handdator

Visa fullständig version : Jag gjorde det, inget är omöjligt!!!!



Ulle rullgrus
2012-07-03, 07:47
Jag tror knappt det är sant men igår fixade jag uppkörningen! Jag skrev tidigare en tråd om första uppkörningen som gick helt åt skogen för att jag är så sjuuuukt nervös i pressade situationer: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=6212
Någon där tipsade om betablockerare (minns inte vem) det blev faktiskt det som gjorde susen! Jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle klara det och hade nästan gett upp men fy fasen va skönt att jag inte gjorde det - Inget är omöjligt, nu har jag mitt kort och sommaren är räddad... Fy saaaaatan va underbart :D :D :D

Riktigt glad sommar på er allihop!

Ove
2012-07-03, 07:51
:D Grattis! Då kanske vi ses ute på vägarna. Jag är lätt att känna igen för jag har skyltat upp ordentligt med 60+ på ryggen. ;)

Twenty2
2012-07-03, 08:18
Grattis.

Kör försiktigt och njut av friheten

Mavve65
2012-07-03, 08:20
Starkt jobbat!! nu börjar det riktigt roliga, antar att du kör runt med ett stort :D på läpparna.
ta det cool i början och ha du också en bra sommar, med förhoppningsvis lite mindre regn

Zeeuus
2012-07-03, 17:08
Grattis, vi ses på vägarna.

/Zeeuus

pentti01
2012-07-03, 23:16
Stort grattis o välkommen till "MC-världen" !! som de andra säger; ta det lugnt ,särskilt i början. Ha en trevlig Mc-sommar :)

Figurehead
2012-07-04, 00:15
Grattis! Skönt att du klarade det tillslut! Betablockerare alltså. Bra att komma ihåg till nästa gång man skall göra något lika nervöst som en uppkörning...

Ulle rullgrus
2012-07-04, 10:30
Grattis! Skönt att du klarade det tillslut! Betablockerare alltså. Bra att komma ihåg till nästa gång man skall göra något lika nervöst som en uppkörning...

Ja verkligen! Märklig känsla, jag hade ju fortfarande pirret i magen men eftersom jag inte fick panik kunde jag fortsätta andas som folk och fokusera på uppgiften. Lågfartsbanan som jag gången innan bara såg som en omöjlig cirkuskonst var plötsligt inget märkvärdigt alls!
Känslan när han vinkade vidare mig att fortsätta mot högfart var så jäkla härlig och efter det gick allt hur bra som helst.

Innan trafik tog jag faktiskt en till för det var lååång väntan, sen blev det min tur i värsta rusningstrafiken... Ut ur stan och sen grusvägskörning, ut på landsväg och sen hör jag plötsligt inte vad han säger! Flera gånger upprepar han men jag skakar på huvudet och ser ingen skylt som stämmer med det lilla jag uppfattar, får köra runt i rondellen och fortsätter tillbaka samma väg...Då hör jag hur han låter jätteirriterad och säger VÄND PÅ LÄMPLIG PLATS! Hittar faktiskt en skitbra plats och vänder och kör tillbaka, och hör IGEN inte vad fan han säger :mad: Skakar på huvet och han gapar - Kör in på nästa P-ficka!!!! Faan tänkte jag nu är det kört, men han bara sa åt mig att justera radion och sen hördes allt klockrent...

Vidare ut på landsvägen med omkörning av traktor sen in i stan bland skolor och villor och högerreglar och enkelriktat... sen sa han bara - kör mot trafikverket. Jag var helt kolugn hela tiden och det tror jag inte att jag varit utan betablockarna...Väl tillbaka väntar och väntar jag att gubben ska säga nåt nångång, och till slut - Äntligen kläcker han ur sig ett GRATTIS!!! Fy fasen vilken skön känsla, blev så till mig att jag glömde lägga ur växeln när jag skulle parkera och fick motorstopp :D

Fattar fortfarande inte att det är sant, igår åkte jag och sambon till lokala MC-butiken och gjorde ett galet tok-inköp... Nu har jag min alldeles egna Honda Shadow, glänsande svart och alldeles underbar :D

Molgan
2012-07-04, 20:11
Grattis! Både till kortet och hojen. =)

Hålan
2012-07-05, 11:45
Grattis!!!!
Har själv samma problem och har kuggat 3 uppkörning pga panik och hyperventilation. Konstigt då jag nästan aldrig blir nervös över någonting annars.
Var fick du tag på betablockare???

Ulle rullgrus
2012-07-05, 15:14
Grattis!!!!
Har själv samma problem och har kuggat 3 uppkörning pga panik och hyperventilation. Konstigt då jag nästan aldrig blir nervös över någonting annars.
Var fick du tag på betablockare???

Det var svärmor som hade hemma för hon brukar få hjärtklappning, Inderal 10 mg. Det är tydligen det vanligaste mot typ scenskräck och liknande. Det är säkert inga problem att få utskrivet om man skulle gå till läkare och beskriva problemen, många har fått det just till uppkörning :) Det blev i alla fall räddningen för mig!