handdator

Visa fullständig version : Halvljus lampa??



Jonas76
2012-09-02, 20:01
Är det nån som råkar veta vilken sorts halvljus lampa jag ska ha till min kawa z750 V 2004 års modell? Halvljuset sitter till höger och helljuset till vänster i lyktan och just nu sitter det likadana lampor i båda?!?!

Reject
2012-09-02, 20:19
Hej

Detta borde stå i användarhandboken till din hoj. Har du inte den, borde den gå att ladda ner från Kawasakis hemsida tycker man. Oftast är det ju bara verkstadsmanualen som kostar pengar. Försökte leta lite själv på Kawas svenska hemsida, men hittade inte. Rätt säker på att jag har sett användarhandbok till gratis nedladdning innan.

I min gamla Aprilia MC-scooter var det också samma typ av glödlampa till både hel- och halvljus.

Jonas76
2012-09-03, 18:59
Har kollat lite med en Kawasaki mek och det ska tydligen vara likadana lampor. Tyvärr tror folk att jag åker runt med helljus så dom blinkar åt mig...

Nina
2012-09-03, 19:50
Har kollat lite med en Kawasaki mek och det ska tydligen vara likadana lampor. Tyvärr tror folk att jag åker runt med helljus så dom blinkar åt mig...

Ljusinställning kanske?

engström67
2012-09-03, 19:59
Är det nån som råkar veta vilken sorts halvljus lampa jag ska ha till min kawa z750 V 2004 års modell? Halvljuset sitter till höger och helljuset till vänster i lyktan och just nu sitter det likadana lampor i båda?!?!

Plocka ur den och läs på den,det står vad det är,annars brukar man kunna läsa på lampan om du har klarglas:)

Jonas76
2012-09-03, 20:47
Ljusinställning kanske?

Japp, gissar att det behövs.

swedan
2012-09-04, 08:19
Jag gissar att det är H7-lampor om de är lika för hel och halvljus.
Dessa lampor har bara en glödtråd (till skillnad mot H4-lampor) och det är då insatsen som avgör om det blir halv- eller helljusbild.