handdator

Visa fullständig version : Usa resa



engström67
2012-07-01, 18:23
Jag och en kompis har börjat snacka lite om åka till Usa och köra hoj 1månad :) Skulle vara en 50års present till sig själv.Det är ju några år dit men man lär väl börja planera i tid.Någon som gjort något liknande?Detta ligger ju bara i förstadiet just nu, inte sagt det blir något.Det är ju mycket som lär kollas upp.Och givetvis ska vi ha våra egna hojar med,annars får det vara:)

RobbeS
2012-07-01, 18:46
Håller också på att planera en resa. Det blir Route 66 mellan Chicago och Los Angeles. Cirka 400 mil ska den sträckan vara. Att ta med egen hoj är ju ett alternativ men för mig blir det billigaste som får gälla. Att hyra en hoj 4 veckor går på ca 20000 enligt sök på nätet. Kan jag frakta över min egen billigare gör jag det.

Figurehead
2012-07-01, 22:48
Går i samma drömmar jag med och har tittat runt lite. Frågan står egentligen mellan att fixa allt själv eller köpa ett färdigt koncept. Det senare blir ju självklart dyrare, men som jag ser det står jag hellre med motorstopp i Nevadaöknen och får hjälp av en mekaniker från den medföljande servicebilen, än att försöka fixa det själv i ett land man inte vet hur man fixar saker i. =)
Hittade en firma (tror det var nån här på forumet som tipsade om det) som hade 18 dagars turer på Route 66 för 38.000 om jag inte minns fel. Allt inkluderat utom bränsle och mat. Inte riktigt en månad iofs, men ändå en ganska lång resa...

engström67
2012-07-02, 14:56
Det verkar som det är problem att försäkra egna hojen i Usa:(

Gawriel
2012-07-02, 19:03
gäller inte svensk försäkring då? Grön kort o allt det där?

Kimmo
2012-07-05, 08:17
Kolla eller kontakta han som har denna sida.
Han skeppade över sin hoj till USA förra året
och åkte rund där.

http://www.hddeluxe.se/