handdator

Visa fullständig version : Uppkörning imorgon. Har knappt övat, handledaren svek mig.



skepparn
2012-07-09, 18:07
Tjenare.
Imorgon gäller det, uppkörning. Problemet är att jag knappt har övningskört. På teknikbanan då. Jag vet att jag fixar krypkörningen, bromsprovet. Men är jävligt osäker på höghastigheten(slalombanan) Jag fixar fan inte att ligga i 50 och ta kurvorna bra.
Skall göra upp med min egen hoj, Triumph speedmaster. Den är väl inte helt optimal kanske.

Tar nog hojjen upp till teknikbanan ikväll för att toköva. Men hade ju behövt ha tips från handledarn(han kör också custom) och framför allt lots upp. Men jag kör en chansing tar polisen mig så förklarar jag läget, visar att jag har tid imorgon och bara hoppas att det är en reko sheriff.

namn
2012-07-09, 18:14
Jag vet inte vad du vill ha för svar, eller om du öht vill ha ett svar, men med dina förutsättningar så behöver du ett stort LYCKA TILL, även om det bara kommer vara en klen tröst...

Har jag fattat rätt ? du ska köra upp i morgon och vet att du inte klarar högfartsprovet! :confused:

skepparn
2012-07-09, 18:17
Ville väl mest att folk skulle skriva vilken idiot han är så att mår lite bättre.
Ett stort lycka till är fan va jag behöver.
Men stämmer det att man kör slalombanan i 50km/h? Det skall tydligen regna härligt imorgon också, perfekt.

namn
2012-07-09, 18:41
Jo den kör man i 50km/h ungefär, regnar det så måste du naturligtvis dra av lite på det, den ska först och främst göras på ett "säkert och kontrollerat sätt".

Men du behöver ett gigantiskt LYCKA TILL. ut och träna nu... sitt inte vid datorn och slösa en massa tid, men framförallt kom ihåg att ha roligt i morgon... slappna av... han vill bara se att du faktiskt kan det här, han är inte utsänd av Gud för att jävlas med allt och alla. vissa jobbar som kassabiträde på ica andra som trafikinspektör...

Ha kul, kör säkert, & Lycka till !

namn
2012-07-09, 18:44
OCH glöm inte Registreringsbevis samt legitimation för böveln, för då har du gjort allt i onödan !

lasrberglund
2012-07-10, 19:23
Hur gick det?

Figurehead
2012-07-10, 21:50
Nyfiken jag med. Inte för att vara sån, men jag räknar ju med att det inte gick vägen efter vad du skrev. Eller är du ute och firar kortet? =)

Hussner
2012-07-10, 22:39
Är också nyfiken. Själv körde jag upp i måndags o letar ny tid men hittar ingen i länet.. Måste klara körningen innan mitten på augusti annars får jag göra om teorin också

Mats Liifv
2012-07-11, 07:46
Undrar om vi kan utgå från att det inte gick vägen? Kändes som den mest sannolika utgången med tanke på förutsättningarna. Annars hade vi nog fått läsa om hur det gått...

Figurehead
2012-07-11, 10:03
Eller också gick det riktigt illa...?

lasrberglund
2012-07-11, 15:07
Kan vi inte vara lite osvenska och tänka positivt?
Han klarade det och har inte tid att sitta inne.

skepparn
2012-07-11, 18:22
Haha. det gick som jag förväntade mig, åt skogen. Men jag vart jävligt nära(tror jag). Fick chansen och äran att köra i årets värsta regnskur. Men fan, bara att ta nya tag!

Hussner
2012-07-11, 19:13
Fick du inte veta hur nära du var?
Bara hoppas ni har bättre tider än här uppe i sthlm som de ser ut nu hinner jag inte ens få ett nytt försök innan mitt teoriprov går ut

Zeeuus
2012-07-12, 06:10
Jag bor i stockholm, men hade svårt att få tid för uppkörning. Därför körde jag upp i skellefteå. Ingen skillnad på krav men fler tider som var lediga.
Det kanske kan vara ett tips?

/Zeeuus

Zeeuus
2012-07-12, 06:14
Haha. det gick som jag förväntade mig, åt skogen. Men jag vart jävligt nära(tror jag). Fick chansen och äran att köra i årets värsta regnskur. Men fan, bara att ta nya tag!

Fick du köra i trafik? Eller bommade du redan på konbanorna?:confused:

Hussner
2012-07-12, 06:20
Problemet är bara att jag vill hyra en hoj vill inte köra på min egna :/

skepparn
2012-07-15, 21:10
Fick du köra i trafik? Eller bommade du redan på konbanorna?:confused:

konbanan. Högfartsdelen

Guzzi-Leif
2012-07-15, 22:38
Det fixar du nästa gång!
Men öva tills du kan det i sömnen...

Figurehead
2012-07-17, 23:59
Och gör inte samma misstag som jag gjorde och kör upp på en annan cykel än den du övat på... Det gjorde hela skillnaden för mig på högfartsdelen. Missade för att cykeln jag körde upp på var något tyngre än den jag övat med, men det räckte för att inte kunna/våga ta svängarna ordentligt.

skepparn
2012-07-18, 08:11
jag tänkte mig köra upp på en supermotard. Men helst vill man ju fixa det med sin egen hoj. Skall träna och åter träna.

pumpe3
2012-07-18, 08:28
Och gör inte samma misstag som jag gjorde och kör upp på en annan cykel än den du övat på... Det gjorde hela skillnaden för mig på högfartsdelen. Missade för att cykeln jag körde upp på var något tyngre än den jag övat med, men det räckte för att inte kunna/våga ta svängarna ordentligt.


Personligen så anser jag inte att man är redo att köra upp om det är där det brister i högfartsbanan, men ändå se till att köra på en högväxel så att du får jämn fart och kan koncentrera dig på att motstyra så löser det sig fint är mitt tips.
Min erfarenhet säger att det är ryckig fart som dödar koncentrationen runt konerna och flytet, det slipper du med att kliva på på en högre växel (körde själv på 3'an på en BMW F800r som knappt gjorde 30 smärtfritt på 1'an :o )

Skickat från min HTC Sensation XL with Beats Audio X315e via Tapatalk 2