handdator

Visa fullständig version : GPS vänliga handskar.



jtr
2012-09-17, 15:48
Undrar bara vilka handskar skall man ha om man behöver "pilla" lite på GPS -en. Jag har ganska stort variant av GPS (dvs. Garmin Montana 600) och nästan alltid trycker fel. Har provat tunna handskar, sommar handskar, dyra, billiga men inga fungerar bra. Finns det ngt. tips???

P.S.Glöm gärna sådana tips som tex "man skall stanna och ta av handske m.m."

Mats Liifv
2012-09-17, 17:27
P.S.Glöm gärna sådana tips som tex "man skall stanna och ta av handske m.m."

Dessvärre är det nog det enda som funkar. Brukar vara svårt att använda GPS:en med handskar på. Har aldrig själv lyckats i alla fall. Är också en ganska bra idé att stå still när man håller på. Lätt att tappa fokus på vägen annars...

Olle Å
2012-09-17, 18:14
Jag har en Garmin 550 sedan flera år. det går bra att använda den med vanliga handskar.:):):)

jtr
2012-09-17, 18:41
Att "pilla med" GPS menar jag att bara ändra storleken på karta. Inte att skriva in en massa adresser eller koordinatorer.
Undrar om det finns tex en "manick" som man tränger på fingret för att pricka rätt eller ngt. liknande.

Olle Å
2012-09-17, 21:33
Att "pilla med" GPS menar jag att bara ändra storleken på karta. Inte att skriva in en massa adresser eller koordinatorer.
Undrar om det finns tex en "manik" som man tränger på fingret för att pricka rätt eller ngt. liknande.

Visst finns det "manicker". Köp en fingerborg tex. Eller klipp av ett finger från en diskhanske och trä utanpå din vanliga handske.
Min Garmin kan jag ändra kartan utan problem med handskar på.:):):)

jtr
2012-09-17, 22:38
Tack Olle Å. Det med diskhanske skall jag testa. Det kan funka.