handdator

Visa fullständig version : Kopparträffen 2011



namn
2012-07-11, 08:20
Har precis fått bekräftat att jag blir ledig den helgen som kopparträffen i Falun är (20-22 juli) så då blev det aktuellt med ett besök.

Någon fler som tänkt åka från västkusten ? samåkning ?

http://www.thetwinclub.se/index.php?option=com_content&view=article&id=255&Itemid=9

(Sedan rullar jag vidare norrut då det helgen efter är Deltaträffen i Timrå planerad...)

Naturligtvis är det ju.
KOPPARTRÄFFEN 2012 jag menar.... inte 2011 !

Twenty2
2012-07-11, 12:18
Låter intressant.
Står dock inget inträdespris på sidan.. Men det kan ju inte vara några astronomiska summor.
Skulle var lattjo att åka upp.

namn
2012-07-11, 14:34
Jag hittar inte heller den informationen men normalt brukar det väl röra sig om 3-400kr när frukost ingår.
2011 hade man 187 knuttar inskrivna iaf.

Deltaträffen kostar iaf 350kr inkl. frukost och en öl.
http://www.bushmenriders.se/

namn
2012-07-17, 14:25
Uppdatering om kostnaden/inträde

http://www.thetwinclub.se/attachments/article/255/Inskrivningen%202012.pdf

300 bagis inkl. frukost

Och programmet.
http://www.thetwinclub.se/attachments/article/255/Program%202012.pdf

Och all annan info på deras hemsida


http://www.thetwinclub.se/

Kimmo
2012-07-18, 08:25
Kanske skulle man ta och åka in och kika på kortegen på lördagen.
Får se vad det blir för väder.

Twenty2
2012-07-18, 10:24
Jag planerar på att åka upp så att jag kan vara där och strosa runt lite på lördagen.
Är det några flera från forumet så ska närvara och har lust att ses på en kaffe och säga hej är det bara att hojta till så styr vi upp kontaktuppgifter.

namn
2012-07-19, 11:17
Jajamen, nu börjar min semester.... som jag har längtat, i eftermiddag smyger jag upp mot Falun från Göteborg, Gör ett nedslag på kopparträffen, måndag Northbike i Sundsvall och hämta ut nya hojen, sedan blir det Deltaträffen i Timrå, Vart jag åker sedan vet jag faktiskt inte, hade planerat att ev, dra till Nordkap men då jag inte kommer ha något registreringsbevis på nya hojen (det skickas ju till hemadressen i Gbg) så blir det nog till att stanna i landet tills att jag löst det, Men nog lär jag hinna köra in hojen på semestern iaf, 1:a service blir nog på Northbike i Umeå ser det ut som , visst på kartan är det inte 100 mil mellan sundsvall och umeå men det kan man ju fixa, jag får väl bara köra via Östersund då...eller nåt.

4 veckor i tält... kommer nog att uppskatta sängen när jag kommer hem!
Hoppas bara att det blir lite bättre väder snart :-)

Kimmo
2012-07-19, 12:02
Jag bor i Borlänge så kommer inte att delta i träffen men tänkte åka in på kortegen iaf.
Ska bli uppehåll på eftermiddagen vad jag sett. Var sol i Falun när jag kom in till jobbet
i morse.

Twenty2
2012-07-19, 13:41
Trevlig resa du har planerat. Blir lite avis då jag börjar jobba på måndag igen.
Om någon känner för att ta en kaffe och snacka lite hoj under träffen så är jag där på lördagen. Skicka ett pm så kan vi styra upp kontaktuppgifter

namn
2012-07-19, 14:09
Jag planerar på att åka upp så att jag kan vara där och strosa runt lite på lördagen.
Är det några flera från forumet så ska närvara och har lust att ses på en kaffe och säga hej är det bara att hojta till så styr vi upp kontaktuppgifter.

Du har pm

Håkan46
2012-07-20, 09:12
Namn
Samåka en bit?

Du har PM

namn
2012-08-07, 18:22
Jaha semestern som började så bra... och nu är man hemma igen. Pank...
Kopparträffen var skit rolig. Den ska jag på nästa år också. Deltaträffen... oj vilket party. Men börjar bli lite väl dyrt när man kommer tidigt. Och ingen frukost på fredag drog ned helheten. Men....
MEN kom på northbike som avtalat på måndag morgon... Hojen jag bokat var inte klar. Man hade inte ens beställt hem det som skulle monteras... sedan gör en inkompetent mek ett inbytestest på min bil och hittar en massa fel (som inte ens finns) i vrede lämnar jag butiken utan att svara skitstöveln som försöker nedvärdera mig...
Nå väl efter att lämnat frugan som vänder hem till göteborg med bilen tar jag Suzukin och drar norrut. På små krokiga vägar med varierande underlag kör jag genom norrlandsinland upp till Vittangi. Vilar ett par dagar hos mina vänner innan jag lämnar för kilpisjärvi och sedan smyga ner via Norge hem. Tyvärr kom nästa nederlag redan i Narvik där jag "råkade" ut för en oförutsedd utgift (97km/h i 80 sone).
Redan där börjar jag lessna på att ha semester.
Vid norra foten av Saltfjell blev det att tälta. Höll på att frysa ihjäl. Hade frost på både tält och hoj när jag vaknade. Då gav jag upp. Siktade på min varma säng i Göteborg och tog fart hemmåt.
140 mil 17 timmar E6 genom norge.... bara köra. Tanka. Köra..inte ens en kaffe kopp kom emellan.
Tidvis gick tankarna på grabbarna som gjorde en ironbutt i våras på sina 125:or... respekt kan jag lova.

Nåväl. Till sist tar jag mig hem. Eller nästan iaf. 500 meter kvar hem så smäller kedjan av... som tur så är farten väldigt låg.motorn stendog då kedjan slog fast och bakhjulet låstes , klarade mig utan att vurpa. Men skadorna på hojen blev inte helt gratis, och när jag väl fått hem hojjäveln och börjat kolla på skiten så ser jag att mitt nya bakdäck som jag la på före resan är "skitslut" ....

Summan är ännu okänd men det blev en jävligt dyr semester i år !

Ursäkta att jag är kortfattad. Skriver på mobilen :-)