handdator

Visa fullständig version : Handledare sökes



Kerstin
2012-06-30, 23:17
Finns det nån som skulle kunna tänka sig att övningsköra med mig? Jag har anmält mig till risk1 nästa vecka och har bokat ett par lektioner, men skulle behöva träna mer balansövningar.:adore:

klaus
2012-07-01, 02:03
visst ,inga problem,men då måste du ju ha en hoj att åka, så börja med att skaffa en,sen kan du höra av dig,och man måste ha handledarintyg också vilket tar en vecka ca

Kerstin
2012-07-01, 22:49
Tack för svaret, jag vet inte var ditt förra meddelande tog vägen men, jag återkommer om jag huttar någon schysst hoj.//Kerstin

klaus
2012-07-02, 06:09
gå till din egen profil,du hittar meddelandet där :)
klicka bara på ditt namn

mirrisen
2012-07-02, 11:24
/.../
jag återkommer om jag hittar någon schysst hoj.//Kerstin

Kan jag fresta med en BMW 650 Funduro -97? Den blev över här hemma när min man köpte ny hoj och jag tog över hans gamla... :)
Och jag kan också ställa upp som handledare, fast jag bor på norra sidan av stan då (Järfälla).
//Mirre

Beronia
2012-07-03, 21:03
Kerstin; Hur har det gått med hoj köpet?
Jag köpte en Yamaha FZR 600 idag...nu ska jag bara lära mig köra den också...;-)

Mirre; Har mailat dig privat ang handledare, då jag också behöver det och bor på norra sidan.

Kerstin
2012-07-04, 11:09
Så spännande,men hur vet man vad det är för skick på hojen om man inte kan köra själv? Hade du någon handledare med dig?//Kerstin

Kerstin
2012-07-04, 11:12
Jag kan inte få hyra mc och dig per timme? Jag är ju ute efter en custom hoj, är det en sån? Som du förstår är jag inte i branschen. Norr om stan är inget problem jag har bil.//Kerstin

mirrisen
2012-07-04, 20:28
Nej, jag är inte inte intresserad av att hyra ut BMW:n, lite för stora risker inblandat tycker jag. Men däremot kan jag hjälpa dig att kolla på hojar, provköra och köra hem vid köp - kunnandet och erfarenheten finns.

BMW:n är inte en custom, här är länk till fakta och bild:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/bmw/bmw_f650%2097.htm

Vilken prisklass och storlek tänker du dig ungefär?

Beronia
2012-07-04, 22:11
Jag tog hjälp av mitt ex som åtminstone kunde köra hem den och har lite koll på hojar, sedan har jag tittat en del på vad som finns och fått mycket tips och råd av andra hojåkare.

Var inne på att köpa en likadan hoj som dom har på skolan, Suzuki GZX 750 och tittade på en sån i måndags. Tänkte då inte på att hojarna vägde mycket mer 1992 än 2002 (som skolhojarna är från).
Den var helt enkelt alldeles för stor och tung för mig.
Började då titta på 600 istället och fastnade för Yamahan som jag köpt, då den såg fräsch ut. Är servad på varkstad, besiktigad och skattad.

Så att ha med sig någon är ett nästan ett måste!! Att ta hjälp av Mirre tycker jag låter som en toppen bra idé.

Kerstin
2012-07-05, 00:34
Det här har ju gått väldigt fort, jag har en vängrupp på fejan som rekommenderade denna siajten för att få handledare och då dök detta upp att jag måste ha egen hoj. Jag tror inte jag har råd att köpa någon hoj denna säsongen utan får nog ta mitt kort på skolan med den handledningen där. Om jag hade haft pengar så skulle jag velat ha en HD, en röd!

Jerson
2015-08-19, 22:12
Hej! Jag vet att det är ett gammal inlägg men skulle nån av er två hjälpa mig att övningsköra? Jag har egen hoj men det är en lätt MC( Honda CBR 125). Jag försöker ta A2 körkort. Jag bor i Stockholm- Fittja området.

Mvh Jerson