handdator

Visa fullständig version : Södertäljemarknaden



Nina
2012-07-27, 19:56
I dag for vi till Södertäljemarknaden som hölls på Malmby flygfält utanför Strängnäs. Många saker men få bra-att-ha-saker. Dock så hittades svarvstål till svarven och en moppe. Den ville inte gå igång men vi köpte den ändå. En halvtimme senare kör Jocke förbi säljaren som tittade förvånat och sa sen ”Nu kostar den mer!”. Ha ha danskar är så roliga. :)

Fanns en del moppar men de var jättedyra, de lär stå kvar där i morr'n med. När Jocke rullade förbi ett stånd där de hade moppar för flera tusen roade de sig och hade så roligt åt den här moppen, en Honda Express från sent 70-tal. Tänkte nästan stanna till och säga att billigt skit säljer. Därmed med åsyftning på deras moppar och priser. Men jag höll truten och fortsatte, det är slut med glappkäfteriet för jag skiter fullständigt i andras umbäranden och klagomål om saker och ting. Vad gör det om 100 år säg. :rolleyes:

Innan vi åkte passade jag i morse på att mangla baksidan av armarna, axlarna och bröstmusklerna genom gymmet. Det kändes toppen och motivationen är som sagt på topp nu. Jag har valt Haninges klart bästa gym: Najadens Fitnesscenter (http://www.najadensgym.se). Här kan man träna precis allt och vad som helst i stort sett, stort utbud av redskap både i maskinväg och fria vikter. Och bra öppettider är guld värt. =)

Får se nu hur mina triceps mår i morgon, he he. Jag manglade dem rejält med armhävningar, dips med mera.

När jag kom hem från Gran Canaria vägde jag 96 kg, i dag står jag på 93,4 kg. Fler kilon ska bort så det är bara att jobba på och tänka på vad och hur jag äter. :)

pentti01
2012-07-27, 22:03
Köpte ni en Honda Express ? Måste googla på den, låter intressant! 4-takt?
Håller med om "billigt skit säljer"; alltför många har ockerpriser på sina grejor, då är det bara att gå förbi ;)
Kan du skicka över lite motivation till viktminsknig,, hejar på dig; du är duktig!

Nina
2012-07-28, 08:53
Köpte ni en Honda Express ? Måste googla på den, låter intressant! 4-takt?
Håller med om "billigt skit säljer"; alltför många har ockerpriser på sina grejor, då är det bara att gå förbi ;)
Kan du skicka över lite motivation till viktminsknig,, hejar på dig; du är duktig!

Honda Express också kallad Honda NC50. Den vi köpte har fyrkantig framlykta, den är 2-takt så man får blanda ner olja i bränslet. Men det har jag vana med (min kära Husqvarna är 2T).

Du har PM. :)