handdator

Visa fullständig version : Nu har det hänt igen! (olycka)



Nina
2012-09-12, 13:17
En mc har blivit mördad i Göteborg!

Ove
2012-09-12, 13:42
En mc har blivit mördad i Göteborg!

:mad: Just nu skulle jag vilja mörda min ena hoj för den vägrar starta! Men det går väl inte att mörda en som redan är död? :banghead:

Hondamannen
2012-09-12, 13:44
Vilken är det som inte går igång?

Mohlin
2012-09-12, 14:44
Dubbelpost

Mohlin
2012-09-12, 14:44
Men det går väl inte att mörda en som redan är död? :banghead:

Ove - Läs Sjöwall Wahlöös bok "Brandbilen som försvann". :)

Nina
2012-09-12, 14:48
Vem som helst får visst jobb inom media i dag, inte första gången jag läser att en mc antingen blivit misshandlad eller mördad.

Ove
2012-09-12, 18:02
Vem som helst får visst jobb inom media i dag, inte första gången jag läser att en mc antingen blivit misshandlad eller mördad.

:o Ber om ursäkt att jag ställde till oreda, men jag var för tillfället ngt irriterad. Håller med om att det är konstigt att vissa reportrar antingen har som sport att felsyfta altermativt är väldigt okunniga i språklära. :rolleyes:

Nina
2012-09-12, 19:43
:o Ber om ursäkt att jag ställde till oreda, men jag var för tillfället ngt irriterad. Håller med om att det är konstigt att vissa reportrar antingen har som sport att felsyfta altermativt är väldigt okunniga i språklära. :rolleyes:

Du behöver inte be om ursäkt, tanken är att tråden kan vara rolig och något att skratta åt med tanke på hur somliga formulerar sig. "MC-misshandel", " MC-mord" etc... Stackars motorcyklar säger jag, undrar vad de gjort för ont som förtjänat den behandlingen..? ;)

Jourtjänst
2012-09-12, 22:27
Hehe, i tidningen skrev man om hockey för några år sen om spelarna som gick in i isen. De kan inte varit särskilt stora spelare för att få plats där. Jag såg också på webben någonstans att en livsmedelshandlare satt upp en affisch i butiken där han eller hon (hen, hehe) sökte kassa biträden. Jag tror det hade varit bättre med duktiga biträden. Förlåt att det blev lite OT.

Molgan
2012-09-12, 23:04
Journalister är roliga. Detta redigerade de fort iaf:

http://farm9.static.flickr.com/8169/7977566972_8454bf4392.jpg

Nina
2012-09-13, 09:34
Ha ha ha, så fel det kan bli ibland och så enkelt. Kassa biträden, håller med, hade varit bättre med duktiga biträden. Och Filippas och Fredriks liv som sniglar, det går långsamt framåt där då eller..? ;)

Släng gärna in fler roliga mediagrodor, det här kan bli kul! :)

Håkan46
2012-09-13, 10:23
Förr i tiden när Coop hette Konsum. Sattes det upp en banderoll på en firmafest där det stod "Konsumgänget"
Någon var snabbt framme och målade dit två prickar ovanför o:et....

Mats Liifv
2012-09-13, 11:26
Förr i tiden när Coop hette Konsum. Sattes det upp en banderoll på en firmafest där det stod "Konsumgänget"
Någon var snabbt framme och målade dit två prickar ovanför o:et....Den såg jag på flera ställen. Garvade gott...

Molgan
2012-09-13, 16:59
Köra Concorde, en härlig upplevelse:
http://www.lulespexet.com/blogg/wp-content/images/stimulator.png

En trycksättare som fick ett viktigt samtal i fel ögonblick?:
http://pics.campl.us/iphone/1/1d04a48a82cc7b4b859c6cae821adde7.jpg

Nina
2012-09-14, 11:15
Det här är en bild från i vintras, min första tanke som slog mig när jag läste rubriken var: om däcken var smutsiga då, hade de greppat bättre då…? :rolleyes:

Sepe
2012-09-15, 15:31
R.I.P Motorcykel

Ove
2012-09-15, 17:05
Förr i tiden när Coop hette Konsum. Sattes det upp en banderoll på en firmafest där det stod "Konsumgänget"
Någon var snabbt framme och målade dit två prickar ovanför o:et....

:D Reagerade när jag på 60-talet körde in i Norge och såg skyltar vid en del affärer där det stod "Samlaget" på skylten. Tydligen blev det ändrat till Samvirkeslaget för jag har inte sett det senare. Trodde att samlag betydde samma där som här. :)

Modoit
2012-09-22, 07:58
Detta är säkert gamla nyheter för de flesta. Ger mig dock ett gott skratt.

När McDonalds ville öppna restaurang i Ludvika skrev en upprörd Ludvika-bo följande insändare i lokaltidningen:

http://www.xn--mlarnetcity-l8a.se/media/cache/img/MNC/2011/04/Atlas/Media/modules/articleimages/MNC/2006/05/24/15/mcdonald_236223409.jpg

Släpp inte in MC Donalds

Nu är det allvar! Hur kan ni kommunalpolitiker i Ludvika ens tänka tanken att släppa in MC Donald’s mitt i stan? Ni har tydligen ingen aning om vad MC-klubbar ställt till med. I andra städer görs allt för att få bort dem från centrum, men i Ludvika ska de få bygga lokal vid Sockenstugeparken! Ett prejudikat i så fall. Då är väl MC Bandidos snart också är här. Nej, ska de vara här så finns det bara en park som är lämplig, nämligen tekniska kontorets Maskinpark på Gonäsvägen. Ni fattar ju inte!

Jourtjänst
2012-09-23, 23:22
Detta är säkert gamla nyheter för de flesta. Ger mig dock ett gott skratt.

När McDonalds ville öppna restaurang i Ludvika skrev en upprörd Ludvika-bo följande insändare i lokaltidningen:

http://www.xn--mlarnetcity-l8a.se/media/cache/img/MNC/2011/04/Atlas/Media/modules/articleimages/MNC/2006/05/24/15/mcdonald_236223409.jpg

Släpp inte in MC Donalds

Nu är det allvar! Hur kan ni kommunalpolitiker i Ludvika ens tänka tanken att släppa in MC Donald’s mitt i stan? Ni har tydligen ingen aning om vad MC-klubbar ställt till med. I andra städer görs allt för att få bort dem från centrum, men i Ludvika ska de få bygga lokal vid Sockenstugeparken! Ett prejudikat i så fall. Då är väl MC Bandidos snart också är här. Nej, ska de vara här så finns det bara en park som är lämplig, nämligen tekniska kontorets Maskinpark på Gonäsvägen. Ni fattar ju inte!

HAHAHA, här blev det asgarv!