handdator

Visa fullständig version : Motorcykellyft



Nina
2007-09-25, 09:24
Så har jag inhandlat en styck motorcykellyft. Kravet var att jag ska kunna få ner bakhjulet utan problem och då måste hojen upp ganska högt. Jag kikade på Julas lyft och jag kikade på Biltemas lyft. Jag fick också tipset från Bålstasläpet att kika med en firma i nedre delen av Sverige som säljer liknande de som Bålstasläpet tillverkade förut.

Jag mailade den firman i den nedre regionen och frågade efter en motorcykellyft, fick svar med bifogad länk till deras produkt. Dess min- och maxhöjd var sämre, dessutom fanns ingen info hur mycket lyften orkar lyfta upp, klarar den t ex 680 kg som Biltemas och Julas lyftar orka lyfta maximalt? Hmmm.
Så jag replajjade mailet, lät all tidigare konversation finnas kvar så det inte skulle bli något missförstånd. T o m i ämnesraden fanns lyft/domkraft till mc, man kan bara inte missa vad det handlar om, kan man tycka.

Jag fick svar lite senare från någon annan på den firman med frågan:


Vad skall du lyfta upp? ::)

Nu fann jag mig inte tid här utan svarade vad jag söker efter — en motorcykellyft. Hade jag funnit mig i tid hade jag kunna ha svarat ”Nja, jag tänkte hissa upp svärmor i flaggstången” eller ”Jag kan nog behöva ett och annat lyft jag…” ;)

Själv undrade jag om man törs köpa deras produkt när man får en så knepig fråga efter att man inte haft tid att läsa igenom hela konversationen vad det är jag vill. Dessutom var deras lyft som faktiskt är likadan dubbelt dyrare...

Så jag körde till Biltema och köpte en motorcykellyft för 799 kr. Vi har en motorlyft sen flera år tillbaka från Biltema och den har hållit bra genom åren så jag tror nog att motorcykellyften är bra den också bara man sköter om den. ;D

Sepe
2007-09-25, 20:40
Kompis köpte en från verktygsboden. Billigare ;)

http://www.verktygsboden.se/?id=58457

Nina
2007-09-26, 06:24
695 kr?! :o Åååh... Jag som köpt en redan men den där ser ju exakt likadan ut som Biltemas lyft!!