handdator

Visa fullständig version : Första arbetsdagen



Nina
2012-07-30, 15:10
Lite rostig är jag allt, har verkligen kopplat av under semestern. Känns bara bra så jag får väl mjukstarta tills jag kommer ihåg saker och får upp lite tempo.

För några dagar sedan hälsade jag på en gammal kompis jag inte sett sen 30 år tillbaka. Mötet var givande och roligt, tiden sprang iväg och jag som hade tänkt göra en snabbvisit men så blev det inte. Det första hon frågade mig var om vi skulle behöva slåss när jag steg in genom dörren. Jag hade för 30 år sen blivit retad med fladdrande fingrar framför ögonen och det vi inte hade en aning om är att jag har en besynnerlig reflex. Man åker på en rak höger om man gör så mot mina ögon! Ja pang så låg hon där mitt i biljetthallen i Bredängs T-bana och bara gapade och undrade vad det var som hände. Jag undrade detsamma, begrep inte varifrån den smällen kom och varför. Ja det där mindes hon och påminde mig i form av ett skämt just som jag steg in genom dörren.

Ett par år senare gjorde en annan kompis precis samma sak och låg på golvet mitt på T-centralen den gången. Även han bjöd på en minst sagt förvånad uppsyn. Likaså jag för jag begrep inte var högern kom ifrån. Jag hinner ta mig sjutton inte ens reagera!
I dag är jag dock medveten om reflexen att om nån gör så säger jag till att personen ska genast sluta. För säkerhets skull sluter jag ögonen eller tittar bort, jag vill ju inte sopa till fler vänner.

För övrigt härjar ”Hink-mannen” i krokarna. Det är förövare som ringer på hos äldre och ber om en hink med vatten. Under tiden den gamla/gamle hämtar en hink med vatten som ju tar en lite stund att fylla så länsas bostaden på värdesaker. De kan få ringa på hos mig, då ska jag minsann ha en hink med vatten alldeles redo. Det kräver förstås ett ombyte för deras del… :rofl:

Min Apple Mouse med scrollhjul hade roligt åt mig i dag, den funkar när den vill, inte när jag vill. Jag blev trött på eländet att jag på lunchen sprang in på Media Markt och inhandlade en platta. Både musmatta, scroll och svep samt förstoring/förminskning i ett beroende på hur många fingrar jag använder. Smidig sak, varför har jag inte köpt en sån tidigare?

Nån dag ska jag till Tullinge och fika, fick vetskap om ett trevlig fik vars möblemang är till salu. Man får ge bud på grejerna, låter skoj bara ingen köper soffan man sitter i just då.