handdator

Visa fullständig version : Askersund!



Ove
2012-07-27, 14:44
:hello: Lite hastigt påkommen träff i Askersund i morgon, lördag 28/7. Kl 11 vid serveringarna vid bron, som börjar med den där båten ni vet. :)

:) Träffas, snacka, kanske köra en bit till något ställe för något ätbart o.s.v.. Alltså inget märkvärdigt, men det är kul att ses ibland. :cool:

Ove
2012-07-28, 17:57
:hello: Jodå! Träffen blev av.

Jag hade stämt möte med sysslingen Anders som skulle till Mjölby och vi körde tillsammans över Tiveden till Askersund. Lite sena är vi och vid kanten står det någon som ser bekant ut. Jojjomen - Olle som tröttnat på väntan och kört och mött oss. Vi stannar på mötesplatsn där Anders bestämmer sig för att dra vidare på sin resa på lite mindre vägar.

Olle och jag sitter ner med en kopp kaffe när det koommer ett ungt par med något sökande i blicken. Jag går och frågar om dom tillhör Hojengänget. "Vaddå?" undrar dom. Kom bort till oss så ska vi förklara sade jag och så blev det. På så vis mötte vi Sussie och Tomas som kommer från en kommun som tydligen gränsar mot Baltikum och heter Åkersberga ;).

Så blev vi sittande en bra stund tills min telefon ringer - Håkan46 och Alf befinner sig någonstans vid Vingåker? Vi väntar vidare under tilltagande blåst och molnighet. Till slut dyker de förlorade upp och det gör även regnet lite senare men då är vi nästan inomhus på Hotell Vättern.

Ute blåser sommarregn men vi sitter inne med kyckling i curry och ris. Smakade riktigt bra och torrt var det inne. Så småningom blir några av herrarna sugna på att dra hemåt trots regn och har man sett - det slutar regna när dom fått på regnställena.

För min del fick jag några droppar på mig, men det var ordnat med ett drag med handen över visiret + lite fartvind. Sen var det bara att hålla lite koll på himlen och styra dit det var ljust.

Hade tänkt över Undenäs och Töreboda men där hängde ett moln så det blev Finnerödja - Gårdsjö - Hova istället. :)

Nu är jag hemma igen sen ett par timmar och inget behöver hänga på tork. :D

:shakehands: Tack Olle Å, Håkan46, Alf, Tomas och Sussie för en trevlig samvaro! :hello:

Olle Å
2012-07-28, 19:20
Tack själv Ove.:)
Trevlig samvaro och lite nytt från körkortsaspranternas sida. Man får nog vara rädd om lappen.
Startade i ett jäkla regnväder som höll på nästan utan uppehåll hem till Borgvik. Får nog se till att ha regnställ med i fortsättningen, för mina Goretexkläder har nog sett sina bästa dagar.:rolleyes::rolleyes:
Ove och jag jämförde ljudet från en Triumphs tuta med våra tutor, varvid Trajans var lite smått genant ynklig.:(

Ove
2012-07-28, 21:42
Tack själv Ove.:)
Trevlig samvaro och lite nytt från körkortsaspranternas sida. Man får nog vara rädd om lappen.
Startade i ett jäkla regnväder som höll på nästan utan uppehåll hem till Borgvik. Får nog se till att ha regnställ med i fortsättningen, för mina Goretexkläder har nog sett sina bästa dagar.:rolleyes::rolleyes:
Ove och jag jämförde ljudet från en Triumphs tuta med våra tutor, varvid Trajans var lite smått genant ynklig.:(

:confused: Du körde nog iväg några minuter för tidigt för regnet slutade ganska plötsligt. Dessutom föste molnen iväg mig på en nordligare bana än vad jag tänkt och jag kom ju hem torr.

Triumphfanfaren; "byyp" :aetsch:

Molgan
2012-07-28, 23:26
Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det, men det måste finnas BILDER! =)

(Dagens ungdom vet att om det inte finns på youtube eller på bild har det aldrig hänt, och har man aldrig skrivit en tanke på en blogg har den aldrig tänkts. Dags för oss förhistoriska kreatur att komma in i matchen)

kitsapgrl
2012-07-29, 00:50
:withstupid:Jag vill också se bilder. :(:)

Ove
2012-07-29, 07:49
Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det, men det måste finnas BILDER! =)

(Dagens ungdom vet att om det inte finns på youtube eller på bild har det aldrig hänt, och har man aldrig skrivit en tanke på en blogg har den aldrig tänkts. Dags för oss förhistoriska kreatur att komma in i matchen)

:confused: Jammen....?.. då måste man ju släpa med sig en kamera .. på hojen? :confused:

Olle Å
2012-07-29, 08:18
Eftersom jag tillhör den mossiga generationen som inte kan något, så har jag faktiskt försökt få in bilder, men inte lyckats. Fick en förklaring , men det funkade inte.:):):):)

Håkan46
2012-07-29, 23:30
Askersund 28 Juli
Sussie och Thomas från Åkersberga !!
Sissie tog några bilder. Om ni läser detta så kanske ni kan tänka er att skicka bilderna till mig på halu@live.se alt mail adressen dit du skickade infon om Pledge.

Jag och Alf åkte hemåt i ösregn. Vad mig anbelangar så upphörde regnandet strax norr om Örebro i Frövi
Det blev småvägar hemåt med klart väder och en del sol.

Vi tog en "liten" omväg till Askersund därav de sena ankomsten. Närmaste väg för mig var 14,5 mil. Nu blev det istället 23,7 mil. Tack för att vi inte möttes av några sura miner när vi äntligen kom fram.
Omvägen: se bifogad kartbild. Verkligen härliga vägar i vackra omgivningar. rekommenderas.

engström67
2012-07-30, 07:22
:confused: Jammen....?.. då måste man ju släpa med sig en kamera .. på hojen? :confused:

He he jamen det är ju enkelt,tankväska eller annan väska att ha den i:) Jag brukar ha min systemkamera med mig i tankväskan om jag åker:) Men har du ingen smartphone med kamera,det trodde jag alla hade;)

Ove
2012-07-30, 07:48
He he jamen det är ju enkelt,tankväska eller annan väska att ha den i:) Jag brukar ha min systemkamera med mig i tankväskan om jag åker:) Men har du ingen smartphone med kamera,det trodde jag alla hade;)

:D:D Smartphone? En sån där modern historia i samma format som en kakelplatta, näddu! Efter mycket och långvarigt letande fann jag en mobiltelefon, rensad från allt onödigt. Jag kan ringa och ta emot samtal och faktiskt även SMS. Resten slipper jag och det kallar jag LYX. ;)

Äger heller ingen kamera för jag har fullt upp att se mig om och kommer aldrig ihåg att den ska användas. :rolleyes:

Olle Å
2012-07-30, 08:44
Med ålderns rätt följer ju att man kan vara befriad från nutidens alla besvärliga och onödiga "bra att ha prylar".:rolleyes::rolleyes:
Exvis att sova med mobilen påslagen " ut i fall att.......":(:(
Då behöver man ju inte skaffa den senaste prylen för att ha något att kunna visa upp.:eek::eek:

räven
2012-07-30, 09:38
:D:D Smartphone? En sån där modern historia i samma format som en kakelplatta, näddu! Efter mycket och långvarigt letande fann jag en mobiltelefon, rensad från allt onödigt. Jag kan ringa och ta emot samtal och faktiskt även SMS. Resten slipper jag och det kallar jag LYX. ;)

Äger heller ingen kamera för jag har fullt upp att se mig om och kommer aldrig ihåg att den ska användas. :rolleyes:

Har oxå enkel seniltelefon

Håkan46
2012-07-30, 10:44
Jag vet inte hur många gånger jag tjatat om det, men det måste finnas BILDER! =)

(Dagens ungdom vet att om det inte finns på youtube eller på bild har det aldrig hänt, och har man aldrig skrivit en tanke på en blogg har den aldrig tänkts. Dags för oss förhistoriska kreatur att komma in i matchen)

Följaktligen: Tanken på bilder blev inte tänkt..Jag såg med egna ögon...

Hondamannen
2012-07-30, 21:49
Kanske det kan anordnas en träff till senare i augusti där fler kan delta?

Ove
2012-07-30, 22:06
Kanske det kan anordnas en träff till senare i augusti där fler kan delta?

:) Får vi hoppas! Har du något förslag?

Och naturligtvis hade du varit välkommen till Askersund. ;)

Hondamannen
2012-07-30, 22:10
Dra till med någon tid om någrs veckor, gärna någon dag med vettig väder :-)

Ove
2012-07-30, 22:14
Dra till med någon tid om någrs veckor, gärna någon dag med vettig väder :-)

:D:D:D Askersund var min tur - nu är det din tur. :p ;)

Hondamannen
2012-07-30, 23:04
Jag återkommer när jag vet lite mer om när jag kan och hur vädret ser ut men jag kan tänka mig mellan 10-21 augusti.

engström67
2012-07-30, 23:13
:D:D Smartphone? En sån där modern historia i samma format som en kakelplatta, näddu! Efter mycket och långvarigt letande fann jag en mobiltelefon, rensad från allt onödigt. Jag kan ringa och ta emot samtal och faktiskt även SMS. Resten slipper jag och det kallar jag LYX. ;)

Äger heller ingen kamera för jag har fullt upp att se mig om och kommer aldrig ihåg att den ska användas. :rolleyes:

Kakelplatta nää du menar surfplatta,det är trams,jag menar vanlig mobiltelefon.eller vanlig och vanlig bra te ha är det ju.Internet kan man komma långt med,man kommer ju hit i alla fall:)

Susie
2012-07-31, 00:19
:hello: Jodå! Träffen blev av.

Jag hade stämt möte med sysslingen Anders som skulle till Mjölby och vi körde tillsammans över Tiveden till Askersund. Lite sena är vi och vid kanten står det någon som ser bekant ut. Jojjomen - Olle som tröttnat på väntan och kört och mött oss. Vi stannar på mötesplatsn där Anders bestämmer sig för att dra vidare på sin resa på lite mindre vägar.

Olle och jag sitter ner med en kopp kaffe när det koommer ett ungt par med något sökande i blicken. Jag går och frågar om dom tillhör Hojengänget. "Vaddå?" undrar dom. Kom bort till oss så ska vi förklara sade jag och så blev det. På så vis mötte vi Sussie och Tomas som kommer från en kommun som tydligen gränsar mot Baltikum och heter Åkersberga ;).

Så blev vi sittande en bra stund tills min telefon ringer - Håkan46 och Alf befinner sig någonstans vid Vingåker? Vi väntar vidare under tilltagande blåst och molnighet. Till slut dyker de förlorade upp och det gör även regnet lite senare men då är vi nästan inomhus på Hotell Vättern.

Ute blåser sommarregn men vi sitter inne med kyckling i curry och ris. Smakade riktigt bra och torrt var det inne. Så småningom blir några av herrarna sugna på att dra hemåt trots regn och har man sett - det slutar regna när dom fått på regnställena.

För min del fick jag några droppar på mig, men det var ordnat med ett drag med handen över visiret + lite fartvind. Sen var det bara att hålla lite koll på himlen och styra dit det var ljust.

Hade tänkt över Undenäs och Töreboda men där hängde ett moln så det blev Finnerödja - Gårdsjö - Hova istället. :)

Nu är jag hemma igen sen ett par timmar och inget behöver hänga på tork. :D

:shakehands: Tack Olle Å, Håkan46, Alf, Tomas och Sussie för en trevlig samvaro! :hello:

Vi som ska tacka för det trevliga mötet (och lärorika för min del) vi fick tillsammans med er under några timmar. Jag fick med mig hem en hel del tänkvärda tips o råd och log hela hemresan på hojen när jag tänkte på er!

Susie
2012-07-31, 00:30
Tack själv Ove.:)
Trevlig samvaro och lite nytt från körkortsaspranternas sida. Man får nog vara rädd om lappen.
Startade i ett jäkla regnväder som höll på nästan utan uppehåll hem till Borgvik. Får nog se till att ha regnställ med i fortsättningen, för mina Goretexkläder har nog sett sina bästa dagar.:rolleyes::rolleyes:
Ove och jag jämförde ljudet från en Triumphs tuta med våra tutor, varvid Trajans var lite smått genant ynklig.:(

Haha visst är den ynklig, kan den verkligen kallas för tuta...
Om nu en annan hade en sådan hoj i sin ägo skulle jag definitivt inte köra omkring med denna lilla leksakstuta den motsvarar inte riktigt resten av maskinen.

Susie
2012-07-31, 00:37
Askersund 28 Juli
Sussie och Thomas från Åkersberga !!
Sissie tog några bilder. Om ni läser detta så kanske ni kan tänka er att skicka bilderna till mig på halu@live.se alt mail adressen dit du skickade infon om Pledge.

Jag och Alf åkte hemåt i ösregn. Vad mig anbelangar så upphörde regnandet strax norr om Örebro i Frövi
Det blev småvägar hemåt med klart väder och en del sol.

Vi tog en "liten" omväg till Askersund därav de sena ankomsten. Närmaste väg för mig var 14,5 mil. Nu blev det istället 23,7 mil. Tack för att vi inte möttes av några sura miner när vi äntligen kom fram.
Omvägen: se bifogad kartbild. Verkligen härliga vägar i vackra omgivningar. rekommenderas.

Självklart skickar jag över bilden, det blev tyvärr bara en. Hade gärna velat ta lite fler bilder på er ute tillsammans med hojarna om det inte hade regnat så in i vassen. Så vi får väl se till att sammanstråla vid tillfälle för lite körning och fotosession innan säsongen är slut.

Ove
2012-07-31, 06:48
Vi som ska tacka för det trevliga mötet (och lärorika för min del) vi fick tillsammans med er under några timmar. Jag fick med mig hem en hel del tänkvärda tips o råd och log hela hemresan på hojen när jag tänkte på er!

:knuddel: Välkommen in på forumet Susie! Det var verkligen trevligt att träffa er en stund i Askersund. Hoppas att det sker igen. :cool:


Haha visst är den ynklig, kan den verkligen kallas för tuta...
Om nu en annan hade en sådan hoj i sin ägo skulle jag definitivt inte köra omkring med denna lilla leksakstuta den motsvarar inte riktigt resten av maskinen.

:p Ja jösses! (dyyyt) Jag hade en sån innan jag monterade dom nya, fick luta mig fram och lägga huvvet på sne för att kunna höra om det lät något. :rolleyes:


Självklart skickar jag över bilden, det blev tyvärr bara en. Hade gärna velat ta lite fler bilder på er ute tillsammans med hojarna om det inte hade regnat så in i vassen. Så vi får väl se till att sammanstråla vid tillfälle för lite körning och fotosession innan säsongen är slut.

En bild är inte dåligt med mitt mått mätt. Fotovädret var inte det bästa heller. Hoppas att ni kom fram någorlunda torra annars var jag ensam om att lyckats med bravaden att kryssa mellan regnen. :hello:

Olle Å
2012-07-31, 07:54
Trevlig lunch i Askersund. Tyvärr ett jäkla oväder på hemvägen mot Värmland. Visserligen är det ett bra sätt att få hojen tvättad, men.......
Hoppas Susie får sitt kort någongång. Gäller ju att kunna övningsköra mycket för att få rutin.:):)

Ove
2012-08-01, 08:41
Kakelplatta nää du menar surfplatta,det är trams,jag menar vanlig mobiltelefon.eller vanlig och vanlig bra te ha är det ju.Internet kan man komma långt med,man kommer ju hit i alla fall:)

:p Nejdå inte surfplatta - smartphon. Halv kakelplatta då, fylld med kamera, MMS. internet, pekskärm, GPS, spel och fan och hans mormor. Näddu, jag unnar mig lyxen att ha sanerat. ;)

Hondamannen
2012-08-26, 21:28
Är Askersund fortfarande intressant?

Ove
2012-08-26, 22:27
Är Askersund fortfarande intressant?

:D Jodå, Askersund är alltid intressant men träffen hade vi för snart en månad sedan. Dags för en ny träff kanske - men var? "Hitt på nåt´" (citat ur Djungelbokenfilmen. ;)

Hondamannen
2012-08-26, 22:36
Vi skulle ju kunna besöka motalas motormuseum?

Ove
2012-08-27, 07:13
Vi skulle ju kunna besöka motalas motormuseum?

:) Låter intressant. Lägg gärna ut en tråd så kanske vi får till en ny träff. Glöm bara inte att det bör vara vackert väder, en sak som jag misslyckades med. :rolleyes:

Hondamannen
2012-08-27, 07:39
du menar en ny tråd?