handdator

Visa fullständig version : Råd om skinnkläder Probiker PRX-7



Mc-smurfan
2012-09-20, 21:34
Hejsan,
Behöver råd och synpunkter om MC kläder. Har kiken på skinnjacka och byxor av märket Probiker PRX-7, ska vara buffelskinn. Svart och vit till dam. Någon som har nån kännedom om hur slutstarkt det är, ska tydligen vara rätt tunt material. Gissar att det inte är vattentätt....

Pernilla

Nina
2012-09-21, 11:25
Jag har hört att getskinn ska vara mer slitstarkt och att föredra men om det är sant vet jag inte. Har inte kasat på endera skinn ännu. Buffelskinn låter styvt, kanske därför de gjort det tunnare för att man ska kunna röra sig i det. Skinn kräver lite omvårdnad för att det ska hålla år ut och år in men det tror jag du redan vet. :)

Mc-smurfan
2012-09-21, 20:00
:) jo jobb med skinnställ blir det, men jag satsar på det i första hand. Getskinn har jag oxå hört om, men jag har ingen aning om buffel...inte ens. om det är styvt. Tänkte inte ens på det...men som du säger så är det kanske därför det ar tunnare.
Det borde vara slitstarkt tänker jag, men går ingen erfarenhet av det.

Inte helt lätt att hitta skinnjacka plus byxa som är svart med vit i till dam. Ska kunna koppla ihop det och blev glad. att finna Probiker PRX-7 på mc-depåns sida. Så om nån vet nåt om hur buffel funkar skriv nån rad.

Ove
2012-09-21, 21:18
:) Har en fundering som kanske hör till, hur rengör man? MC-kläder är rätt varma och ibland blir det rent ut sagt förbannat svettigt. Svettimpregnerat skinn luktar inte gott, snarast som om det som dog med det på från början fanns kvar. :p

Det är väl inte bara att kasta in i tvättmaskinen utan det måste lämnas någonstans för tvätt och ev rekonditionering? Kostnad?

Hondamannen
2012-09-21, 21:35
Det är därför jag aldrig kan tänka mig köpa Skinn...jag kör alltid med allvädersställ.

Hornet
2012-09-22, 10:55
Hej! kolla på louis.de en hemsida som säljer allt inom mc där finns bland annat det som du är intresserad av har själv handlat en hel del av dom och är nöjd. Prisvärt och snabb leverans direkt till dörren.

Cy2
2012-09-23, 08:47
Hej. Har kört med allväders och skinnställ, föredrar skinnställ. Mitt nuvarande är ett probike funkar bra. Om du väljer skinn tänk på att det ska sitta tajt, det töjer sig.
Har tvättat skinnställ i tvättmaskin. Fick tag i en rengöringsvätska för skinn och tvättmaskin. Kanske inte det optimala sättet att rengöra ett skinnställ på men det funkar.
Prova innan du köper mc-depån finns i Staffanstorp. Vill du spara en krona eller två så beställ detsedan från Louis.de. Samma ställ.
Lycka till med din karriär på två hjul..