handdator

Visa fullständig version : Kommunikation med Iphone



Lunne
2012-06-27, 17:10
Jag behöver din hjälp!

Jag tänker införskaffa någon kommunikation för mitt körande. Men det svåra är vad man ska satsa på? Man vill ju inte köpa någon skit.

Det jag tänker använda det för är att kunna ta samtal med min iphone och kunna lyssna på musik antigen via spotify eller ifrån iPoden i telefonen på ett smidigt sätt.

Jag har testat scala rider g9 men tycker att ljudet är rent av vidrigt plus att den där micken är bara ivägen (tycker jag iaf.). Sen har jag kollat på neckmike som verkar vara riktigt bra men när jag har läst om den så verkar det vara ganska dålig kvalitet på varan.

Så som sagt jag skulle uppskatta eran hjälp.

biker
2012-06-28, 22:03
Jag behöver din hjälp!

Jag tänker införskaffa någon kommunikation för mitt körande. Men det svåra är vad man ska satsa på? Man vill ju inte köpa någon skit.

Det jag tänker använda det för är att kunna ta samtal med min iphone och kunna lyssna på musik antigen via spotify eller ifrån iPoden i telefonen på ett smidigt sätt.



Bästa "högtalarna", dvs bredast frekvensgång i lurarna, har i mitt tycke Sena SMH10. Men om du bara tycker att mikrofonen är ivägen så har alla stora leverantörer av Bluetooth-heaset för hjämmontage kit med lös mikrofon. Enkelt installerad om du har en sluten hjälm. om den är av öppningsbar typ så kan man på vissa hjälmar använda låsmekanismen som kontakt till en mikrofon i den öppningsbara delen.