handdator

Visa fullständig version : Handledare sökes



FCM
2012-07-08, 16:09
Hej!
Är en inbiten Alfista som nu krypit korset och börjat med mc-kortet. Risk2:an och teorin avklarad, börjat köra lite i trafik. Dock sker allt på skola och det är både dyrt och ont om tider så jag skulle verkligen bli glad om det fanns möjlighet att få lite körtid och nötning av låg- och högfartsmomenten t ex. Plus att det är mycket roligare om man hittar en mc-kompis att dela sina vedermödor med. :)
Är lugn och lite av pedant när det gäller att ta hand om tekniska prylar...
Har en gammal fin BMW R25/3 -54 (se tråd) men den duger inte till övningskörning och står dessutom på landet så om nån har nån gammal extrahoj längst in garaget som behöver köras vore det toppen...

klaus
2012-07-08, 22:35
vara handledare är inga problem, men har inga hojar över, kan du lösa hojfrågan, så hör av dig

FCM
2012-07-09, 11:27
vara handledare är inga problem, men har inga hojar över, kan du lösa hojfrågan, så hör av dig
Tack! Inte fel att lyssna på en V8 heller! :)
Funderar på om det kan vara en idé att skaffa ytterligare en slit o släng hoj bara för övingskörningen och sälja av den sen? Bara den är besiktigad och fungerar så gör det inget om den ser ut som ett ras. Finns en handfull för under 5000 på Blocket...

klaus
2012-07-09, 16:41
om du vill ha nån specifik hoj när du väl fått kortet så är det bättre att satsa på det o slippa köpa sälja bussiness,men det är ju upp till dig. 5000 för att komma igång med övningskörandet är inte mycket, och då behöver man inte vara rädd för hojen heller, om du kan använda det till uppkörningen så sparar du bra mycket pengar. Fundera inte alltför länge,sommaren är kort :)

FCM
2012-07-10, 12:20
Nu har jag ju R25:an. Framöver skall jag nog titta på Ducati Monster, men då får kontot återhämta sig lite...
Här kanske är nåt:
http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_Z_500_Nyborjar_pendlarhoj_41275524.htm?ca =11&w=1
...fast 500, då duger den inte till uppkörning.