handdator

Visa fullständig version : Utvandrarträffen



namn
2012-06-19, 18:54
Ja är det någon som vet något om den ? (Utvandrarträffen)
Funderar på att dra på midsommarfirande men är det en bra träff? Kan man ha med sig en dotter (12 år, hojvan och mogen för sin ålder).?
Ser man på bilder från tidigare år så verkar det vara en lugn träff. Och delar av folket träffade jag på Holger Danske i år. Men den träffen kändes lite för stojig för att ta med dottern. Däremot jag gillade den skarpt och kommer definitift åka fler gånger på den.

Eller har jag missat någon träff runt Västragötaland som rekomenderas...?

https://www2.svmc.se/smcboken/traffar/2012/kronoberg/118

Masträffen känns långt från Göteborg en fredag efter jobbet.

räven
2012-06-19, 22:52
Min hemmaklubb som annordnar träffen. Vi är lugna, hoppas besökarna är det oxå. Brukar bli så. Midsommardagen kör vi utflykt å kollar på utvandrarbygden.

Olle Å
2012-06-20, 08:42
Ja är det någon som vet något om den ? (Utvandrarträffen)
Funderar på att dra på midsommarfirande men är det en bra träff? Kan man ha med sig en dotter (12 år, hojvan och mogen för sin ålder).?
Ser man på bilder från tidigare år så verkar det vara en lugn träff. Och delar av folket träffade jag på Holger Danske i år. Men den träffen kändes lite för stojig för att ta med dottern. Däremot jag gillade den skarpt och kommer definitift åka fler gånger på den.

Eller har jag missat någon träff runt Västragötaland som rekomenderas...?

https://www2.svmc.se/smcboken/traffar/2012/kronoberg/118

Masträffen känns långt från Göteborg en fredag efter jobbet.
Jag vet inte mycket om själva träffen, men har åkt runt med Räven som guide i trakterna och kan varmt rekommendera trakten. här kan man förutom ett lite annorlunda landskap kanske även höra historians vingslag. Här kan man också förstå varför en del människor är envisare än andra med tanke på vad som lämnats i arv. Tänker då på hur folk fick slita förr bara för att leva.:):):)

namn
2012-06-20, 19:12
Låter som det kan bli en trevlig helg, Jag siktar på ett besök...
Tyghus, trevliga människor, vacker omgivning, spännande historia.... vad kan gå fel ?

Dottern tar kartläsarplatsen(så jag har någon att skylla på), Ca 30 mil enl. google borde bli ca. 4 timmar lugnt tempo. Sheriffen lär ju vara på hugget på fredag så ingen mening att härda vevstakarna i onödan.
Någon fler som åker från Gbg-området på fredag...? (ressällskap)

räven
2012-06-20, 20:29
Låter som det kan bli en trevlig helg, Jag siktar på ett besök...
Tyghus, trevliga människor, vacker omgivning, spännande historia.... vad kan gå fel ?

Dottern tar kartläsarplatsen(så jag har någon att skylla på), Ca 30 mil enl. google borde bli ca. 4 timmar lugnt tempo. Sheriffen lär ju vara på hugget på fredag så ingen mening att härda vevstakarna i onödan.
Någon fler som åker från Gbg-området på fredag...? (ressällskap)

Välkommen

namn
2012-06-24, 15:57
Helt otroligt vad tiden går fort när man har roligt, så fort att jag hann inte ens tacka för en riktigt trevlig helg.
Väl anordnad, trevliga människor, och alldeles lämpligt stor träff.

Stefan & Cecilia

räven
2012-06-24, 17:21
Tack för omdömmet, trevligt att du kom.