon visste att bromssträckan ökar med dubb på bar asfalt så skulle hon vara noga med att byta i tid än köra med dubbat på sommaren.

Tjita1
2012-10-04, 19:19
Det är om jag inte är fel på det 1:a december numera, så dom åker nog på tidigare än det datumet tillochmed här nere i söder.. ;) Under +5 ska man ha vinterdäck om man är rädd om skinnet.

Edit: Dubbade eller odubbade vinterdäck brukar man väl säga, alternativt friktionsdäck om dom odubbade.. Men dubb behövs bara om man kör mycket på osaltade vägar, eller om man vill känna sig lite extra säker om man är ute och kör på nätterna innan salt- och plogbilar har vart framme. Jag har aldrig kört på dubbat, och jag har alltid klarat mig.

veteranmc
2012-10-04, 20:37
jag kör året om fast mindre på vintern då blir det bara nån tur då ock då när jag är till garaget hsar ca 3.5mil dit

Olle Å
2012-10-04, 21:12
Om man skall ge sig ut på långtur framåt vintern, så bör man ha ett paket skruvdubb och en skruvdragare med sig. Tar inte många minuter att dubba ett däck.:eek:
Funderar i allafall på att ta en sväng till Norge i höst. Vill någon följa med så ok. Men ingen kverulant.:eek::eek:

Jourtjänst
2012-10-04, 23:02
Förra vintern körde jag till Stockholm från Skåne med bilen på jobb. Det var morgon på E4:an och tio minusgrader. Snövallarna på motorvägen hade växt så det knappt gick att se mötande trafik. Då blev jag omkörd av två mc från Italien. Jag undrar vad köldeffekten är när du kör 120 i 10 minusgrader? Men varmt är det inte i alla fall. Så de måste ha haft helsikes med kläder eller väldigt bra och effektiva kläder.

Så vad som är säsong eller inte varierar nog lite mellan oss.

Mymlan
2012-10-10, 19:03
Börjar köra när isen är borta från vägarna och slutar efter första nära döden upplevelse (eftersom jag bor i södra Finland blir säsongen lång) :)

Nina
2012-10-10, 19:08
Börjar köra när isen är borta från vägarna och slutar efter första nära döden upplevelse (eftersom jag bor i södra Finland blir säsongen lång) :)

Ha ha ha, jag skrattade gott åt din pseudo ”finnjäveln”, välkommen. :)
Ekenäs, ja det är verkligen söderut i Finland. Mina föräldrar och alla förfäder är från Närpes. Bodde där som barn och saknar stället grymt.

Mymlan
2012-10-10, 19:10
Ha ha ha, jag skrattade gott åt din pseudo ”finnjäveln”, välkommen. :)
Ekenäs, ja det är verkligen söderut i Finland. Mina föräldrar och alla förfäder är från Närpes. Bodde där som barn och saknar stället grymt.

Kul att man kan glädja någon:D

Mats Liifv
2012-10-10, 19:12
Ha ha ha, jag skrattade gott åt din pseudo ”finnjäveln”, välkommen. :)
Ekenäs, ja det är verkligen söderut i Finland. Mina föräldrar och alla förfäder är från Närpes. Bodde där som barn och saknar stället grymt.

Lustigt, min fru är född i Ekenäs och Närpes passerade vi igenom i somras på vår tur längs den finska västkusten.

Nina
2012-10-10, 19:50
Lustigt, min fru är född i Ekenäs och Närpes passerade vi igenom i somras på vår tur längs den finska västkusten.

Jaså, begrep ni nåt när de pratade i Närpes…? :rofl:
(det är gammal fornnordiska i bygden, ett språk jag växte upp med och talade, kyrkan är från 1250-talet, alla släktingar ligger där utom pappa som ligger i Lappeenranta).

Mymlan
2012-10-10, 20:12
Jaså, begrep ni nåt när de pratade i Närpes…? :rofl:
(det är gammal fornnordiska i bygden, ett språk jag växte upp med och talade, kyrkan är från 1250-talet, alla släktingar ligger där utom pappa som ligger i Lappeenranta).

Har en bekant som kommer från Närpes och till och med jag har svårt att förstå vad hon säger, men jag har klarat mig hitills genom att bara nicka instämmande eller skaka på huvudet. Att jag pratar min fula eknäsiska som också är ganska oförståelig gör inte saken enklare :hmmmm2:

Ove
2012-10-10, 20:14
:D Helt OT, men...
Jag var med på en bussresa för någon månad sen och då var vi i Ekenäs. Vi hade en guide som inte hade en aaaaning så att vi fick en extra rundtur innan vi blev avsläppta och fick se oss om på egen hand. Mycket fin gammal stad. :)
Tack vare att guiden inte hittade kom vi på vägar som var helt fantastiskt krokiga när vi fortsatte mot Helsingfors och jag bara önskade att jag haft ett fordon med 2 hjul.

Guider som inte hittar kan ge goda idéer ibland. :rolleyes:

Oj, glömde, Välkommen finnjäveln!:shakehands:

Nina
2012-10-10, 20:21
Har en bekant som kommer från Närpes och till och med jag har svårt att förstå vad hon säger, men jag har klarat mig hitills genom att bara nicka instämmande eller skaka på huvudet. Att jag pratar min fula eknäsiska som också är ganska oförståelig gör inte saken enklare :hmmmm2:

:rofl:

Du gör rätt, bara nicka och se glad ut. ;)

Reject
2012-10-10, 22:14
Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag :( Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...

Mymlan
2012-10-10, 22:50
:D Helt OT, men...
Jag var med på en bussresa för någon månad sen och då var vi i Ekenäs. Vi hade en guide som inte hade en aaaaning så att vi fick en extra rundtur innan vi blev avsläppta och fick se oss om på egen hand. Mycket fin gammal stad. :)
Tack vare att guiden inte hittade kom vi på vägar som var helt fantastiskt krokiga när vi fortsatte mot Helsingfors och jag bara önskade att jag haft ett fordon med 2 hjul.

Guider som inte hittar kan ge goda idéer ibland. :rolleyes:

Oj, glömde, Välkommen finnjäveln!:shakehands:

Tackar! Jo vi har en hel del kiva (= roliga) vägar här. Synd så har jag ganska nyligen tagit förarlicensen och redan den kostade skjortan, snålade en evighet för att spara ihop till det så det blir att vända på slantarna en liten stund till. Men sen JÄVLARANAMMMA! Om du någon gång besöker Ekenäs med hoj så ska du bege dig mot Snappertuna. Där finns det en gammal slottsruin (Raseborgs slott) som man kan gå in i och ett litet café kallat Slottsknäktens stuga, härligt kurvig väg dit också. På sommaren hålls det teater om kvällarna på utomhusscenen där traktens lokala förmågor brukar delta. Definitivt värt ett besök! :)

Jourtjänst
2012-10-11, 00:08
Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag :( Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...

Det kommer några fina dagar till, det är bara att vänta lite innan hojen ställs in.

Mohlin
2012-10-11, 16:25
Men va f*n är nu detta...enligt prognosen kan det bli ner mot två grader kallt redan natten mot fredag :( Det är ju bara oktober. Jag hade hoppats på att jag hade kunnat fortsätta köra en bit in i november ju...

Här nere brukar faktiskt första frosten komma i oktober, sen blir det mildare igen (regn) i nov/dec. Risken är givetvis sk svart is på morgonen. Riktiga vintern kommer i januari/februari.

Vi hade frost i gräset i morse här i Danmark, helt enligt kalendern.

Mymlan
2012-10-11, 17:08
Här nere brukar faktiskt första frosten komma i oktober, sen blir det mildare igen (regn) i nov/dec. Risken är givetvis sk svart is på morgonen. Riktiga vintern kommer i januari/februari.

Vi hade frost i gräset i morse här i Danmark, helt enligt kalendern.

Hade faktiskt ett rejält islager innanför visiret när jag körde för någon dag sedan :D

klaus
2012-10-11, 17:53
förra året saltade dom första gången i Stockholm 15/11, hoppas dom kan hålla inne med saltet åtminståne lika länge i år

Jourtjänst
2012-10-11, 20:24
Här nere brukar faktiskt första frosten komma i oktober, sen blir det mildare igen (regn) i nov/dec. Risken är givetvis sk svart is på morgonen. Riktiga vintern kommer i januari/februari.

Vi hade frost i gräset i morse här i Danmark, helt enligt kalendern.

Samma sak här i Helsingborg, både frosten på bilrutan i morse och tidschemat.

räven
2012-10-11, 20:53
Framåt dagen blev det underbar höstdag på blekinge småvägar +10 å sol

Molgan
2012-10-11, 23:30
Här i Luleå är det fullt körbart fortfarande även om det varit lite regnigt på sistone. Mötte en Fireblade och en ZX-10 så sent som i går, och om sportisarna är ute måste det vara minst en månad kvar på säsongen. =)

(Jag körde bil med 2 glada knattar i baksätet och var inte alls avis..)

wbr
2012-10-13, 23:41
Ja det är ju sommartid ännu ett par veckor...:)

Guzzi-Leif
2012-10-14, 00:25
Blev elva mil idag.
Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.
Börjar bli dags att ställa undan bågarna nu...

Olle Å
2012-10-14, 08:13
Blev elva mil idag.
Fyra grader och några små regnskurar. Inga problem med mygg och andra insekter på visiret.
Börjar bli dags att ställa undan bågarna nu...

Ställa undan Yamahan????:eek::eek:
Köp ett par påsar skruvdubb i stället. Du har inget att skylla på:rock::rock::rock:

Guzzi-Leif
2012-10-14, 11:44
Ställa undan Yamahan????:eek::eek:
Köp ett par påsar skruvdubb i stället. Du har inget att skylla på:rock::rock::rock:

Min ursäkt är en dos feghet och två doser bekvämlighet. Kommer med åldern för vissa ;-)
Åsså behöver sambon garaget förresten...

Nina
2012-10-14, 13:51
Jag var ut i går med Scrambler. Hade räknat med lite kallare fartvind så jag stoppade i fodret i jacka och byxa, tog fram varmare tröja etc och bylsade på mig, här ska inte frysas. Blev rätt varmt innan jag kom iväg och kunde svalka av mig i fartvinden. Men jag glömde ta den andra buffen så det blev lite kallt om halsen… I övrigt var det en skön tur i solsken och doften av brända löv här och var. =)

Molgan
2012-10-23, 14:28
När man numera mest begagnar andra fordon än hoj så försöker man dämpa abstinensen så gott det går:

http://imageshack.us/a/img526/6729/img50522.jpg

V Saarela
2012-10-23, 15:32
När man numera mest begagnar andra fordon än hoj så försöker man dämpa abstinensen så gott det går:

http://imageshack.us/a/img526/6729/img50522.jpg

Dubba!!!

Ove
2012-10-23, 16:10
:mad: Sommaren vi haft har väl mest sett ut som en varmare vinter i mina trakter. Bara att fortsätta som hittills, dvs köra när det går, så blir det kanske vår snart (=5 mån) så vi kan börja köra på riktigt igen. :adore::adore:

Håkan46
2012-10-24, 11:12
Det blev i alla fall en fin tur igår på 14 mil i ca 6 grader+. Rätt utrustad så funkar det.
//Håkan

jtr
2012-10-24, 13:33
Ett bra tips. Jag har testad min gamla underställ som man har i vanliga fall i torrdräkten vid dykning i kall vatten. Den funkar kanon bra även under MC kläder. Var t.o.m mycket förvånad hur bra den är. Dessutom kan man hitta den på blocket under "dyk" för bara små pengar.

Olle Å
2012-10-25, 21:50
Har inte ställt av ännu utan la på dubbdäcken och sticker till södra Norges fjällvärld ett par dagar.:):)

Susie
2012-11-05, 00:06
Ja säg det, har ju nyss börjat! Det som skulle föreställa sommar försvann ju bara så där men var ute en sväng igår uuuuunderbart!! Varit grinig, trött, o less men så fort jag satte mig på "Berta" kändes det kanon. Så frågan får besvaras ordentligt nästa år.

Fores
2012-11-05, 07:23
Jag har kört ca 30 mil i helgen, regn och rusk, men sol ibland ;)
hyfsat varmt 5-7 C°
Kommer köra så länge jag kan, finns ingen bättre medicin mot höstmörkret!

Mavve65
2012-11-07, 15:02
April tills i förrgår! Tvättade och fixade förra helgen och körde några extra vändor och sen in den till stan för vinterförvaring i 4 grader och spöregn. "Mycket smutsig" tyckte personalen hos mc firman där den nu förvaras.
Tvätt ingår dock i samband med 1800 mila servcie, så det blir nog bra iallafall i slutänden.....

Reject
2012-11-07, 19:37
Vi hade ett par dagar där det var riktigt kallt, men nu i morse var det 7 grader - hojen till jobb! Just nu är det 9, dock med regn.

Än så länge ser jag väl ingen anledning att ställa in den, men jag torkar av den extra noga om jag varit ute och kört i regn...

Markus
2012-11-09, 10:38
Tänkte att säsongen egentligen skulle vara över nu, men jag köpte ett par varma handskar och vinterbyxor i förra veckan istället, så nu kör jag ett tag till. Tanken att ställa in hojen i garaget för vintern känns inte alls kul.

Reject, tror föresten att jag såg dig för några veckor senda. En Kawa 500 med hårda Givi väskor kom susande på ringvägen i Malmö.

Reject
2012-11-09, 19:12
De Gotetex-kläder jag kör med är faktiskt riktigt varma. Jag gjorde misstaget av att sätta in fodret redan, men det blev t.o.m för varmt så jag fick ta ut det igen!

Markus: det är inte helt omöjligt. Det finns nog inte alltför många som stämmer in på den beskrivningen eftersom Givi inte gör några fästen för deras custom-väskor (jag tillverkade egna)

Reject
2012-12-02, 23:25
Körde sista vändan förra veckan. Cirka 5-6 plusgrader på dagen som kröp ner till 3.8 grader när jag väl körde från jobb sent på kvällen.

En MC-firma kommer och hämtar upp hojen imorgon. F*n minusgrader och snö nu ju och prognosen visar på fortsatt riktigt vinterväder ett bra tag framöver. Kan inte ha den i kallgaraget, så det är värt pengarna att ha den i larmat och uppvärmt utrymme och så kör jag en service på den också så får jag den ready to go till våren...

Mavve65
2012-12-03, 13:12
Efter att jag lämnade in MC:n blev det ju flera plusgrader så jag hade nog kunnat köra två veckor till även om det regnat ganska mycket....Mötte f.ö en MC idag på väg till jobbet. Då var det - 11.

Markus
2012-12-03, 13:20
Igår gav jag upp, nu är det för kallt för en Skåning och köra i snö är inget som tilltalar mig.

Olle Å
2012-12-04, 12:56
Igår gav jag upp, nu är det för kallt för en Skåning och köra i snö är inget som tilltalar mig.

Förstår dig, men allt hänger ju på vilken sorts hoj man har. Det är ju viljan och hojvalet och utrustning som styr.
Tänk på de som var mc-ordonanser i det militära. Fanns inga dubbdäck då. Exvis Husqvarna 258 två-taktare med skidor. Tjocka klumpiga skinnkläder och ofta kallt som fan lite längre norrut.:mad:

jtr
2012-12-04, 21:33
Efter flera veckor "grubblande" och intensivt spaning efter vad som är best - dubbdäck vs. skruvbud alternativt skidor har jag bestämt mig att låta min "Bewan" vila under vintertiden och starta om min "Lynx Boondocker 800 Extrim"

Markus
2012-12-04, 22:54
Förstår dig, men allt hänger ju på vilken sorts hoj man har. Det är ju viljan och hojvalet och utrustning som styr.
Tänk på de som var mc-ordonanser i det militära. Fanns inga dubbdäck då. Exvis Husqvarna 258 två-taktare med skidor. Tjocka klumpiga skinnkläder och ofta kallt som fan lite längre norrut.:mad:

Precis, det är bara att ha rätt hoj och kläder, men för min del är det nog viljan som saknas att köra under vintern :)

Ove
2012-12-04, 23:28
Vinteruppehåll gäller pga kyla och snöväder. Får se om det inte kan komma en värmebölja till i December ... eller Januari.... eller.... . Men senast i Mars är vi på gång igen, eller hur? :)

Jourtjänst
2012-12-05, 00:46
Vinteruppehåll gäller pga kyla och snöväder. Får se om det inte kan komma en värmebölja till i December ... eller Januari.... eller.... . Men senast i Mars är vi på gång igen, eller hur? :)

Absolut! Och innan dess kanske vi hinner ses på MC-mässan?

Olle Å
2012-12-05, 13:54
Skall försöka en riktig tur på fredag på hojen då det slutat snöa. Att köra i snöväder är kul men livsfarligt bland alla dårar till bilister. Körde bil idag på motorvägen och höll väl ca 75, vilket tydligen var på tok för sakta för de tre som blåste förbi i garanterat över 100. Deras väghalva var inte plogad !!!!!!:mad::mad::mad:

Fores
2012-12-06, 07:53
Jag hatar snö. Ja nu står hojen på laddning även för mig. Vräker ner och halt som bara den.
Nu får den vila till våren. Planering inför diverse turer nästa år får det bli nu. Sa jag att jag hatar snö?

namn
2013-02-02, 15:08
Nu vet jag att säsongen startar den 2 februari 2013,
http://forumbilder.se/CDB1M/20130202-123259.jpg?width=150 (http://forumbilder.se/CDB1M/20130202-123259)

V Saarela
2013-02-03, 07:51
Noterar att hela 15 st kör året runt. Är det vinterkörare, eller är det egentligen "så länge det är barmark"?

LAHA
2013-02-03, 12:46
För min del gäller "barmark"

Agathon
2013-02-03, 17:52
Det blev ca 10 mil i dag, skönt att komma ut en sväng. Kör året runt, så länge det inte är halt på vägarna.

V Saarela
2013-02-04, 07:45
Det blev ca 10 mil i dag, skönt att komma ut en sväng. Kör året runt, så länge det inte är halt på vägarna.

Ja, det var det jag menade.
Frågan är då om tex du har svarat i pollen "jag kör året runt" eller "jag kör så länge det är barmark"

Agathon
2013-02-04, 08:34
Ja, det var det jag menade.
Frågan är då om tex du har svarat i pollen "jag kör året runt" eller "jag kör så länge det är barmark"

Jag svarade att jag kör året runt.