handdator

Visa fullständig version : Hepco & Becker alu standard bortslarvade av posten!



lasrberglund
2012-06-29, 18:47
Fick sms att jag kunde hämta mitt paket med väskor och hållare som jag beställt.
Blev lite förvånad när jag fick paketet och det bara var hållaren. (för litet för att vara väskorna.)
Jaja, de kommer väl snart tänkte jag.
Ringde butiken där jag köpt dem och de sa att det bara var ett paket med allt i!

Paketet bestod av 2 st förpackningar som var ihop buntade. Nånstans har de släppt från varann och väskorna som är omärkta på alla sätt är helt enkelt på vift...:banghead::banghead::banghead:

Nu känner jag att jag har någonting att klaga på...:(

engström67
2012-06-29, 19:59
Fick sms att jag kunde hämta mitt paket med väskor och hållare som jag beställt.
Blev lite förvånad när jag fick paketet och det bara var hållaren. (för litet för att vara väskorna.)
Jaja, de kommer väl snart tänkte jag.
Ringde butiken där jag köpt dem och de sa att det bara var ett paket med allt i!

Paketet bestod av 2 st förpackningar som var ihop buntade. Nånstans har de släppt från varann och väskorna som är omärkta på alla sätt är helt enkelt på vift...:banghead::banghead::banghead:

Nu känner jag att jag har någonting att klaga på...:(

Är så bra och billigt att handla på nätet:cool:

lasrberglund
2012-06-29, 20:14
Handlar helst hos lokala förmågor, men finns ingen återförsäljare i närheten är det svårt...

engström67
2012-06-29, 20:17
Handlar helst hos lokala förmågor, men finns ingen återförsäljare i närheten är det svårt...

Touringbutiken luras inte,men dom är extra dyra:)Men surt är det.

lasrberglund
2012-06-29, 20:27
Nu är inte det här touringbutikens fel. Det är posten som har slarvat bort halva paketet.

engström67
2012-06-29, 20:53
Nu är inte det här touringbutikens fel. Det är posten som har slarvat bort halva paketet.

Ja det är ju det som är surt,när det händer saker efter vägen,hoppas dom reder ut sitt misstag:)

Figurehead
2012-06-29, 21:03
Det kommer nog ta en stund, men det lär inte vara alldeles för många helt omärkta paket på posten. Så bara dom orkar bry sig måste man ju kunna back-tracka försändelsen och kolla vilket postkontor på vägen som har ett anonymt paket liggandes... Men surt är det ändå!

lasrberglund
2012-06-30, 08:41
Det kommer nog ta en stund, men det lär inte vara alldeles för många helt omärkta paket på posten. Så bara dom orkar bry sig måste man ju kunna back-tracka försändelsen och kolla vilket postkontor på vägen som har ett anonymt paket liggandes... Men surt är det ändå!

Ringde till posten igår.
De håller på att uppdatera sina system så de kan ej börja spåra det förrän måndag.
Det finns en uppsamlingsterminal för omärkta paket, men paketet kan köra runt ett tag först innan de kommer dit sa kundtjänst.

Figurehead
2012-06-30, 09:44
Skönt att det verkar kunna lösa sig. Bara å hoppas att det går smidigt och relativt fort!

lasrberglund
2012-06-30, 10:17
Värsta scenariot : Posten måste leta i 2 veckor - Hittar inget paket - Nytt beställes - 3 vecker leveranstid igen = 5 veckor = norgetur missad....

Seth
2012-06-30, 13:37
om du vill ha väskor snabbt och kanske vill lägga ut xtra för tillfället så kan du ju kolla på ebay?
kanske inte det bästa eller billigaste valet men kan få hem väskor snabbare än "snigel"posten.
köpte väskor sj på ebay och det tog knappt 10 dagar

engström67
2012-06-30, 19:26
om du vill ha väskor snabbt och kanske vill lägga ut xtra för tillfället så kan du ju kolla på ebay?
kanske inte det bästa eller billigaste valet men kan få hem väskor snabbare än "snigel"posten.
köpte väskor sj på ebay och det tog knappt 10 dagar

Jag köpte väskor hos handlarn och fick dom direkt i handen:):)

lasrberglund
2012-06-30, 19:42
Menar du att det faktiskt finns affärer som har ett lager???

Inte här uppe iallafall....

engström67
2012-06-30, 19:44
Menar du att det faktiskt finns affärer som har ett lager???

Inte här uppe iallafall....

I detta fall var det ju inte Hepco,men jag vet att det finns många modeller hemma vid Touringbutiken:)

lasrberglund
2012-07-01, 09:59
I detta fall var det ju inte Hepco,men jag vet att det finns många modeller hemma vid Touringbutiken:)

ENbart H&B har fästen till min hoj så man är liiiite begränsad.