handdator

Visa fullständig version : Trevliga turer i Skåne



Jourtjänst
2012-08-10, 23:56
Jag har tid för första servicen (100 mil) på tisdag den 14 augusti. Så jag behöver köra 60 mil i Skåne innan dess. Finns det några bra tips på turer?

klantbo
2012-08-11, 00:39
Är det inte bara följa kusten runt och ta lite småvägar tillbaka till Helsingborg sen. Kanske inte är lika kul om man är där nerifrån men jag uppskattade den turen iaf ;)

Fint där nere i Skåne om man bara ser skog och röda stugor som här uppe..

johnny xvs
2012-08-11, 03:17
gå in på motorsport club.se . dom kör från Landskrona kansern plan på söndag, turen går till Ivön , Bromölla. så det blir några mil. tror starten är kl 11.00.

Jourtjänst
2012-08-11, 07:18
Är det inte bara följa kusten runt och ta lite småvägar tillbaka till Helsingborg sen. Kanske inte är lika kul om man är där nerifrån men jag uppskattade den turen iaf ;)

Fint där nere i Skåne om man bara ser skog och röda stugor som här uppe..

Ja, det är sant och jag tänker ta en tur längs kusten upp till Halmstad idag för att inspektera kompisars båtrenovering. Men jag tänkte att det säkert finns fina rundor åt nordos, ost och sydost.

Jourtjänst
2012-08-11, 07:18
gå in på motorsport club.se . dom kör från Landskrona kansern plan på söndag, turen går till Ivön , Bromölla. så det blir några mil. tror starten är kl 11.00.

Tack för ett jättefint tips, Johnny!

Mc-Bosse
2012-08-11, 20:16
En GPS på styret avstängd och kör vilse i några timmar. När du tycker det är dags att köra hem så ställ in "Inga motorvägar" och klicka "Kör hem"!

:banana:

classe8
2012-08-11, 20:18
Kanske lite tips här. http://www.mctur.nu/turerna/index.php

Jourtjänst
2012-08-12, 06:37
Hej Bosse och Classe. Tack för ett par kanontips!

Mc-Bosse
2012-08-12, 10:06
Hej Bosse och Classe. Tack för ett par kanontips!

Köra vilse på småvägar utan skyltning kräver dock att man som jag har noll koll och inte kan peka ut väderstrecken och har svårt för att hitta tillbaka samma väg jag kom ifrån. Min hjärna hajar liksom inte att jag nu ska svänga vänster för jag svängde höger för att komma hit. :)