handdator

Visa fullständig version : Hittat rätt?



Nina
2012-09-30, 18:58
En fråga som jag ibland funderar över, är om någon fler än jag lyckats hitta ”sin” modell av mc? Eller är någon i sitt ständiga sökande och inte tycks hitta rätt nån gång? Själv får jag nog lov att tillstå att jag hittade nog rätt ganska omgående, sökandet är slut och jag vet ungefär vilka hojar och modeller jag trivs bäst på.

Först och främst
Så måste de vara fula eller ha något på sig som gör att jag tycker det är gräsligt och fult. Det brukar sluta med att jag går och köper dem. Ibland har jag undrat om det handlar om ”Maka söker kaka”, att det är därför jag söker mig till dem. Ful hoj – vacker kvinna eller helt enkelt ful hoj – fulare kvinna…? Nä skämt åsido, ergonomiskt sitter jag bäst på dessa mc.

Sen är det tydligen så
Att de bör helst inte vara en i mängden och se ut som alla andra. Så vitt jag vet är jag den enda i hela Stockholm med en flagga fastsatt över hela bränsletanken på min Triumph Scrambler. Ser man den komma körandes så nog tusan är det jag. :)
Å andra sidan kan jag även smälta in i mängden genom att köpa en icke extra utrustad Street Triple R. Fullständigt snik, det enda jag kostat på den är en hugger då hela ryggtavlan blev full med skit efter en regnig hojrunda. Inte för att det hjälpte helt och hållet men lite i alla fall.

Så, har ni det lika trevligt som jag, springer och köper den fulaste hoj ni sett på marknaden och stormtrivs på den?

:flute:

Nina
2012-09-30, 19:07
Tror jag ska utrusta min Str3 R med en belly pan, en plåt under rören. För det fastnar saker på rören. Förra året flög en sten upp och la sig emellan rören. Efter en stund luktade det som när vägarbetare fräser i asfalt. Var jag än stannade luktade det riktigt illa. Och inga vägarbeten så långt ögat nådde. ”Måste vara den där gamla Volvon jag har framför mig” tänkte jag för den hade jag legat bakom en bra lång stund. Men när det fortsatte lukta utanför jobbet och ingen Volvo i närheten letade jag och kunde inte hitta var lukten kom ifrån. Jag t o m for förbi Triumph Center och bad dem lukta var det kommer ifrån men de hittade inte heller nåt.

Nästa dag när rören var kalla kikade jag igen, nu var jag garderad med ficklampa och hittar en liten porös sten fastkilad mellan rören på hojen. När den blev varm luktade den precis som när man fräser asfalt! En ståltråd och lite pillande senare var den borta.

Detta år luktade det brandrök vart jag än kom. Ingen rökpelare kunde ses vart jag än kikade men luktade brandrök gjorde det minsann! Jag hittade boven, det hade kilats fast en bit träflisa mellan rören…
Jag ska montera på en belly pan, nu fattar jag varför många kör runt med en belly pan på sina Str3 R. :)

engström67
2012-09-30, 21:02
Annars så försvinner ju skiten på rören när man tvättar,man polerar ju rören med då,icke blanka rör förstör ju hela hojen:)

Guzzi-Leif
2012-09-30, 23:20
Jag har nog också hittat hem.
Guzzi är personliga, ovanliga och (om man känner dem o sköter dem enligt serviceintervallen) trygga att åka långt på.
Lite eljest ska det vara!

Jan-Olov
2012-10-01, 06:21
Jag har nog också hittat hem.


Så känner jag med fast jag struntar i om hojen är snygg bara jag sitter bra och trivs med maskinen. Effekten räcker alldeles utmärkt och om den är något skitig det visar bara att jag använder hojen. Jag har inte för avsikt att byta så länge som jag klarar av att hantera den, skulle jag göra en förändring så ville jag köpa en moped eller en 125a.

engström67
2012-10-01, 07:46
Jag har nog också hittat hem.
Guzzi är personliga, ovanliga och (om man känner dem o sköter dem enligt serviceintervallen) trygga att åka långt på.
Lite eljest ska det vara!

Gött ljud i motorguzzi och snygg motor:)

engström67
2012-10-01, 07:57
En fråga som jag ibland funderar över, är om någon fler än jag lyckats hitta ”sin” modell av mc? Eller är någon i sitt ständiga sökande och inte tycks hitta rätt nån gång? Själv får jag nog lov att tillstå att jag hittade nog rätt ganska omgående, sökandet är slut och jag vet ungefär vilka hojar och modeller jag trivs bäst på.

Först och främst
Så måste de vara fula eller ha något på sig som gör att jag tycker det är gräsligt och fult. Det brukar sluta med att jag går och köper dem. Ibland har jag undrat om det handlar om ”Maka söker kaka”, att det är därför jag söker mig till dem. Ful hoj – vacker kvinna eller helt enkelt ful hoj – fulare kvinna…? Nä skämt åsido, ergonomiskt sitter jag bäst på dessa mc.

Sen är det tydligen så
Att de bör helst inte vara en i mängden och se ut som alla andra. Så vitt jag vet är jag den enda i hela Stockholm med en flagga fastsatt över hela bränsletanken på min Triumph Scrambler. Ser man den komma körandes så nog tusan är det jag. :)
Å andra sidan kan jag även smälta in i mängden genom att köpa en icke extra utrustad Street Triple R. Fullständigt snik, det enda jag kostat på den är en hugger då hela ryggtavlan blev full med skit efter en regnig hojrunda. Inte för att det hjälpte helt och hållet men lite i alla fall.

Så, har ni det lika trevligt som jag, springer och köper den fulaste hoj ni sett på marknaden och stormtrivs på den?

:flute:

Ha ha nä skulle aldrig köpa en ful hoj,jo kanske ful i andras ögon men jag ska tycka den är fin.Givetvis ska jag ju sitta bra på den annars får man väl göra om den lite:).Som den nya Explorer xc jag beställt,jag vart såld på den mycket för den mattgröna färgen,ekerfälgar men måste byta styre för att jag ska bli nöjd och sitta som jag vill.Har tittat på ett styre från Rhental som ser ut att bli perfekt,självklart blir det nog någon flagga nånstans,det hade jag på min senaste:)


http://forumbilder.se/thumbs/781201275705A8f8d.jpg (http://forumbilder.se/show.aspx?iid=781201275705A8f8d)

Nina
2012-10-01, 08:48
Annars så försvinner ju skiten på rören när man tvättar,man polerar ju rören med då,icke blanka rör förstör ju hela hojen:)

På min Str3 R är det inga blanka rör, men rören sitter nertill, hade mellanrummet varit lite större så hade saker inte fastnat där. :)
Nu vet jag om svagheten där så jag kikar där mellan varven.