handdator

Visa fullständig version : usch snart teori



Bael
2012-08-16, 20:04
jaadå kära folket det börjar närma sig ganska fort för mig nu.
risk 1an avklarad risk 2an den 28 onde och teori provet den 30onde klarar jag teori provet så har man ev uppkörning i september så snart kanske till och med jag hinner köra lite granna med min hoj iaf.
gruvar mig dock för teori då det inte är min starka sida men sitter och läser samt skriver proverna på nätet och böckerna i handen så detta ska jag åtminstone klara på första försöket tycker jag.

Bael
2012-09-04, 17:11
då var teoring klar så nu vankas det uppkörning snart :P ska bli kul och se om jag tar den på första försöket vilket jag hoppas.

Mavve65
2012-09-04, 17:27
Då är du ju en bit på väg...Kan bara säga Good Luck med uppkörningen! Förhoppningsvis blir hösten hyfsad så har man ju många veckors åkning kvar!

Bael
2012-09-04, 17:52
Då är du ju en bit på väg...Kan bara säga Good Luck med uppkörningen! Förhoppningsvis blir hösten hyfsad så har man ju många veckors åkning kvar!

det hoppas jag hojjen står besiktad och klar för användning kommer bli synd att inte hinna köra något iår men jag hoppas jag klarar uppkörningen.
dock som det lät på körskolan så verkar uppkörningen vara den 28 sept så man kanske hinner köra ett par dagar iaf men med lite tur så kanske det blir ett par veckor

Olle Å
2012-09-04, 19:44
det hoppas jag hojjen står besiktad och klar för användning kommer bli synd att inte hinna köra något iår men jag hoppas jag klarar uppkörningen.
dock som det lät på körskolan så verkar uppkörningen vara den 28 sept så man kanske hinner köra ett par dagar iaf men med lite tur så kanske det blir ett par veckor

Vad är det för snack om att det bara är körbart några veckor till? Fråga Saarela eller mig, som brukar köra året runt. Om man begränsar sig till sporthoj eller en glidare så får man nog finna sig i att bli insnöad.:):):)

Bael
2012-09-04, 19:52
Vad är det för snack om att det bara är körbart några veckor till? Fråga Saarela eller mig, som brukar köra året runt. Om man begränsar sig till sporthoj eller en glidare så får man nog finna sig i att bli insnöad.:):):)

haha sant. men är nog lite för grön för att köra mc mitt i vintern :P

Bael
2012-10-05, 23:23
jahapp.. jag tillhör dom kuggade fram till i vår då ska kortet tas.

Jourtjänst
2012-10-05, 23:28
jahapp.. jag tillhör dom kuggade fram till i vår då ska kortet tas.

Det var trist men det kommer nya möjligheter i vår.

Guzzi-Leif
2012-10-06, 00:00
Då får vi hålla tummarna för dig ett tag till!

Även om det inte är någon tröst: Inspektörerna är duktiga på att bedöma körning - om de kuggade var det nog för att du inte var ända framme i din körning än. Bättre lycka nästa gång!

Olle Å
2012-10-06, 10:02
haha sant. men är nog lite för grön för att köra mc mitt i vintern :P

Köp dig en gammal 125:a och använd den på vintern. För det första är den ganska kul och sedan lär du dig väldigt mycket om balans osv. som du har nytta av då du plockar ut din vanliga hoj på våren.:rock::rock::rock:
Själv körde jag en Dominator på vintern också. Det blev åtskilliga snövallar som fick besök. Det viktigaste på vintern är nog att inte ha för tung hoj för man måste kunna orka dra den upp på rätt köl igen.:rock::rock::rock:

Bael
2012-10-06, 16:42
tjaa man får ser hur man gör men i vår kommer jag ta kortet ska försöka ta korte så tidigt som möjligt så man har hela sommaren att köra sen. men nu har man iaf tid att slipa ner hojen och lacka om den samt sätta dit andra mätarhuset jag har liggande.