handdator

Visa fullständig version : Kuggade!



Allaandranamnvarupptagna
2012-08-16, 11:20
Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

Tipps till mig ?

Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )

Twenty2
2012-08-16, 12:24
Trist att du kuggade. Gjorde också det på högfarten förra året. Sparkade en Kina första försöket och andra tyckte han var ör "fegt" trots att jag höll över 50. Efter lite Snackande med förrättaren kom det fram att han ville att jag skulle jobba mera med hojen och köra med mera motstyrnin. Gjorde det några veckor senare och då var dom nöjda. Kan tänka mig att det är något liknande han menar om din körning också

Ankan1
2012-08-16, 12:42
Vad är det för någon form av högfartstest som man bara håller 50 km/h på !?.Nåja, jag tog ju mc kort för över 30 år sedan så de tester ni utsätts för idag har jag låg kunskap om.Sup dig full, nyktra till och ge järnet igen.

MC-Fröken
2012-08-16, 13:30
Oj! Tror jag måste tuffa till mig på Högfarten som det låter här . . . Man kan väl inte säga att jag kör över 50 och attakerar direkt :-( har två veckor till att öva på som tur är :-)
Va synd att de var så gnälliga med dig! Trodde det räckte att man kunde klara den i 50 å sen var det Ok?!

Ankan1
2012-08-16, 13:37
Som jag tidigare nämnde så var det mer än 30 år sedan jag tog mc kort och mycket har säkert förändrats så därför undrar jag i rent intresse om man nuförtiden i samband med en uppkörning får framföra denna mc i t ex en fart av 110 km/h för att uppkörningsläraren ska kunna se om man är kapabel till att färdas säkert i denna fart när det inte finns några koner på allmän väg men däremot bilar som inte står stilla och som man både ska köra om och blir omkörd av i en fart som ofta kräver större handlingsberedskap än en konbana i 50 km/h. :)

Jonas76
2012-08-16, 15:49
Som jag tidigare nämnde så var det mer än 30 år sedan jag tog mc kort och mycket har säkert förändrats så därför undrar jag i rent intresse om man nuförtiden i samband med en uppkörning får framföra denna mc i t ex en fart av 110 km/h för att uppkörningsläraren ska kunna se om man är kapabel till att färdas säkert i denna fart när det inte finns några koner på allmän väg men däremot bilar som inte står stilla och som man både ska köra om och blir omkörd av i en fart som ofta kräver större handlingsberedskap än en konbana i 50 km/h. :)

Nope, bromsprov sker från 90 km/h och 50 km/h.
I den så kallade högfartsbanan ska man väja antingen till höger eller vänster för att sen vända och köra slalom mellan koner i 50 km/h för att sen gör en korrekt inbromsning.

armoton
2012-08-16, 16:08
Som jag tidigare nämnde så var det mer än 30 år sedan jag tog mc kort och mycket har säkert förändrats så därför undrar jag i rent intresse om man nuförtiden i samband med en uppkörning får framföra denna mc i t ex en fart av 110 km/h för att uppkörningsläraren ska kunna se om man är kapabel till att färdas säkert i denna fart när det inte finns några koner på allmän väg men däremot bilar som inte står stilla och som man både ska köra om och blir omkörd av i en fart som ofta kräver större handlingsberedskap än en konbana i 50 km/h. :)

såhär ser det ut,

http://www.youtube.com/watch?v=-fsnaXOQb1M

är också smått nervös inför detta, lågfarten är inga problem,
om några veckor gäller det..

Borken
2012-08-16, 17:42
Var det där verkligen rätt högfartsbana? Ska det inte vara en undanmanöver först å ett stopp i slutet? Å var det inte i 70km/h och 90 km/h man bromsar??

simonwellander
2012-08-16, 17:58
Jo det är i 70km/h och i 90km/h man bromsar :)

Jonas76
2012-08-16, 18:08
Fel av mig, visst är det 70 och 90 km/h som gäller. Jag var inne på högfartsbanan och bromsningen efter det.

Nina
2012-08-16, 19:46
TS menar nog lågfartsdelen.

armoton
2012-08-16, 22:31
Provdelar

Säkerhetskontroll
Lågfart 1 eller 2
Högfart
Bromsning
Trafikkörning

Molgan
2012-08-17, 00:07
Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

Tipps till mig ?

Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )
När man läser tråden verkar fler ha testat alcohålen. =)

Kan inte vara så att du höll 50 innan hindret men sen tappade farten i slalomkörningen? Håll farten fram till innan sista konen före vändningen och sen snabbt upp i fart igen efter vändningen så ser du taggad ut.

Viragomannen
2012-08-17, 00:10
Som jag tidigare nämnde så var det mer än 30 år sedan jag tog mc kort och mycket har säkert förändrats så därför undrar jag i rent intresse om man nuförtiden i samband med en uppkörning får framföra denna mc i t ex en fart av 110 km/h för att uppkörningsläraren ska kunna se om man är kapabel till att färdas säkert i denna fart när det inte finns några koner på allmän väg men däremot bilar som inte står stilla och som man både ska köra om och blir omkörd av i en fart som ofta kräver större handlingsberedskap än en konbana i 50 km/h. :)

Tog min lapp i år och som för dom flesta får man även visa att man kan köra på motorväg,stadstrafik,vänstersväng från landsväg mm

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-17, 10:23
Trist att du kuggade. Gjorde också det på högfarten förra året. Sparkade en Kina första försöket och andra tyckte han var ör "fegt" trots att jag höll över 50. Efter lite Snackande med förrättaren kom det fram att han ville att jag skulle jobba mera med hojen och köra med mera motstyrnin. Gjorde det några veckor senare och då var dom nöjda. Kan tänka mig att det är något liknande han menar om din körning också

Ja precis, han ville att jag skulle jobba mer med hojen.. men fattar inte, på pappret står det "bibehållen hastighet 50km/h genom hela momentet bortsätt från vändnigen" då borde de kvitta om man så kör på bakjulet, så länge du håller hastigheten igenom.. :/

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-17, 10:24
Vad är det för någon form av högfartstest som man bara håller 50 km/h på !?.Nåja, jag tog ju mc kort för över 30 år sedan så de tester ni utsätts för idag har jag låg kunskap om.Sup dig full, nyktra till och ge järnet igen.

http://www.anderssonskorkort.se/oldweb/hogfart2.gif

Annars youtuba!
(mycket har hänt på 20 år, se bara risk 1&2.. och inte på tal om att man FICK mc kortet "gratis" med B kortet förr !!! )

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-17, 10:26
Oj! Tror jag måste tuffa till mig på Högfarten som det låter här . . . Man kan väl inte säga att jag kör över 50 och attakerar direkt :-( har två veckor till att öva på som tur är :-)
Va synd att de var så gnälliga med dig! Trodde det räckte att man kunde klara den i 50 å sen var det Ok?!

Han jag körde upp me var annars en reko kille, men hans jobb är att se vad man kan/inte kan, och därefter göra en bedömmning... men jag kommer holla nästan 60 när jag ska träna på denna övning i fortsättningen iallafall..

Lycka till iallafall !

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-17, 10:29
Var det där verkligen rätt högfartsbana? Ska det inte vara en undanmanöver först å ett stopp i slutet? Å var det inte i 70km/h och 90 km/h man bromsar??

Finns bara en "högfartsbana" nu för tiden, den ska ske i 50km/h och se med en efektiv inbromsning i slutet, och man får inte alls välja åt vilket håll man ska manövrera på, det välljer man på en utlottnnig, precis som lågfarten.

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-17, 10:35
När man läser tråden verkar fler ha testat alcohålen. =)

Kan inte vara så att du höll 50 innan hindret men sen tappade farten i slalomkörningen? Håll farten fram till innan sista konen före vändningen och sen snabbt upp i fart igen efter vändningen så ser du taggad ut.

Kollade hastigehten innan jag for in i undanmanövern ( 52-53 km/h ) därefter kollade jag precis innan jag bromsade ner innan vändningen och då var den på 50 blankt!
och uppgasningen på vägen tillbax var för "lam" men dock 50 efter halva banan tillbax..

Men tror att det är speedway stuket han vill åt, ligga i kurvorna runt konorna.. min hoj väger över 300 kg med mig på, så inte det enklaste.. är antagligen för "feg" och är rädd att jag ska lägga hojen när jag svänger så skarpt

Jourtjänst
2012-08-17, 12:06
Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

Tipps till mig ?

Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )

Jag hade min hoj som skrivbordsbakgrund på datorn men tog bort den när jag kuggade på första uppkörningen. Totaldepp. Ville inte se hojen. Det enda som fick mig att fortsätta var att jag trots allt hade köpt den. Men när jag klarade andra åkte den tillbaka som bildskärmsbakgrund igen. Och trots total jävla grovdepp så kommer det roligare hojtider igen. Håll ut!

Reject
2012-08-17, 12:43
Kollade hastigehten innan jag for in i undanmanövern ( 52-53 km/h ) därefter kollade jag precis innan jag bromsade ner innan vändningen och då var den på 50 blankt!
och uppgasningen på vägen tillbax var för "lam" men dock 50 efter halva banan tillbax..

Men tror att det är speedway stuket han vill åt, ligga i kurvorna runt konorna.. min hoj väger över 300 kg med mig på, så inte det enklaste.. är antagligen för "feg" och är rädd att jag ska lägga hojen när jag svänger så skarpt

Visa prov på självsäkerhet och att det är du som hanterar hojen, inte tvärtom.

Allaandranamnvarupptagna
2012-08-18, 11:47
Jag hade min hoj som skrivbordsbakgrund på datorn men tog bort den när jag kuggade på första uppkörningen. Totaldepp. Ville inte se hojen. Det enda som fick mig att fortsätta var att jag trots allt hade köpt den. Men när jag klarade andra åkte den tillbaka som bildskärmsbakgrund igen. Och trots total jävla grovdepp så kommer det roligare hojtider igen. Håll ut!

Haha, jag förstår PRECIS hur du kände det, jag har låst in min i garaget! och där ska den stanna ett tag tills jag känner mig välkommen upp på sadelen igen..

Nästan alla jag snackat med av polare som tog det privat blev kuggade första gången.. precis som övningsledaren tittar extra noga på en "icke körskola elev" ..



Jag har kört hoj sen i början av April, så hantera mcn kan jag, trafiken är inga problem då jag jobbat ute i yrkestrafiken och anser mig själv som en "tänkande och planerande trafikant"
Surt att man inte han visa vad man gick för ens :(

freddemannen
2012-08-18, 11:58
Trist att kugga.
Tänk på att om hojen är tyst så låter det långsammare peta ner en växel så det låter mer för det är en ren bedömning av inspektören det handlar om.
Titta på denna filmen och träna mycket på motstyrning
http://www.youtube.com/watch?v=ZKpnJvqBe-s

Lycka till nästa gång

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-01, 15:00
min dönar på rätt bra endå tycker jag, ska spana in den filmen vid lämplig tillfälle ( låååång yv)

tack!

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-14, 19:38
Gott folk klarade mitt körkort den 11e ! :D 30 mil sedan dess!

namn
2012-09-14, 19:44
Grattis som tusan (faan) !

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-14, 21:14
Tack ! de är skönt att ha de gjort nu!

Markus
2012-09-14, 21:20
Grattis!

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-16, 21:02
Tackar! polerat upp hojen idag, känns lite extra speciellt att veta man bara kan ut och köra:P

Bael
2012-09-17, 02:18
man får gratulera till lappen =)

Olle Å
2012-09-17, 11:58
Grattis till lappen.
Ni som klarat kortet, tänk på att ni nu bara fått lov att köra hoj och inte på långa vägar än är fullärda. Det blir vi väl aldrig utan förhoppningsvis mera rutinerade och lite klokare.
Hoppas bara att även alla vildhjärnor blir klokare snart, så de kan köra hoj länge.:):):)

MC-Fröken
2012-09-20, 18:54
Gott folk klarade mitt körkort den 11e ! :D 30 mil sedan dess!

Jätte Grattis till kortet! Än hinner vi köra fler mil innan snön faller! :-)

Olle Å
2012-09-20, 19:27
Jätte Grattis till kortet! Än hinner vi köra fler mil innan snön faller! :-)

Jo men visst!!!!!!!!!! Vi som har allroundhojar kan ju köra året runt. De andra kör............:):):):)

veteranmc
2012-09-20, 21:17
Jo men visst!!!!!!!!!! Vi som har allroundhojar kan ju köra året runt. De andra kör............:):):):)

å har man en gammal husqvarna mod 227 120cc från 1950 å en monark m77 jb150cc från 1952 kan man definitivt köra året om. som bevis se mitt inlägg ÅRTIDSBILDER under rubriken VETERAN. där finns fina å roliga bilder

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-21, 13:41
Tack alla som grattat mig! samt alla tips, de hjälpte!

Allaandranamnvarupptagna
2012-09-21, 13:42
Jo men visst!!!!!!!!!! Vi som har allroundhojar kan ju köra året runt. De andra kör............:):):):)

Så jävla kallt bara att köra när det bara är några grader ute, tycker händerna är omöjliga att hålla varma!

Olle Å
2012-09-21, 15:29
Så jävla kallt bara att köra när det bara är några grader ute, tycker händerna är omöjliga att hålla varma!

Vill du kunna köra när det är kallt, så rekommenderar jag dig att investera i ett par elvärmda handskar och sockor. Fungerar mycket bra. Finns även elvärmd väst för den frusne:):):)
:santaclaus: kanske han kan ha sånt med sig om du är rktigt snäll???

catrine
2012-09-23, 08:13
å har man en gammal husqvarna mod 227 120cc från 1950 å en monark m77 jb150cc från 1952 kan man definitivt köra året om. som bevis se mitt inlägg ÅRTIDSBILDER under rubriken VETERAN. där finns fina å roliga bilder


Så jävla kallt bara att köra när det bara är några grader ute, tycker händerna är omöjliga att hålla varma!

handtagsvärmare är att rekommendera, mina har två lägen och det högsta blir så varmt att det måste vara riktigt kallt för att man skall kunna ha den påslagen.

catrine
2012-09-23, 08:19
Trist att kugga.
Tänk på att om hojen är tyst så låter det långsammare peta ner en växel så det låter mer för det är en ren bedömning av inspektören det handlar om.
Titta på denna filmen och träna mycket på motstyrning
http://www.youtube.com/watch?v=ZKpnJvqBe-s

Lycka till nästa gång

hallå! tänkte titta på länken för att få lite gratis tips men den var borttagen av användaren. finns det fler klipp man kan titta på för att få tips?

Gert
2012-09-23, 08:48
Du kan iaf läsa om det här: http://svmc.se/upload/SMC%20centralt/Dokument/rapporter/001-016%20Full_Kontroll_Web.pdf

freddemannen
2012-09-23, 09:58
Trist att den var borta.
Hittade en Australiensk motstyrnings guide
http://m.youtube.com/watch?feature=related&v=SF1ezf8LNNU
Och en kortare variant av twist of The wrist
http://m.youtube.com/#/watch?v=_pocXYyHCuw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3D_pocXYyHCuw&gl=SE
Klart sevärda bägge två.

Fores
2012-09-23, 14:00
off topic men twist of the wrist hittade jag här:
http://www.veoh.com/watch/v20959402FsQ2jz6A?h1=A+Twist+of+the+Wrist+2
inte så bra kvalitet som youtube men ok ändå

susgus_64
2012-09-27, 12:35
Tack alla som grattat mig! samt alla tips, de hjälpte!

Hej!
Nu är det min tur i morgon, (28/9) att köra upp på MC för andra gången! Det jag kuggade på förra gången var både låg och högfartsbanan... Har tränat och tränat nu sen 23 augusti, så lågfartsbanan är inga problem, men nervös för högfartsbanan...håller inte riktigt 50, men kör på tvåan så d låter lite mer.
Sen när jag vart ute o kört högfartsbanan när d regnat, vågar jag inte " lägga" hojen lika mycket som när det är torrt, för jag tror att den ska slinta iväg... mkt psykiskt i mitt huvud...samma när att man inte ska kolla på konerna närmast när man kör, d är inte så bara känner jag, att låta bli! Är rädd att köra på konan och att man kör åt skogen! Oxå psykiskt i mitt huvud!
Vill så gärna klara kortet i morgon, annars får jag vänta enda till våren, typ i maj :(..

Susanne!

steffe
2012-09-27, 15:16
Oooooo

Nina
2012-09-27, 15:52
samma när att man inte ska kolla på konerna närmast när man kör, d är inte så bara känner jag, att låta bli! Är rädd att köra på konan och att man kör åt skogen!
Säger så här: hojen är så korkad att den går dit du tittar. ;)
Mitt råd är följande: titta långt fram, ca 3-4 konor bort i serpentinen, då löser sig körningen automatiskt. Och höj blicken. :)

Jag vet att man är jäkla nervös men man får ju inte en fet smäll av instruktören för att man kommer skitnervös dit, de vet om att man är det.

Lycka till! :)

Olle Å
2012-09-27, 17:27
Säger så här: hojen är så korkad att den går dit du tittar. ;)
Mitt råd är följande: titta långt fram, ca 3-4 konor bort i serpentinen, då löser sig körningen automatiskt. Och höj blicken. :)

Jag vet att man är jäkla nervös men man får ju inte en fet smäll av instruktören för att man kommer skitnervös dit, de vet om att man är det.

Lycka till! :)

Håller med Nina. Vet inte hur många gånger jag skrivit om detta fenomen gällande konerna.
Försök att bortse från att det är koner som är som ett hinder eller svårighet. Dom står ju där bara för att visa vägen du skall köra.
Detta konfixerande gör att du glömmer bort det du skall göra, nämligen att utföra vissa moment på den väg du skall köra. Som sagt se framåt hela tiden.:):):)

Jourtjänst
2012-09-27, 20:34
Lycka till Susgus, följ de goda råden som finns lite här och där på den här sajten så ska det nog gå bra...

:rock:

susgus_64
2012-09-29, 06:13
Lycka till Susgus, följ de goda råden som finns lite här och där på den här sajten så ska det nog gå bra...

:rock:




Jag klarade uppkörningen i går:) :):)Sååå jäkla glad:):):)Tyvärr så jobbar jag hela den här helgen, men så fort jag är ledig (på måndag) ska jag ut och ta min första egna runda:) Tusen tack till min tålmodige älskling , som vart min handledare:):)!!!

KerstinV
2012-09-29, 08:40
Stort grattis

Fores
2012-09-29, 09:17
Jag klarade uppkörningen i går:) :):)Sååå jäkla glad:):):)Tyvärr så jobbar jag hela den här helgen, men så fort jag är ledig (på måndag) ska jag ut och ta min första egna runda:) Tusen tack till min tålmodige älskling , som vart min handledare:):)!!!

Grattis!

Olle Å
2012-09-29, 09:48
Jag klarade uppkörningen i går:) :):)Sååå jäkla gladTyvärr så jobbar jag hela den här helgen, men så fort jag är ledig (på måndag) ska jag ut och ta min första egna runda:) Tusen tack till min tålmodige älskling , som vart min handledare:):)!!!


GRATTIS:rock::rock:
Det skulle vara intressant att veta hur du tänkte då du gjorde körprovet med konerna.
Tänkte du bara på den väg du skulle köra ELLER KONCENTRERADE DU DIG PÅ VARJE KON???:confused::confused:

Nina
2012-09-29, 16:10
GRATTIS! Glömde jag säga grattis? :D


Scribbled from my iPhone using Tapatalk.

Hondamannen
2012-09-29, 16:28
Grattis!

Susie
2012-09-29, 17:06
Stort härlig och varmt grattis

engström67
2012-09-29, 17:38
Nämen grattis:)

susgus_64
2012-09-29, 20:52
GRATTIS:rock::rock:
Det skulle vara intressant att veta hur du tänkte då du gjorde körprovet med konerna.
Tänkte du bara på den väg du skulle köra ELLER KONCENTRERADE DU DIG PÅ VARJE KON???:confused::confused:

När jag väl gjorde körprovet, så tänkte jag att jag måste titta långt fram..när jag övat int så har jag nog gjort både och.. försökt att titta långt fram, men det är jäkligt lätt att bara titta vilken kona man ska förbi..

susgus_64
2012-09-29, 20:56
När jag väl gjorde körprovet, så tänkte jag att jag måste titta långt fram..när jag övat int så har jag nog gjort både och.. försökt att titta långt fram, men det är jäkligt lätt att bara titta vilken kona man ska förbi..

Hörde något jättebra av en annan körskolelärare, att man ska försöka få in ett gung, och när du väl har din hastighet och tar hindret, ska du vara inne i gunget och då ska du kunna titta långt fram:) vicka på rumpan:)

susgus_64
2012-09-29, 20:57
Hörde något jättebra av en annan körskolelärare, att man ska försöka få in ett gung, och när du väl har din hastighet och tar hindret, ska du vara inne i gunget och då ska du kunna titta långt fram:) vicka på rumpan:)

Tack till er som grattat mig :):)!!

Tjita1
2012-09-29, 23:14
Själv kör jag upp på måndag. Lycka till, Tjita.

rogga
2012-09-29, 23:31
De fixar du Tjita ;-)

Olle Å
2012-09-30, 09:04
När jag väl gjorde körprovet, så tänkte jag att jag måste titta långt fram..när jag övat int så har jag nog gjort både och.. försökt att titta långt fram, men det är jäkligt lätt att bara titta vilken kona man ska förbi..

Det är ju just det jag velat framhålla. Eleverna blir på tok för koncentrerade på konerna.
Strunta i att det är koner och bara tänk på vägen.:):):)

susgus_64
2012-09-30, 23:04
Själv kör jag upp på måndag. Lycka till, Tjita.

Jag håller tummarna:)
Susanne!

MC-Fröken
2012-10-01, 12:49
Stort Grattis till dig Susanne! Jag har hunnit köra drygt 60 mil på helgerna sen jag tog mitt den 4/9 :-) /Ewa

Tjita1
2012-10-01, 14:45
Sådärja! "Grattis, din körning är godkänd."

Nina
2012-10-01, 14:47
Sådärja! "Grattis, din körning är godkänd."

Grattis!! Bra jobbat! Fortsätt nu öva på egen hand. :)

Jourtjänst
2012-10-01, 23:21
Grattis Susgus och Tjita! :dancing:

MC-Nisse
2012-10-02, 13:31
Tipps på hur man kör högfarten "fräckare" och "häftigare" övningsledaren sa att de var en jävla semesteråkning..
Höll dock precis över 50, och han påstog att jag körde saktare.. jaja hans ord e lag och jag sade inte imot...

Tipps till mig ?

Just nu deppar jag sönder och vill inte se min motorcykel längre..

Jag har alcohål som hjälper mig igenom denna dagen och min sorg just nu, skål!

( skippa gärna komentaren : "de e bara på´t igen" )

Jag kuggade i fredags, sista uppkörningstillfället i Norrland. Nu måste jag ta med dom nya reglerna nästa år och göra om mitt teoriprov *suck*

Uppkörningen var på förmiddagen, efteråt gick jag hem, duschade och började arbeta på en skön fylla. Jag överlevde dagen och är återigen fokuserad på att ta det där jävla kortet som jag arbetat på i två säsonger nu.

Vill bara få köra! Nu jävlar till våren alltså.

Jourtjänst
2012-10-02, 16:27
Jag kuggade i fredags, sista uppkörningstillfället i Norrland. Nu måste jag ta med dom nya reglerna nästa år och göra om mitt teoriprov *suck*

Uppkörningen var på förmiddagen, efteråt gick jag hem, duschade och började arbeta på en skön fylla. Jag överlevde dagen och är återigen fokuserad på att ta det där jävla kortet som jag arbetat på i två säsonger nu.

Vill bara få köra! Nu jävlar till våren alltså.

Det var trist att höra, jag förstår att det är grovdepp på G. Men som du skriver, det är bara att bita ihop, nästa säsong sitter du bergis på en mc!