handdator

Visa fullständig version : Ny medlemmar till nytt mc-gäng!!



ODEN GBG
2012-09-08, 23:38
Jag är en kille boende i Göteborg som gillar bikerkulturen och allt den står för, just nu har jag starka funderingar på att starta upp ett mc-gäng som vill ingå i ett brödraskap utan att vara en 1% mc-klubb. Gänget skall bli sammansvetsat för sitt intresse för bikerkulturen och samtidigt sträva att skapa nya vänner till gänget eller bara helt enkelt utöka sin kamratskapskrets inom bikervärlden.

Jag har varit ute en hel del och träffat folk både i Göteborg och runt om i Västra Götaland som söker just ett sådant gäng att vara med i, där man har öppen god kamratskap och där man alltid känner sig välkommen utan att vara någon sorts speciell människa. Sagt av en okänd "människan behöver människor för att överleva på denna planeten", det ligger väldigt mycket i den meningen och framför allt om man har ett intresse som man vill dela med andra personer med samma intresse.

Hör av dig om du känner likadant som jag, många fina planer finns redan av mig för detta.
Jag börjat med gängets namn och logga vad annars :)

Du kan skriva till mig här inne men säkrast är på oden1.vikingsmob@live.se

Ankan1
2012-09-09, 09:45
Då är det väl bara att önska dig lycka till med din nya mc klubb.

Kör så det ryker.

ODEN GBG
2012-09-10, 01:32
Jag tackar så mycket men samtidigt vill jag säga att det inte handlar om "min mc klubb", det gäller alla som vill gå med i klubben för åstadkomma ett gott gäng bikers som kan ha förbannat trevligt tillsammans med våra bågar. Hör av er istället och sluta var en "Lone Wolf" på vägarna!!

Mvh Oden

Cy2
2012-09-27, 14:33
Vad är bikerkultur?

Nina
2012-09-27, 14:52
Vad är bikerkultur?
Bikerkultur, för mig är det folk med västar som kör mc.

Själv tillhör inte jag någon grupp eller klubb, det har liksom inte varit för mig att kuska runt på hoj och tälta och ta några bärs på kvällen. Det är ungefär vad jag inbillat mig att man gör i en klubb. Men kika gärna på filmen Wild Hogs... Liten parodi på bikerkultur, måste ses. ;)

Susie
2012-09-27, 16:14
[QUOTE=Nina;68425]Bikerkultur, för mig är det folk med västar som kör mc.

Själv tillhör inte jag någon grupp eller klubb, det har liksom inte varit för mig att kuska runt på hoj och tälta och ta några bärs på kvällen. Det är ungefär vad jag inbillat mig att man gör i en klubb. Men kika gärna på filmen Wild Hogs... Liten parodi på bikerkultur, måste ses. ;)[/QUOTE

Här en till fast en serie: Sons of Anarci ja herregud men kan inte låta bli att titta. Inte direkt en parodi..

Susie
2012-09-27, 16:23
Jag är en kille boende i Göteborg som gillar bikerkulturen och allt den står för, just nu har jag starka funderingar på att starta upp ett mc-gäng som vill ingå i ett brödraskap utan att vara en 1% mc-klubb. Gänget skall bli sammansvetsat för sitt intresse för bikerkulturen och samtidigt sträva att skapa nya vänner till gänget eller bara helt enkelt utöka sin kamratskapskrets inom bikervärlden.

Jag har varit ute en hel del och träffat folk både i Göteborg och runt om i Västra Götaland som söker just ett sådant gäng att vara med i, där man har öppen god kamratskap och där man alltid känner sig välkommen utan att vara någon sorts speciell människa. Sagt av en okänd "människan behöver människor för att överleva på denna planeten", det ligger väldigt mycket i den meningen och framför allt om man har ett intresse som man vill dela med andra personer med samma intresse.

Hör av dig om du känner likadant som jag, många fina planer finns redan av mig för detta.
Jag börjat med gängets namn och logga vad annars :)

Du kan skriva till mig här inne men säkrast är på oden1.vikingsmob@live.se

Alltid kul att försöka starta upp något och lära känna nytt folk.
Själv har jag precis designat (mcrelaterat förstås) och beställt visitkort att ha med på mina kommande turer när jag träffar på någon trevlig själ man gärna skulle vilja träffa igen.

Ankan1
2012-09-27, 18:05
Bikerkultur utspelas bland folk som tycker att mc är bland det roligaste som finns i livet.Tyvärr förknippar somliga invånare ordet bikerkultur med något mindre rumsrent som mc gäng med västar, harleys och skottlossning. :cheers:

Cy2
2012-09-27, 23:05
Oj lite spännande svar på min fråga, vill gärna se fler varianter av bikerkultur.
Funderar själv vad det innebär.
Roligt att köra mc ja, roligast som finns vet jag inte.
Visst är det skoj att skrapa fotpinnar i serpentinvägar, köra på gränsen av kapaciteten ja det är roligt.
Känna pulsen och adrenalinet pumpande.
Är detta bikerkultur?

Foosi
2012-09-28, 06:59
Bikerkultur utspelas bland folk som tycker att mc är bland det roligaste som finns i livet.Tyvärr förknippar somliga invånare ordet bikerkultur med något mindre rumsrent som mc gäng med västar, harleys och skottlossning. :cheers:

+1 på detta :beer:

Olle Å
2012-09-28, 08:23
Vet inte riktigt vad bikerkultur står för. Tycker det verkar vara stora feta gubbar på glänsande jättehojar i makligt tempo och då gärna i jättegrupper.
Tycker det verkar vara en viss skillnad mellan sk. biker och de som liksom jag kör, när, var och hur som helst, när vi vill och dessutom skiter i vad det är för väder. Våra hojar glänser inte så ofta, men vi har det så mycket roligare och dessutom upptäcker vi platser dit en biker inte orkar ta sig.:beer::beer::):)

Hamre
2012-09-28, 10:09
Vet inte riktigt vad bikerkultur står för. Tycker det verkar vara stora feta gubbar på glänsande jättehojar i makligt tempo och då gärna i jättegrupper.
Tycker det verkar vara en viss skillnad mellan sk. biker och de som liksom jag kör, när, var och hur som helst, när vi vill och dessutom skiter i vad det är för väder. Våra hojar glänser inte så ofta, men vi har det så mycket roligare och dessutom upptäcker vi platser dit en biker inte orkar ta sig.:beer::beer::):)

Håller me dej! :shakehands:

Intruder
2012-10-04, 21:33
Handlar helt enkelt om hojen
Bland klubb är det bästa
Har själv en glidare (Intruder 1400 ) o en grushoj ( XL500 )
Dom räcker åt mej o mina nöjen
Skulle gärna ha en riktig chopper o nya Traja grus hojen

Jourtjänst
2012-10-04, 22:57
Vet inte riktigt vad bikerkultur står för. Tycker det verkar vara stora feta gubbar på glänsande jättehojar i makligt tempo och då gärna i jättegrupper.
Tycker det verkar vara en viss skillnad mellan sk. biker och de som liksom jag kör, när, var och hur som helst, när vi vill och dessutom skiter i vad det är för väder. Våra hojar glänser inte så ofta, men vi har det så mycket roligare och dessutom upptäcker vi platser dit en biker inte orkar ta sig.:beer::beer::):)

Detta kan jag skriva under på och min hoj har knappt glänst sedan jag började köra den sprillans nya tingesten i början av augusti. Har inte haft tid att göra ren den, har bara varit ute och kört i alla väder, som ofta har varit regn och rusk. :beer:

Blacksmith
2012-12-01, 20:47
Vore kul att ha en avslappnad mc-klubb att ägna sig åt. Varit med i en lokal klubb men tog fruktansvärt mycket tid & energi.

Ove
2012-12-01, 23:08
Vore kul att ha en avslappnad mc-klubb att ägna sig åt. Varit med i en lokal klubb men tog fruktansvärt mycket tid & energi.

Avslappad klubb - finns det? Jo kanske från början men efter ett tag så blir det oftast allt stelare och mera formaliserat. Styrelse, ordförande, revisorer och stadgar och sånt skit.... Jag och några andra här har hoppat av den cirkusen på grund av att det var bara för fånigt och trångsynt med indelning typ hierarki.

Bättre här på Hojen där vem som helst kan hitta på en träff och med spänning kan se hur många som kommer. Det gångna året har det varit rätt så glest på dom träffar som inte regnat/snöat in helt, men det blir väl bättre igen. Kom som du är, på det du har. :cool:

Ankan1
2012-12-02, 17:39
Och hur går det med klubben "ODEN GBG" !?.

Ove
2012-12-02, 21:01
Och hur går det med klubben "ODEN GBG" !?.

Det gick nog bra för han har inte tittat in här efter sitt senaste inlägg.

engström67
2012-12-02, 21:24
Detta kan jag skriva under på och min hoj har knappt glänst sedan jag började köra den sprillans nya tingesten i början av augusti. Har inte haft tid att göra ren den, har bara varit ute och kört i alla väder, som ofta har varit regn och rusk. :beer:

Usch då,stackars hoj.Klart man har tid att tvätta.Är ju en del av nöjet:)Det lär nog vara 20tvättar per sommar skulle jag tro:).Jodå jag kör med 1500-2000mil.Men bara ren nöjesåkning.Alla är ju olika,och min yamaha jag har nu med 3000mil på mätarn är minst lika fin som när jag tog ut den,säkert finare:).Men jag tycker det är kul.Och extra bra betalt får jag för den mot den nya som kommer i Mars:dancing:

rakarör
2012-12-02, 23:22
Jag har alltid varit något av en ensamvarg och aldrig varit med i någon mc-klubb, har aldrig känt något behov av det.
Har faktiskt varit sekreterare i en klubb/förening i 9år, men mest p.g.av att ingen annan ville.:rolleyes:

Jourtjänst
2012-12-03, 01:33
Jag har alltid varit något av en ensamvarg och aldrig varit med i någon mc-klubb, har aldrig känt något behov av det.
Har faktiskt varit sekreterare i en klubb/förening i 9år, men mest p.g.av att ingen annan ville.:rolleyes:

Aldrig eller 9 år? :)

Jourtjänst
2012-12-03, 01:35
Usch då,stackars hoj.Klart man har tid att tvätta.Är ju en del av nöjet:)Det lär nog vara 20tvättar per sommar skulle jag tro:).Jodå jag kör med 1500-2000mil.Men bara ren nöjesåkning.Alla är ju olika,och min yamaha jag har nu med 3000mil på mätarn är minst lika fin som när jag tog ut den,säkert finare:).Men jag tycker det är kul.Och extra bra betalt får jag för den mot den nya som kommer i Mars:dancing:

Görs ren av proffsen nu i vinter. Men jag har den bara för körning, körning och körning. Inget skådebröd där.

rakarör
2012-12-03, 07:40
Aldrig eller 9 år? :)

Aldrig medlem i mc-klubb, men 9år som sekreterare i en annan typ av klubb/förening.

Jourtjänst
2012-12-03, 13:00
Görs ren av proffsen nu i vinter. Men jag har den bara för körning, körning och körning. Inget skådebröd där.

Måste ju rätta mig lite för det är klart att hojen ska se bra ut, så jag tvättar själv den då och då. Jag började köra hoj i augusti i år och ställde in den i oktober. På två och en halv månad tvättade jag den tre gånger. Men sedan tvättas den och fixas i vinter också av mc-firman som vinterförvarar den.

Ankan1
2012-12-03, 13:59
Det gick nog bra för han har inte tittat in här efter sitt senaste inlägg.

Kanske är JJ(CBR)JJ borta på sporthoj.com som tröttnat på sina egna dödskörningar ... :D