handdator

Visa fullständig version : Triumph explorer xc



engström67
2012-09-10, 21:27
Nu är nya explorer 1200 xc beställd:):) leverans okänt ännu:(

Tiger of
2012-09-14, 21:41
Grattis!
Jag tror att jag klarar med gjutna fälgar, och blå färg istället för grön.
MAO. är nöjd min "vanlig" Explorer. (960mil)
Som sagt grattis för en toppenhoj

namn
2012-09-14, 22:02
Grattis,
sedan du visade den i en annan tråd har jag börjat omvärdera mitt beslut.2012, 1200Gsa eller en 2013 som kommer med en helt ny hoj, men jag blev grymt sugen på XC´n..... ser grymt bra ut, saknar endast en något större tank, men kanske Touratec kan lösa det med en extra bränslecell på racken bak... eftersom jag alltid åker ensam så vill jag ha marginal, dvs 55-60 mil vill jag ha tillgodo när jag lämnar tappen...

Hondamannen
2012-09-14, 22:20
Du Engström, du verkar ha en tendens till att avverka hojar i raskt takt:p får mig nästa att fundera på hur du fungerar i andra sammanhang:D:p:rofl:


Förlåt Engström, Jag kunde inte låta bli :-)



Nu är nya explorer 1200 xc beställd:):) leverans okänt ännu:(

engström67
2012-09-15, 19:09
Du Engström, du verkar ha en tendens till att avverka hojar i raskt takt:p får mig nästa att fundera på hur du fungerar i andra sammanhang:D:p:rofl:


Förlåt Engström, Jag kunde inte låta bli :-)

Det är lungt Hondamannen.Vi är ju alla olika,jag brukar byta ofta om jag anser ha råd:)Kul med nya modeller,kört 2700mil med teneren och tycker bra om den,gillar alla hojar jag haft.Men var tredje år tycker jag är lagomt.Vissa kostar på sina hojar 1000tals kronor vissa bara kör och vissa byter:).Enda intresset jag har.Vissa lägger mycket pengar på att byta bil ofta bara för att grannen gör det.Har varken hus eller bil som kostar.Jag jobbar mycket och lägger pengarna på det jag brinner för och jag har kul:)

engström67
2012-09-15, 19:21
Grattis!
Jag tror att jag klarar med gjutna fälgar, och blå färg istället för grön.
MAO. är nöjd min "vanlig" Explorer. (960mil)
Som sagt grattis för en toppenhoj

Den är fin den blåa med och den går fint men gillar inte riktigt körställningen riktigt men får fixa det ev byta styre men är ju bagateller:)Men det var just ekerhjul och den gröna som gjorde att jag ville ha en.Man får ju hoppas att den kommer tidigare,vill ju ha nått att skruva med i vinter:)Väskor och lite andra prylar är avklarat:)

Hondamannen
2012-09-15, 19:21
Som tur är, är vi alla olika :-). Jag skulle kanske inte vilja så ofta men jag skulle gärna vilja ha råd med flera hojar i garaget. Det kommer säkert med tiden.


Förresten Engström, var är det för årsmodell på din yamaha?

engström67
2012-09-15, 19:26
Grattis,
sedan du visade den i en annan tråd har jag börjat omvärdera mitt beslut.2012, 1200Gsa eller en 2013 som kommer med en helt ny hoj, men jag blev grymt sugen på XC´n..... ser grymt bra ut, saknar endast en något större tank, men kanske Touratec kan lösa det med en extra bränslecell på racken bak... eftersom jag alltid åker ensam så vill jag ha marginal, dvs 55-60 mil vill jag ha tillgodo när jag lämnar tappen...

Ja lite synd med 20 liter men går väl ändå,finns ju mackar lite överallt så bara att planera:)

Nina
2012-09-15, 19:59
Grattis Engström! Vad fick dig att byta till en Triumph? Alltid trevligt att få veta, en annan är så insnöad på just märket Triumph. :)

engström67
2012-09-15, 20:03
Grattis Engström! Vad fick dig att byta till en Triumph? Alltid trevligt att få veta, en annan är så insnöad på just märket Triumph. :)

Tja inte vet jag,men gillar Triumph,har haft 2 st tidigare en -01,a tiger och -05,a. Sedan är det ju häftigt med 3 cyl maskiner.Triumph har många fina maskiner.En annan favorit är ju Rocket 3,an men får väl bli en annan gång kanske.
Dom tigrarna jag hade tidigare gick ju kanon men när jag skulle byta bort min -05,a till den nya modellen(1050) så vart jag så besviken,tyckte den var asful men den går ju bra.Så det vart lite andra märken ett tag,men den här nya nu då den föll jag för:)

engström67
2012-09-15, 20:06
Som tur är, är vi alla olika :-). Jag skulle kanske inte vilja så ofta men jag skulle gärna vilja ha råd med flera hojar i garaget. Det kommer säkert med tiden.


Förresten Engström, var är det för årsmodell på din yamaha?

Håller med skulle också vilja ha fler hojar och skulle väl kunna ha fler beg hojar istället för en ny,men väljer ny.dessutom så har jag inte tid till att åka på flera.

Tog ut yamahan hösten 2010:)

Nina
2012-09-15, 20:08
Tja inte vet jag,men gillar Triumph,har haft 2 st tidigare en -01,a tiger och -05,a.

Aha du har haft ett par förut, då förstår jag. Så det bor en lite anglofil i dig också då. =)
Hoppas det blir trevliga turer med den, jag tyckte den såg bra ut när den kom, lite så att jag övervägde ett inbyte ett tag.

:)

engström67
2013-01-31, 19:00
Varit och klämt på min nya hoj idag,den kom mycket tidigare än lovat:)tyvärr så hade dom inte fått hem regplåtar och handlingar så kunde inte ta hem den,visst hade jag kunna om jag velat men vill ju inte ta hem en hoj utan försäkring.Har jag tur så kommer plåtarna vilken dag som helst,vill ha hem den NUUUU :rock:

Nina
2013-02-01, 09:47
Varit och klämt på min nya hoj idag,den kom mycket tidigare än lovat:)tyvärr så hade dom inte fått hem regplåtar och handlingar så kunde inte ta hem den,visst hade jag kunna om jag velat men vill ju inte ta hem en hoj utan försäkring.Har jag tur så kommer plåtarna vilken dag som helst,vill ha hem den NUUUU :rock:

Gott att läsa! Den som väntar på något gott väntar alldeles för länge. Men snart står den i garaget och rätt som det är så är du ute och far med den. :)

engström67
2013-04-12, 21:41
Hoppas min nya kommer nu te veckan??den första var ramsne så den fick dom byta ut,suck

Molgan
2013-04-12, 22:23
Hoppas min nya kommer nu te veckan??den första var ramsne så den fick dom byta ut,suck
Hur lyckas dom få en fabriksny hoj ramsned?

engström67
2013-04-12, 23:47
Hur lyckas dom få en fabriksny hoj ramsned?

Kan man undra???

Ankan1
2013-04-13, 01:11
Hur lyckas dom få en fabriksny hoj ramsned?

Lastbilschaffisen som levererade hojen blinkade kanske fel i rondellen. :D

Foosi
2013-04-13, 01:55
lustigt att en ramsned hoj kan passera kvalitetskontrollen skulle man kunna tycka... om man tyckte nåt...
kanske någon måndagsmorgon :o)

Tiger of
2013-04-13, 21:22
lustigt att en ramsned hoj kan passera kvalitetskontrollen skulle man kunna tycka... om man tyckte nåt...
kanske någon måndagsmorgon :o)
Huvudsak, att man märkte det innan man fick hojen, och rättade till felet.

engström67
2013-04-17, 23:54
En månad gått nu och ingen hoj skickad från england ännu:confused:.Men fick ett bra erbjudande om att ta en blå som heter explorer 1200 spoke(ekerfälgar) och sedan flytta över all utrustning från min xc + lite till.Och så vart det,hämtar hojen på fredag:)

V Saarela
2013-04-18, 05:13
Just den där kikade jag på lite(nej, inte för att köpa). Hittade den.....
Trots utbyggnationen så känns det som dom nog bygga ut igen :)

Jag är direkt ingen vän av ekerfälgar, men spoken ser definitivt bättre ut.

engström67
2013-04-18, 06:43
Just den där kikade jag på lite(nej, inte för att köpa). Hittade den.....
Trots utbyggnationen så känns det som dom nog bygga ut igen :)

Jag är direkt ingen vän av ekerfälgar, men spoken ser definitivt bättre ut.

Ja det vart fullt där inne direkt och ändå är källan full med maskiner,och gubben själv har tydligen ett garage hemma på 130kvm som är fullt:eek: Jag gillar ekerfälgar,lite mjukare gång i dom men lite jobbiga att rengöra men,men:)

classe8
2013-04-18, 09:14
På den typen av hoj föredrar jag ekerfälgar alla dagar i veckan. Lycka till med nya hojen.

engström67
2013-04-18, 11:14
På den typen av hoj föredrar jag ekerfälgar alla dagar i veckan. Lycka till med nya hojen.

Ja tack.Har ju åkt xtz 1200 3 säsonger så blir kanon med nå nytt.Det var ju en kanonhoj det med,och gick super allra helst när jag tog bort strypningen:).Har provkört Tigern några gånger och det är ju samma typ av hoj,men lite vassare.

Nina
2013-04-18, 13:51
En månad gått nu och ingen hoj skickad från england ännu:confused:.Men fick ett bra erbjudande om att ta en blå som heter explorer 1200 spoke(ekerfälgar) och sedan flytta över all utrustning från min xc + lite till.Och så vart det,hämtar hojen på fredag:)

Som du fått vänta! Bra att det ändå tycks lösa sig, nu när solen börjar värma upp antar jag att du gärna vill ut och köra nu. Jag har ekerfälgar på min Scrambler, man blir van att putsa eker för eker. När jag tvättar dem på hojen så brukar jag sitta ner och filosofera om annat under tiden jag putsar på dem. Då känns det inte så tradigt och långtråkigt. :)

Lycka till med din nya hoj! :hello:

Snygg färg har den också!

engström67
2013-04-20, 21:18
Som du fått vänta! Bra att det ändå tycks lösa sig, nu när solen börjar värma upp antar jag att du gärna vill ut och köra nu. Jag har ekerfälgar på min Scrambler, man blir van att putsa eker för eker. När jag tvättar dem på hojen så brukar jag sitta ner och filosofera om annat under tiden jag putsar på dem. Då känns det inte så tradigt och långtråkigt. :)

Lycka till med din nya hoj! :hello:

Snygg färg har den också!

Tack Nina.Var ut på en provtur idag runt 5 mil.:)Måste säga att den går som satan,helt sjukt vrid.Och vilken skillnad mot 2012,orna som har gjutna fälgar,denna gick mycket mjukare tack vare ekerfälgar.Fått på dom flesta tillbehör nu:)

3205

Jourtjänst
2013-04-20, 23:52
Hoppas min nya kommer nu te veckan??den första var ramsne så den fick dom byta ut,suck

Det var värst! Var lite förvånad när jag såg en blå på bilden, den förra jag såg var ju grön (tror jag).

simonwellander
2013-04-21, 02:50
Tack Nina.Var ut på en provtur idag runt 5 mil.:)Måste säga att den går som satan,helt sjukt vrid.Och vilken skillnad mot 2012,orna som har gjutna fälgar,denna gick mycket mjukare tack vare ekerfälgar.Fått på dom flesta tillbehör nu:)

Mycket trevligt! :) Tycker den ser bra ut :rolleyes:

engström67
2013-04-21, 05:11
Det var värst! Var lite förvånad när jag såg en blå på bilden, den förra jag såg var ju grön (tror jag).

Ja var ju meningen att det skulle vara en grön xc.Men fick ju aldrig fram nån,det är klart så småningom så kanske men vill ju inte vänta hur länge som helst.Fick bli en blå Spoke som den heter och med Xc,ns utrustning och lite till:) och ett annat pris förstås:):)

engström67
2014-01-09, 19:56
Sådär ja.Då var den grön då:-)

pepe1302
2014-01-09, 22:57
Sådär ja.Då var den grön då:-)
Men profilbilden fortfarande blå ;)

räven
2014-01-10, 09:34
Sådär ja.Då var den grön då:-)

Å jag som beställde min GS blå

engström67
2014-01-10, 10:03
Å jag som beställde min GS blå

:):):)

engström67
2014-01-10, 10:22
Å jag som beställde min GS blå

Ja men det är ju en BMW.:)

engström67
2014-03-12, 14:45
Nu har jag varit ut och luftat min Green Mean Tiger:)

3579

Mats Liifv
2014-03-12, 16:55
Snygg, lackade du om bara för att du gillar grönt bättre eller hade det hänt något?

engström67
2014-03-12, 19:36
Snygg, lackade du om bara för att du gillar grönt bättre eller hade det hänt något?

Skulle aldrig ha valt en blå,men fick ett sådant erbjudande jag inte tacka nej till.Hade ju trubbel med den första jag beställde,den var Kakigrön men ramsned.Jag krävde en ny hoj och fick det men tog tid att få fram en ny.Våren 2013 nalkades med stormsteg och jag hade ingen hoj.Då tog jag den blåa och plockade över all Xc utrustning+lite till:).Var väl rätt snyggt med blått mä men störde mig lite på det ändå när det var en grön jag ville ha.Så varför inte lacka den då,men det fick bli British Racing Green 2.:)