handdator

Visa fullständig version : Spray



Susie
2012-09-18, 21:07
Ända sen jag köpte min första hitintills och beggade men definitivt inte sista hoj i april, har jag & min häck brottats med fruktansvärt hal sadel! Inge skoj som en del av oss mot vår vilja får uppleva på grund av egen okunnighet eller andras misstag vad vet väl jag. Själv har man ju en "gammal räv" där hemma som varsamt leder en in på den rätta vägen. Har provat det mesta men inget har funkat tills jag nyligen blev rekommenderad att använda Perfect Spray som ska rugga upp ytan på hala vinylsadlar. Sagt o gjort införskaffade en sådan för 99 pix ingen beskrivning på "flarran" hur man går tillväga men jag sprayade på ett lager i dag väntade en liten stund och sedan putsade jag in det lite lätt i sadeln...
-ja jo tyckte nog att det blev lite bättre men jag ska spraya på ett lager till i morgon. Nån här som känner till sprayen?

Spray nr 2: Pledge Classic (obs måste vara classic ) är det nog många här som känner till men vill ändå lovorda denna mkt svåråtkomliga spray som är helt underbar att använda på visiret och jaa hela cykeln för rengöring. Lätt som en plätt att använda; spraya, gnid med trasa 1, putsa torr med trasa två. Bonus är att den doftar så gott eller hur? Var hittar ni era Pledge?

Ove
2012-09-18, 21:42
:confused: Spray nr2: Har sökt men ej funnit. Var finner man detta undergörande medel. Behöver i första hand till lyktglas i plast som blivit grumsiga i ytan. På visiren för att få till regnsläpp.

Doften gör mig lite misstänksam. Jag använde för många år sen ett imskyddsvätska som jag köpte hos optiker. Drog på rejält på in- och utsida + på glasögonen och torkade av.
Kanske lite bättre beträffande imman men det stanken av parfym var så hemsk att jag fick köra hem med öppet visir! Jag kunde inte använda hjälmen på säkert en månad innan det vädrats bort. :p

Susie
2012-09-18, 22:37
Doften släpper fort och stinker inte lovar. Jaa du Tomas skickade ju efter en låda via webben för nåt år sedan och det företaget har nu slutat sälja Pledge. Min pappa ska till Tyskland här i höst så just nu hänger ett litet hopp om köp där. Vi får helt enkelt leta vidare, hör av mig om det blir träff någonstans.

Fores
2012-09-19, 06:48
första träffen på google
Pledge Classic (http://www.waitrose.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductView-10317-10001-35530-Pledge+classic+dust+&+protect+(300ml).html?storeId=10317)
3 för 2..

Susie
2012-09-19, 07:44
Toppen tack ska kolla vad det kostar

engström67
2012-09-19, 07:52
Ända sen jag köpte min första hitintills och beggade men definitivt inte sista hoj i april, har jag & min häck brottats med fruktansvärt hal sadel! Inge skoj som en del av oss mot vår vilja får uppleva på grund av egen okunnighet eller andras misstag vad vet väl jag. Själv har man ju en "gammal räv" där hemma som varsamt leder en in på den rätta vägen. Har provat det mesta men inget har funkat tills jag nyligen blev rekommenderad att använda Perfect Spray som ska rugga upp ytan på hala vinylsadlar. Sagt o gjort införskaffade en sådan för 99 pix ingen beskrivning på "flarran" hur man går tillväga men jag sprayade på ett lager i dag väntade en liten stund och sedan putsade jag in det lite lätt i sadeln...
-ja jo tyckte nog att det blev lite bättre men jag ska spraya på ett lager till i morgon. Nån här som känner till sprayen?

Spray nr 2: Pledge Classic (obs måste vara classic ) är det nog många här som känner till men vill ändå lovorda denna mkt svåråtkomliga spray som är helt underbar att använda på visiret och jaa hela cykeln för rengöring. Lätt som en plätt att använda; spraya, gnid med trasa 1, putsa torr med trasa två. Bonus är att den doftar så gott eller hur? Var hittar ni era Pledge?

Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt:)

erot
2012-09-19, 10:55
Susie!!!! Ang Pledge köp i Tyskland så heter den

Pronto där nere, flaskan ser likadan ut

Jourtjänst
2012-09-19, 11:43
Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt:)

Verkar kanon, ska genast testa. Hittade denna reklamvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=S8FiPZswL0I

Susie
2012-09-19, 12:57
Testa även Motul wasch an wax är ett suveränt rengöringsmedel som även vaxar ytan,funkar på allt:)

Intressant, ska provas vid tillfälle tack ska du!

Susie
2012-09-19, 13:00
Susie!!!! Ang Pledge köp i Tyskland så heter den

Pronto där nere, flaskan ser likadan ut

Låter bekant ska lägga det på minnet!

Susie
2012-09-19, 13:06
Verkar kanon, ska genast testa. Hittade denna reklamvideo:

http://www.youtube.com/watch?v=S8FiPZswL0I

- blir sugen på att prova/ köpa

Mats Liifv
2012-09-19, 14:15
- blir sugen på att prova/ köpa

Verkar onekligen bra, men hojen i videon var inte speciellt smutsig...

engström67
2012-09-19, 23:36
- blir sugen på att prova/ köpa

Funkar kanon,inget kladd innehåller inget silicon.Naturligtvis så tvättar jag hojen först,så man får bort skit som kan repa:)

Jourtjänst
2012-09-20, 00:15
Går detta Motul-medel att använda på visiret månne?

engström67
2012-09-20, 09:03
Går detta Motul-medel att använda på visiret månne?

Funkar galant,rengör alltid hjälmen med Motul.Ett tips andvänd en sådan microfleecetrasa:)

Olle Å
2012-09-20, 09:05
Går detta Motul-medel att använda på visiret månne?

Till visiret kan du använda RainX som du kan köpa i en mack. Finns också under ett annat fabrikat och heter då Rainrepellant. ( Lite osäker på stavningen). Fastnar inga regndroppar på visiret. Bara att stryka på lite. Om visiret är smutsigt tvätta det med lite vatten torka av och stryk på medlet.:):):)