handdator

Visa fullständig version : Hojen-träff 21-23/9



Hondamannen
2012-09-12, 10:18
Hej,

Vad sägs om att ha en hojen.nu-träff på flygvapenmusuemet i Linköping kring 21-23 september?

Finns det ngt intresse för det?

Mvh

Hondamannen

Håkan46
2012-09-12, 10:34
Intresse finns här. Då kan jag planera ihop det med att besöka min bror som bor nära Rimforsa.
//Håkan

Hondamannen
2012-09-12, 10:37
Ser gärna att vi blir fler än de fyra som var med sist.

Nina
2012-09-12, 11:03
22/9 är en lördag, är det hyfsat väder kanske vi kan fara ner några från Sthlm? Flygvapenmuseet besökte jag förra året och hade kört ner med Streeten. Då jag gärna kör i lugnt tempo så hoppas jag att de som vill följa med kör i samma lugna mak både ner och upp. :)

Om det är bra väder, regnar det hela dagen så åker jag inte.

Hondamannen
2012-09-12, 11:11
Vädret kan ju skifta mkt fram tills dess. Ni kan ju lägga fram förslag på när det passar er så kan vi längre fram ta ett gemensamt beslut.

Ove
2012-09-12, 13:51
:) Låter intressant! Det var det där med vädret och om grejerna fungerar. :rolleyes:

WmB
2012-09-12, 13:52
Den 22e är jag på. Måste bara sova till elva minst, har jobbat natt

Nina
2012-09-12, 15:56
Vädret kan ju skifta mkt fram tills dess. Ni kan ju lägga fram förslag på när det passar er så kan vi längre fram ta ett gemensamt beslut.

Vi ska se om det är några som vill följa med på en tur till Linköping.

johan.lindgren
2012-09-12, 17:59
Vi ska se om det är några som vill följa med på en tur till Linköping.

Jag skulle nog kunna tänka mig att haka från stockholm, men det är också lördagen som gäller för mig då. Har inte vart med på någon hojjträff alls ännu så det skulle kunna bli blir intressant :-)

Nina
2012-09-12, 19:47
Jag skulle nog kunna tänka mig att haka från stockholm, men det är också lördagen som gäller för mig då. Har inte vart med på någon hojjträff alls ännu så det skulle kunna bli blir intressant :-)

Ja lördag gäller för min del också, jag jobbar i veckorna och söndagen är bokad så lördag kan jag. Hoppas på bra väder, jag låter det hållas öppet och så kikar jag hur vädret blir när det börjar dra ihop sig. :-)

Hondamannen
2012-09-12, 19:51
Då siktar vi på lördag :-) men vi håller öppet för andra förslag

Nina
2012-09-13, 09:52
Då siktar vi på lördag :-) men vi håller öppet för andra förslag

Javisst. :)

WmB
2012-09-13, 17:56
hm, insåg precis att jag måste vara hemma till runt 1400 igen.

Blir inget för mig

Hondamannen
2012-09-13, 19:31
Hur många blir vi totalt?

johan.lindgren
2012-09-13, 22:30
Hur många blir vi totalt?

Vi är väl fem som visat intresse hittills iaf.

Ove
2012-09-14, 11:18
Vi är väl fem som visat intresse hittills iaf.

Idag har vi ett tropiskt oväder som pissar av sig det sista och jag skulle inte vilja vara ute och köra. Men andra väder kommer och om det kommer ett bra eller iallafall hyfsat till den 22:e så kan det bli minst två från Vadsbo härad.

Kommer det någon med från Vätterns norra ända som vet var man kan gena mellan Askersund till Linköping. Vägen förbi Motala och Borensberg är inte direkt störtkul.

Hondamannen
2012-09-14, 11:30
Så bra då är vi några till :-)

johan.lindgren
2012-09-14, 11:50
Bara o knacka in i kalendern då :-)
Jag utgår ifrån att ganska få är villiga att köra i tropiskt regn, eller halvtaskigt överhuvudtaget.

Hondamannen
2012-09-14, 12:43
Ska vi komma överens om en tid? Mitt förslag är 12 eller 13. Min tanke är att efter vi har varit på musuem så kan vi om intresse finns ta en gemensam tur i lkpg, dvs om vädret är tillräckligt bra.

Ove
2012-09-14, 12:50
Ska vi komma överens om en tid? Mitt förslag är 12 eller 13. Min tanke är att efter vi har varit på musuem så kan vi om intresse finns ta en gemensam tur i lkpg, dvs om vädret är tillräckligt bra.

Helst tolv eller tidigare - vi ska ju hem också.

Hondamannen
2012-09-14, 13:17
Ok kom med förslag! Tänk bara på att några kommer att åka ifrån Sthlm och behöver lite mer tid.

Nina
2012-09-14, 14:07
Ok kom med förslag! Tänk bara på att några kommer att åka ifrån Sthlm och behöver lite mer tid.

Om jag minns rätt så åkte jag ner runt 7-tiden på morgonen och var framme ca 11 (körde småvägar). Efter rundvisningen om DC3:an var det dags för middag och den intogs i centrala Linköping, den vid tågstationen kan jag rekommendera. De har bra mat där. Såg inte mycket ut för världen från utsidan sett men maten var jättegod. Och det finns parkering bredvid, som tyvärr kostar så ta bild på både biljett och när den sitter fast på hojen nånstans.

Varför jag åt i centrala Linköping och inte på muséet beror på att restaurangen på muséet inte har tillräckligt med mat så det räcker åt folk som önskar äta middag där. Dessutom hade kocken gått hem. Förutom det så var det sparsmakat med övriga ingredienser som smörgåsar t ex. Och till råga på allt: dyrt.

Så jag rekommenderar stället vid tågstationen. :)

Hondamannen
2012-09-14, 14:19
Kl tolv är det en tid som passar alla?

Håkan46
2012-09-14, 18:01
Passar mig
//Håkan

Hondamannen
2012-09-14, 18:27
Ska vi spika kl 12 lör den 22/9?

Ove
2012-09-14, 18:40
Så jag rekommenderar stället vid tågstationen. :)

:eating: Hondamannen får väl kolla = proväta, så att stället håller klassen. Om inte så blir det att han får tugga sig runt stan till godaste stället. Men han har en hel vecka på sig. :cool:

Hondamannen
2012-09-14, 18:57
Det finns ett ställe som jag har hört gott om men jag har aldrig ätit där själv!

erot
2012-09-14, 22:13
Resturang Överste Mörner vid torget var det bra mat!!!

Ove
2012-09-14, 22:20
Resturang Överste Mörner vid torget var det bra mat!!!

:D Hoppsan, en Skaraborgare till! Hänger du med?

erot
2012-09-14, 22:41
Hej Ove! Kaske det vore kul men lite osäkert om man ska jobba den helgen återkommer
vi kanske kan köra tillsammans tjejen hänger säkert med på egen maskin

TMax500
2012-09-14, 23:38
Kommer det någon med från Vätterns norra ända som vet var man kan gena mellan Askersund till Linköping. Vägen förbi Motala och Borensberg är inte direkt störtkul.Ove, kan tipsa om en delsträcka mellan Askersund och Borensberg som till största delen är väldigt kurvig och fin. Mycket körvärt. Har rullat där tre turer med Thruxtongänget. Sträckningen har jag lärt mig utifrån Ducati-klubbens karta över kul mc-vägar.

I Askersund, kör ut på 50:an (mot Örebro-hållet)
Efter en kort bit på 50:an, sväng mot skylt Åmmeberg/Zinkgruvan.
Vid Zinkgruvan, kör mot Mariedamm.
Framme i Mariedamm, sväng mot Godegård. Håll koll, det finns flera skyltar Godegård på vägen. De två första leder in på grusvägar. Ta den som är asfalt, inne i samhället, den är nämligen extra kurvig och kul! (Jag har kört fel två gånger...)
I Godegård, sväng mot Tjällmo.
I Tjällmo, kör mot Borensberg.

Det kan låta svårt, men allt är skyltat. Förutom trixet vid Mariedamm/mot Godegård så är det intuitivt och enkelt att hitta. Och som sagt, riktigt körvärt!

Sista biten från Borensberg till Linköping får jag överlåta till någon annan... :)

*Det krävs en göteborgare för att hitta i östgötabygderna* :)

Ove
2012-09-15, 07:33
Hej Ove! Kaske det vore kul men lite osäkert om man ska jobba den helgen återkommer
vi kanske kan köra tillsammans tjejen hänger säkert med på egen maskin

:) Vore kul om vi blev ett litet gäng! Vi får höras om det blir av. :hello:


Ove, kan tipsa om en delsträcka mellan Askersund och Borensberg som till största delen är väldigt kurvig och fin. Mycket körvärt. Har rullat där tre turer med Thruxtongänget. Sträckningen har jag lärt mig utifrån Ducati-klubbens karta över kul mc-vägar.


Tackar! Studerar kartan. :shakehands:



*Det krävs en göteborgare för att hitta i östgötabygderna* :)

Ja jag säger då det! :rolleyes: :D

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-15, 14:52
Så om jag fattat allt rätt är det linköping som gäller ? har en bit att köra fån hässleholm, vet dock inte om jag är ledig, men om vädret och jobbet tillåter hade det varit trevligt !
Någon som kan sammanställa tid plats och uppskattat antal ?

Hondamannen
2012-09-15, 14:59
Linköping 22/9 kl 12. Jag tror att hittills har 8 pers anmält intresse.

Ove
2012-09-15, 16:56
Linköping 22/9 kl 12. Jag tror att hittills har 8 pers anmält intresse.

:D Om viljan finns dagen D, om det är fint väder och om grejerna håller så kan det bli fem från mellan sjöarna. :cool:

Nina
2012-09-17, 08:38
Handen på hjärtat och helt ärligt: jag vill inte fara ner. Jag känner det själv, jag har helt enkelt ingen lust. Om någon annan kan och har lust att leda några från Sthlm får denne gärna ta över.

Hondamannen
2012-09-17, 09:35
Inget tvång Nina. Åk ner om du har lust.

Ove
2012-09-17, 11:35
Handen på hjärtat och helt ärligt: jag vill inte fara ner. Jag känner det själv, jag har helt enkelt ingen lust. Om någon annan kan och har lust att leda några från Sthlm får denne gärna ta över.

:bawling: Synd! Skulle varit roligt att träffa dig. Får bli vid annat tillfälle. :hello:

Nina
2012-09-17, 11:58
Ja det kan ju svänga under veckan men jag kände i helgen som var och vidare i dag att egentligen har jag ingen lust. Men som sagt, veckan kan svänga och jag med den. :)

Hondamannen
2012-09-17, 12:15
Då det börjar närma sig är jag tacksam om alla som är intresserade skriver en gång till så vi kan räkna ihop hur många som dyker upp.

Mvh

Hondamannen

Nina
2012-09-18, 14:23
Jag väljer en annan tur och då med Husqvarnan på lördag. Det kan ev bli en grustur också vilket jag ser fram emot. Flygvapenmuséet har jag redan sett sen de byggde ut och gjorde om men det vankas Scanias museum i Södertälje på lördag och vägen dit kan innebära lite grusvägar både dit och tillbaka. Jag har aldrig besökt Scania så jag väljer den turen och kör med Husqvarnan på lördag. Självklart lär jag berätta om det besöket hos Scania och posta en och annan bild.

Jag hoppas att alla får en jättetrevlig dag i Linköping och ett intressant besök på Flygvapenmuséet. =)

Windrose
2012-09-18, 17:55
Hum. Interesse, ja, även om jag är gröngöling på forumet ... :)

Men efter en säsong på sporthoj märker jag at 45 min är max innan min nacke stelnar helt :( Så om ni ursäktar dyker jag upp när CBR:n bytts till en custom av nåt slag. Strängnäs -> Linköping blir till att jag kommer gå rundt som en zombie resten av dagen.

Nästa år. Om jag hittar en VT750 tills dess :)

Ove
2012-09-18, 19:11
:) Tittade på Klart.se. Efter en sval morgon kommer solen att värma bakom lite skyar så att vi inte behöver bli trötta i ögonen när vi kör. Under dagen 12 grader, dä ni! skulle vilja säga att det är perfekt. :cool:

Hondamannen
2012-09-18, 19:21
Så Ove, du och dina vänner dyker upp?

Ove
2012-09-18, 20:15
Så Ove, du och dina vänner dyker upp?

:) Som jag brukar säga: Om Gud vill, grejerna håller och hälsan står bi. ;)

Hur många? Vet ej - minst tre säkra så här långt. En har stukat tummen på gashanden och kan därför inte krama rulle. Sen är det några som inte gett besked. Vi får se.

Hondamannen
2012-09-18, 20:19
ok då vet jag att det iaf blir av.

johan.lindgren
2012-09-19, 00:37
Jag vågar nog också påstå att jag kommer infinna mig, det hänger förståss på vädret men det ser ju lovande ut än så länge!

Håkan46
2012-09-19, 10:34
Jag kommer.
Skulle vädergudarna börja prata om ihållande regn kommer jag att tänka till en extra gång. Man vill ju att körningen skall bli en upplevelse , även den.

P.s. Ta inte illa upp nu, men denna tråd borde ha legat under Träffar och Körningar, lite svår att hitta.

//Håkan

Gibson
2012-09-19, 14:35
Skulle varit roligt att hänga med men det går nog inte för jag har så mycket jag måste hinna med här hemma, men om det mot förmodan skulle bli lite tid över så dyker jag upp vid på plats.

Hondamannen
2012-09-19, 15:02
Det ska bli kul att träffa er allihop!

classe8
2012-09-19, 15:11
Detta kunde ju vart trevligt men jobbet sätter stopp. Ha de så trevligt alla.

pumpe3
2012-09-19, 16:30
Tyvärr krockar det med MC Hörnans höstrally som vi planerat in :(

Susie
2012-09-19, 19:09
Vad spännande,

vi blir ev. tre stycken, spikat är jag och min man.
Tiden kl 12.00?
Platsen var det flygplansmuseet?
Nån mer som kommer från Sthlm?

Tjing

Hondamannen
2012-09-19, 19:13
Japp flygvapenmuseumet, kl 1200. Det låter som att vi blir ett gäng på lördag. Ser fram emot träffen.

johan.lindgren
2012-09-19, 22:44
Vad spännande,

vi blir ev. tre stycken, spikat är jag och min man.
Tiden kl 12.00?
Platsen var det flygplansmuseet?
Nån mer som kommer från Sthlm?

Tjing

Jag åker gärna tillsammans med er om det fungerar :rolleyes:

Ove
2012-09-20, 06:54
:thumpdown: Shit också!! Igår ringde Buster - sjuk och det är olämpligt att vara ute i blåst. I gårkväll smällde till med en mammutförkylning hos mig och den vill jag absolut inte dela med mig av.

Då är det bara en kvar och jag har svårt att tänka mig att han kör iväg själv.
Alltså ingen från min fläck på kartan.

Synd, jag har sett fram mot att träffa mera Hojenfolk. Men nu är det så här och bara att se fram mot nästa som jag tror blir Tranresan 2013. Så ha kedjan smord första veckan i April. ;)

Susie
2012-09-20, 07:48
Jag åker gärna tillsammans med er om det fungerar :rolleyes:
Absolut vi kan höras närmare i morgonkväll.

Susie
2012-09-20, 07:55
:thumpdown: Shit också!! Igår ringde Buster - sjuk och det är olämpligt att vara ute i blåst. I gårkväll smällde till med en mammutförkylning hos mig och den vill jag absolut inte dela med mig av.

Då är det bara en kvar och jag har svårt att tänka mig att han kör iväg själv.
Alltså ingen från min fläck på kartan.

Synd, jag har sett fram mot att träffa mera Hojenfolk. Men nu är det så här och bara att se fram mot nästa som jag tror blir Tranresan 2013. Så ha kedjan smord första veckan i April. ;)

Men det var orutinerat Ove, hade sett fram emot att träffas igen. Själv åkte jag på nåt skumt i gårkväll med frossa, ont i kroppen men det släppte efter några bamyl, ingefärste och en natts sömn.
Krya på dig och boosta upp din lekamen med nyttigheter.

Ove
2012-09-20, 08:03
Men det var orutinerat Ove, hade sett fram emot att träffas igen.


Ja det var synd. Skulle gärna sett det nytagna kortet, det är säkert vackert. ;)



Krya på dig och boosta upp din lekamen med nyttigheter.

Jodå, men jag får försöka hålla mig någorlunda nykter under dagen. :rolleyes:

Hondamannen
2012-09-20, 08:25
Ove, finns det mirakelkur du kan ta så att du kan bli frisk till på lördag?

Susie
2012-09-20, 08:26
Gör så...

Hondamannen
2012-09-20, 18:29
Vädret ser inte att bli så bra på lördag, iaf i Linköping. Är ni fortfarande intresserad av att ses där? För min del gör det inget.

Susie
2012-09-20, 22:35
Precis hemkommen från Nifsta motorträff i Roslagenhttp://www.nifstagk.se/index.html och just kikat på vädret inför Lördag..? Avvaktar tills i morgon och ser hur det ser ut. Är vädret skapligt, dvs inget regn blir vi som sagt tre pers. från Sthlm. -Johan.Lindgren bara trevligt om vi gör sällskap ner.

//Tjing

Hondamannen
2012-09-20, 22:42
ok vi avvaktar tills imorgon. För min del är det som sagt inget problem. Hör gärna av er så jag vet vad jag ska göra.

Susie
2012-09-20, 22:52
Jag hör av mig i morgon efm/kväll

johan.lindgren
2012-09-21, 00:16
Låter nog som en bra idé att avvakta ja, tråkigt om det skulle skita sig nu...

EDIT: OM det nu blir riktigt tråkigt väder (ser just nu ut som regn helavägen från stockholm till linköping samt hem igen) finns det en möjlighet för andra här att skjuta fram en vecka i värsta fall? Jag är själv inte uppbokad varken 29'e eller 30'e.

Hondamannen
2012-09-21, 01:42
Funkar för min del men vi avvaktar tillls framemot eftermiddagen.

Hondamannen
2012-09-21, 15:49
Hur ser det ut för er? Vi skulle kunna flytta fram det en vecka om ni vill och om vädret ser bättre ut då.

Håkan46
2012-09-21, 16:04
Verkar inte bli någon lustfylld åkning. Flytta gärna fram.
//Håkan

Hondamannen
2012-09-21, 18:49
Ok, jag tycker att vi ställer in imorgon och om ni är intresserade så tar vi det nästa vecka.

Susie
2012-09-21, 19:09
Argh vad trött man blir på vårt väder, kan inte nästa vecka men det kommer väl nya turer...
Trevlig helg och hoppas på sol till nästa vecka för er.
Tjing

Ove
2012-09-22, 08:33
:( Hojåret 2012 går nog till historien. Inställda träffar, flyttade träffar. Började med Tranresan pga 20 cm blötsnö i området. Sen har det fortsatt med ojämnt väder så att folk tappat intresset. På de träffar som ändå blivit av så har det kommit 2, 3 eller möjligen 4 och mött upp. I Askersund drog vi ihop folk på plats och så var vi 6(!). Rekord för dom träffar jag varit på. :rock:

Bara att hoppas på att det blir bättre. :)

räven
2012-09-22, 10:20
:( Hojåret 2012 går nog till historien. Inställda träffar, flyttade träffar. Började med Tranresan pga 20 cm blötsnö i området. Sen har det fortsatt med ojämnt väder så att folk tappat intresset. På de träffar som ändå blivit av så har det kommit 2, 3 eller möjligen 4 och mött upp. I Askersund drog vi ihop folk på plats och så var vi 6(!). Rekord för dom träffar jag varit på. :rock:

Bara att hoppas på att det blir bättre. :)

Jäkla år 2012, bönemattans kraft har inte funkat.

simen
2012-09-22, 10:35
: ) Jag ställde inn min hoj på torsdag:( En mycket dårlig sesong. Kun kört 400mil, Så då blir det at bruka vinteren til å planlegga nesta sommar. Förste resan i 2013 blir vel tranresan vid Hornborgasjön kan jag tenka mig. Bara det inte blir som i år med blötsnö:mad: Ellers så får vi talas her på hojen:pcguru:


_______________
:)Simen

namn
2012-09-22, 10:57
året 2012 har i skrivande stund gett mig totalt 2300mil, fördelat på båda hojarna, nu är det bara att byta däck igen och ta på sig lite varmare kläder, men inte är säsongen över än, eller ?

räven
2012-09-22, 12:08
året 2012 har i skrivande stund gett mig totalt 2300mil, fördelat på båda hojarna, nu är det bara att byta däck igen och ta på sig lite varmare kläder, men inte är säsongen över än, eller ?

Nää, väntar på besök av Britt Sommer

Baja192
2012-09-22, 14:14
:( Hojåret 2012 går nog till historien. Inställda träffar, flyttade träffar. Började med Tranresan pga 20 cm blötsnö i området. Sen har det fortsatt med ojämnt väder så att folk tappat intresset. På de träffar som ändå blivit av så har det kommit 2, 3 eller möjligen 4 och mött upp. I Askersund drog vi ihop folk på plats och så var vi 6(!). Rekord för dom träffar jag varit på. :rock:

Bara att hoppas på att det blir bättre. :)

Inte bara flyttade träffar utan även flytande träffar:D