handdator

Visa fullständig version : Örongodis i silikon



Susie
2012-07-31, 19:42
Var förbi apoteket i dag och av en händelse fick jag syn på silikonproppar vilket åtminstone inte undertecknad sett förut. Köpte ett par därför att det stod att de är bra för ömmande hörselgångar vilket är ett gigantiskt problem för mig."Pluggade" in dom direkt när jag kom hem och det kändes toppen både ljudmässigt & känselmässigt. Ska testa i natt och så fort mina stövlar är klara hos skomakaren blir det en tur på min övningshoj ;) Återkommer med rapport. Någon som provat?

När jag ändå är i farten vill jag gärna tipsa om mina trasselfria hörlurar. Sladdarna är lite bredare och gjorda i antingen gummi/silikon, helt underbart att jämnt och ständigt slippa hålla på och reda ut när man ska använda dem och ljudet är helt ok. http://www.jays.se/

Sist men inte minst min bluetooth snäcka är så fiffig att när jag inte använder den kan jag ha den hängande runt halsen och slipper leta ihjäl mig efter den och den har endast en på/av knapp eller rättare sagt liten pigg.. Härligt med enkla användbara prylar. dock inte vid hojåkning men i alla fall

Tjingeling

Ove
2012-08-01, 08:31
:) Tack för tipset med öronpropparna! Jag har också problem med proppar som gör ont efter en stunds användning. I och för sig så har jag inte behövt använda proppar sen jag skaffade min Biltemahjälm för den är relativt tyst, men på långturer vore det bra att vara "heldöv". :D

Ankan1
2012-08-01, 09:36
Låter ju bra.Själv kör jag med mp3 lurar i öronen.Musik är ganska roande när man kör hoj.Bullrig mc, buller i öronen, fartvinden viner, ylar och pressar på.Det är roande att köra hoj. :)

Ove
2012-08-01, 14:03
Låter ju bra.Själv kör jag med mp3 lurar i öronen.Musik är ganska roande när man kör hoj.Bullrig mc, buller i öronen, fartvinden viner, ylar och pressar på.Det är roande att köra hoj. :)

:eek: Många ljud på en gång? Vill ha det tyssst omkring mig om jag ska lyssssna på musik annars avstår jag hellre. :cool:

janlef
2012-08-30, 22:39
Låter ju bra.Själv kör jag med mp3 lurar i öronen.Musik är ganska roande när man kör hoj.Bullrig mc, buller i öronen, fartvinden viner, ylar och pressar på.Det är roande att köra hoj. :)

Håller med. Skulle gärna lystnat på radio också om det inte vore så fördaskat dålig mottagning i min "spelmaskin".

Kimmo
2012-08-31, 10:56
Kör med en scala G4 intercom och det fungerar utmärkt med
att köra musik i. Behöver dock köpa nya proppar då dem skaver
efter några timmar. Ska kolla in dessa på apoteket.

Susie
2012-08-31, 12:02
Har också en scala G4 men är inte där än att lyssna på musik medans jag kör, inte så säker på att jag verkligen vill det men tiden får utvisa det då jag är gröngöling.Båda propparna är toppen funkar bra rekommenderas. Men måste säga att det tagit mig ett tag att vänja mig vid att stänga ute trafikljud, tills jag kom på att hur mycket hör man egentligen med en halvtaskig hjälm... Näe nästa inköp blir en hyggligt tystare hjälm.