handdator

Visa fullständig version : Djupt besviken på tiger 800



lasrberglund
2012-07-14, 09:17
Var i umeå och provade en tiger 800 i förrgår.
Var så kär i den pga prestandan och hur den ser ut att jag nästan tänkte köpa den oprovad.
Besviiiikelse.
Svårt att säga riktigt vad som var fel, men jag gillade den inte på något sätt.
Bara dumt att tro att man ska tycka om en viss hoj innan beprovad.

BMW 800gs blir nästa att prova.

Molgan
2012-07-14, 11:48
Sittställning? Motorkaraktär? Väghållning? Nåt av det eller allt sammantaget?

lasrberglund
2012-07-14, 17:30
Var nog en mix.
Motorn morrade fint, Turbulens utav h-vete med touring ruta monterad, Växlarna hakade upp sig vid ett tillfälle. För sväv benvinkel, Hakade fast i fotpinnarna när jag skulle flytta foten(växelsida), Kändes för bred över tanken, Gick inte att sitta långt bak nog pga sadeln, otrevlig koppling. Fladder i vindrutan.
Den kändes helt enkelt inte bra för mig.

lasrberglund
2012-07-14, 17:31
ska nog testa en xtz660 oxå.

nippe
2012-07-22, 09:18
ser man på. jag har också varit sugen på en även om det inte är läge att byta i år. Jag kanske ska ta mej en provtur själv och se vad jag tycker.

Nina
2012-07-22, 09:24
Växlarna hakade upp sig vid ett tillfälle.
Kan vara som det var på min Street Triple R, man får nöta in lådan. De kan kärva lite i början med växlarna.

Nina
2012-07-22, 09:26
ser man på. jag har också varit sugen på en även om det inte är läge att byta i år. Jag kanske ska ta mej en provtur själv och se vad jag tycker.

Tror det är bäst att prova olika hojar även de man tycker är fula. Min benägenhet är att jag tycks sitta bäst på hojar jag tycker är fula som stryk (maka söker kaka?). Undantaget Streeten förstås, den var tuff i sin design däremot och jag sitter perfekt på den.