handdator

Visa fullständig version : Provkört Honda Silver Wing 600



Susie
2012-09-30, 19:08
Jaha så har man provat köra Scooter också. Hög mysfaktor och riktigt skoj. Kändes lite vingligt precis när man skulle till att köra iväg men så fort jag bara vred en aning på gasen var det lugnt. Kör gärna igen men tror nog inte jag är "mogen" för att bli Scooterägare riktigt än när det finns så mycket annat skoj att testa! Dagsturen denna underbara dag idag blev Sättravägen-Sjöändan -Finsta - Edsbo- Knutby -Rånäs- Gottröra å lite till, vilka kalasvägar!!! Ni skulle varit med...

Hondamannen
2012-09-30, 19:16
Vad tyckte du om automatlådan?

Susie
2012-09-30, 20:21
-Ja när du frågar så, faktiskt ett moment mindre att tänka på och kändes rätt naturligt måste jag säga. Den svarade piggt o snabbt inte segt eller långsamt ökande, vilket gjorde att det blev roligt och jag upplevde att jag körde aktivt.. Kör du Scooter?

Hondamannen
2012-09-30, 20:31
nej en cbf 500 men jag är förtjust i automathojar och har provkört silver wing 400.

engström67
2012-09-30, 20:54
Nu ska vi inte blanda vespor med motorcyklar:):)

Ove
2012-09-30, 22:09
Jaha så har man provat köra Scooter också. Hög mysfaktor och riktigt skoj. Kändes lite vingligt precis när man skulle till att köra iväg men så fort jag bara vred en aning på gasen var det lugnt. Kör gärna igen men tror nog inte jag är "mogen" för att bli Scooterägare riktigt än när det finns så mycket annat skoj att testa! Dagsturen denna underbara dag idag blev Sättravägen-Sjöändan -Finsta - Edsbo- Knutby -Rånäs- Gottröra å lite till, vilka kalasvägar!!! Ni skulle varit med...

:) Kul att du provat! Ett härligt ax i dom hojarna och dom är faktiskt skitkul att köra när det kröker till. För min del är det bara för mycket körställning a´la glidare på Hondas och Suzukis hojar för att jag ska trivas.
Håller med om att du ska nog prova runt en hel del innan du skaffar scooter och då som en bekväm långfärdshoj på landsväg eller en mindre för pendling + att du har en skojhoj i garaget. ;)

Jourtjänst
2012-09-30, 23:17
Nu ska vi inte blanda vespor med motorcyklar:):)

Nu är det dock inte just Vespor folk pratar om.

Jourtjänst
2012-09-30, 23:19
Och jag tycker nog att de stora scootrarna får räknas som mc's, särskilt som det kommer automatlådor på "vanliga" mc numera och det egentligen är automaten som skiljer funktionellt även om motorn är av annan typ också.

Hondamannen
2012-09-30, 23:32
Enligt mitt tycke så är såväl scootrar som vespor motorcyklar.

engström67
2012-10-01, 07:30
Nu är det dock inte just Vespor folk pratar om.

Bara skojar lite:):)

AT-gubben
2012-10-01, 09:08
Jaha så har man provat köra Scooter också. Hög mysfaktor och riktigt skoj. Kändes lite vingligt precis när man skulle till att köra iväg men så fort jag bara vred en aning på gasen var det lugnt. Kör gärna igen men tror nog inte jag är "mogen" för att bli Scooterägare riktigt än när det finns så mycket annat skoj att testa! Dagsturen denna underbara dag idag blev Sättravägen-Sjöändan -Finsta - Edsbo- Knutby -Rånäs- Gottröra å lite till, vilka kalasvägar!!! Ni skulle varit med...



Funderar bara :hmmmm2: Körde du Scooter på ovanstående tur? Eller var det Banditen?

Jag mötte två hojar på min tur som gick på ungefär samma vägar och det också i går. Någonstans omkring Edsbro-Knutby-Gottröra bör det ha varit. Tyvärr så noterade jag inte hojstuket men i mitt minne så finns något vinrött? Jag vinkade, som jag brukar, och fick gensvar. Jag körde min röd-vit-blåa Honda Africa Twin. Var det du och din livskamrat?

Susie
2012-10-01, 09:27
Funderar bara :hmmmm2: Körde du Scooter på ovanstående tur? Eller var det Banditen?

Jag mötte två hojar på min tur som gick på ungefär samma vägar och det också i går. Någonstans omkring Edsbro-Knutby-Gottröra bör det ha varit. Tyvärr så noterade jag inte hojstuket men i mitt minne så finns något vinrött? Jag vinkade, som jag brukar, och fick gensvar. Jag körde min röd-vit-blåa Honda Africa Twin. Var det du och din livskamrat?

Vi var tre, min man på sin Tiger Explorer och så vår vän Silver Wingägaren som lånade ut sin Honda delar av rutten till mig.Hade inte hjärta att låna den hela rutten då deras maskiner är en "aningen" bekvämare än min och de bytte sinsemellan Explorern och min Bandit. Så jag hade verkligen möjlighet att prova den ordentligt. Totalt blev det för min del 24 mil den dagen då jag åkte från jobbet på Värmdö. Men visst är det fina vägar där?

Susie
2012-10-01, 09:33
:) Kul att du provat! Ett härligt ax i dom hojarna och dom är faktiskt skitkul att köra när det kröker till. För min del är det bara för mycket körställning a´la glidare på Hondas och Suzukis hojar för att jag ska trivas.
Håller med om att du ska nog prova runt en hel del innan du skaffar scooter och då som en bekväm långfärdshoj på landsväg eller en mindre för pendling + att du har en skojhoj i garaget. ;)

Jo du Ove, kände mig som en Drottning som surfade runt i vårt vackra landskap haha, tänkte också precis som du skriver jättemysig för långfärd. Satt så bekvämt, härlig sadel för min häck som bara halkar runt på Banditen blir galen på det. Har nu testat Motuls Perfect Seat flera gånger efter tips men näe funkar inte.

Susie
2012-10-01, 09:38
Funderar bara :hmmmm2: Körde du Scooter på ovanstående tur? Eller var det Banditen?

Jag mötte två hojar på min tur som gick på ungefär samma vägar och det också i går. Någonstans omkring Edsbro-Knutby-Gottröra bör det ha varit. Tyvärr så noterade jag inte hojstuket men i mitt minne så finns något vinrött? Jag vinkade, som jag brukar, och fick gensvar. Jag körde min röd-vit-blåa Honda Africa Twin. Var det du och din livskamrat?

Förresten, har du besökt Nifsta motorträffar under torsdagskvällarna i somras? Om inte måste du göra det nästa sommar! Vi hann med ett par besök och var där sista tillfället innan dom stängde för säsongen nu i början av september. En i vårt gäng den kvällen körde en Ural och "lyckades få punktering vid tre tillfällen den kvällen

AT-gubben
2012-10-01, 10:04
Vi var tre, min man på sin Tiger Explorer och så vår vän Silver Wingägaren som lånade ut sin Honda delar av rutten till mig.Hade inte hjärta att låna den hela rutten då deras maskiner är en "aningen" bekvämare än min och de bytte sinsemellan Explorern och min Bandit. Så jag hade verkligen möjlighet att prova den ordentligt. Totalt blev det för min del 24 mil den dagen då jag åkte från jobbet på Värmdö. Men visst är det fina vägar där?

Häpp! Då var det några andra jag mötte! Hojtrafiken var inte tät trots det fina vädret. Vägarna och alla alternativ som man kan få ihop är oändliga. Lägger man sen till alla mil grusväg så har man sysselsättning i flera år. Brukar köra norr om Gottröra och söder om Skutskär och kan utan besvär få ihop en ca 25-30 mil grusväg på en långdag.

Nifsta! Jo jag har varit där några gånger då jag bor bara ca 10 kilometer därifrån. En kul träff med massor med hojar och bilar, gamla och nya. Jag trivs dock bäst när det rullar.