handdator

Visa fullständig version : Egen MC på körskolan



WmB
2012-08-09, 11:46
Har en bekant som ställde en fråga.

Om han vill övningsköra, och köra upp på sin egen hoj. Hur gör man då?

Han får ju knappast köra sin egen hoj till körskolan inför varje lektion

Har man inget val helt enkelt? Måste man köra på skolans hojar?

klaus
2012-08-09, 14:00
måste ha handledare som följer med till körskolan när man övningskör dit och därifrån,
alternativt någon som kör hojen till skolan o därifrån, om du nu inte har möjlighet att frakta den dit med bil ifall du har B kort
samma sak med uppkörning

LowTech
2012-08-09, 15:09
måste ha handledare som följer med till körskolan när man övningskör dit och därifrån,
alternativt någon som kör hojen till skolan o därifrån, om du nu inte har möjlighet att frakta den dit med bil ifall du har B kort
samma sak med uppkörning
Hur är det med "övn körning med planerat mål"? Är OK?
Vad säger trafikskolan om försäkr etc när man har egen hoj i undervisningen?
Förs bolaget? :hmmmm2:

Fråga körskolan....

Mats Liifv
2012-08-09, 15:37
Hur är det med "övn körning med planerat mål"? Är OK?
Vad säger trafikskolan om försäkr etc när man har egen hoj i undervisningen?
Förs bolaget? :hmmmm2:

Fråga körskolan.... Varför skulle man inte få åka till ett planerat mål? Finns en så´n regel och i så fall vem ska kontrollera det? Finns så mycket tokigheter så inget förvånar längre.

Kör man omkull med egen hoj lär ens egen försäkring betala. Körskolan borde bara vara tacksam i så fall...

lasrberglund
2012-08-09, 17:34
Jag körde bara med egen hoj. inga protester. Körde iof till o från körningarna oxå.
Hade en körlektion i grannstaden 5 mil bort o funderade på hur jag skuille ta mig dit..."Va fan jag kör väl"

Körläraren såg lite skeptisk ut när jag kom. Hon visste vars jag bodde.

Jourtjänst
2012-08-09, 18:25
Varför skulle man inte få åka till ett planerat mål? Finns en så´n regel och i så fall vem ska kontrollera det? Finns så mycket tokigheter så inget förvånar längre.

Kör man omkull med egen hoj lär ens egen försäkring betala. Körskolan borde bara vara tacksam i så fall...

Detta har jag mycket svårt att tro på. Jag tror också att man är helt rökt försäkringsmässigt om det händer något på solokörningen till uppkörningen.

Jourtjänst
2012-08-09, 18:26
Detta har jag mycket svårt att tro på. Jag tror också att man är helt rökt försäkringsmässigt om det händer något på solokörningen till uppkörningen.

Men kanske missförstod jag det och att du menar köra med egen hoj för uppkörning i körskola?

Olle Å
2012-08-10, 16:34
Vid all körning utan att ha körkortet måste man ju ha en handledare. Gäller alltså vid färd till och från lektion eller uppkörning. Under lektioner verkar ju bilskolan som handledare och vid uppkörningen inspektören.:):):)