handdator

Visa fullständig version : Hur korkad får man va



bigstock
2012-06-19, 09:33
Läste i senaste numret av Unionens tidning en sammanställning om dödsfällorna på semestern. Man listar 7 st. I ett utdrag står det "Nyblivna körkortsägare och ålderskrisande knuttar i kombination med dryga husvagnägare och närsynta älgar gör semesterresan till en veritabel dödsfälla".

Undrar om jag skall ställa av hojen nu ?

Ankan1
2012-06-19, 09:48
Inget att hänga upp sig för mycket på.Johanna Rovira är uppenbart en fjolla som misslyckades med sin egen uppkörning och med en viss brist på iq nu fick frispel på tidningen Fjolla, förlåt Kollega.

Kör så det ryker. :)

Håkan46
2012-06-19, 11:11
Jäkla snackande om ålderskris och åldersnoja.
Det handlar väl om : Intresse. Nöje. Tillgänglig tid. Ekonomisk möjlighet. Socialt umgänge. Ansvar, familjeansvar=exvis vuxna och utflugna barn.

Som sagt: Ung har aldrig varit gammal....

pentti01
2012-06-19, 11:27
" dryga husvagnsägare,,," Jag är en husvagnsägare, ska jag parkera den för gott?
ICKE ! :D Jag försöker köra med sunt förnuft oavsett fordon, det är det enda jag kan göra
för att dra mitt strå till "säkerhets-stacken" :cool:

Figurehead
2012-06-19, 14:46
Gällande motorcyklister o husvagnar hoppas jag hon menar den något smala kategorin av människor som fick A-kortet "på köpet" och som i 60-års åldern får för sig att börja köra utan övning, samt de som tar husvagnen på semestern och som aldrig kört ett släp förr.
Annars håller jag med alla ovanstående. =)

Jourtjänst
2012-06-19, 15:36
Gällande motorcyklister o husvagnar hoppas jag hon menar den något smala kategorin av människor som fick A-kortet "på köpet" och som i 60-års åldern får för sig att börja köra utan övning, samt de som tar husvagnen på semestern och som aldrig kört ett släp förr.
Annars håller jag med alla ovanstående. =)

Faktum är att de som har fått "körkort på köpet" inte på något vis är överrepresenterade i olycksstatistiken. Snarare tvärt om. Det fick jag lära mig på Risktvåan för MC i går.

Jourtjänst
2012-06-19, 15:39
Sedan är det ju så att vissa använder den plattform de har, t ex en tidning, att ge uttryck för diverse fördomar. Jag hoppas att detta var en krönika i Unionens tidning, annars är tidningen pinsamt dålig på faktakoll.

Reject
2012-06-19, 15:50
Faktum är att de som har fått "körkort på köpet" inte på något vis är överrepresenterade i olycksstatistiken. Snarare tvärt om. Det fick jag lära mig på Risktvåan för MC i går.

Eh...va? Väldigt intressant...På min risk-utbildning i höstas så talades det väldigt mycket om att custom-hojar (tillsammans med supersport) var överrepresenterade i olycksstatistiken och att en av anledningarna var "generationerna som fick mc-kortet på köpet och köper en stor custom nu när de har tid och pengar".

Jag tog riskutbildningen här i Malmö...

Jourtjänst
2012-06-19, 16:06
Eh...va? Väldigt intressant...På min risk-utbildning i höstas så talades det väldigt mycket om att custom-hojar (tillsammans med supersport) var överrepresenterade i olycksstatistiken och att en av anledningarna var "generationerna som fick mc-kortet på köpet och köper en stor custom nu när de har tid och pengar".

Jag tog riskutbildningen här i Malmö...

Det var konstigt, jag gick riskutbildningen i Helsingborg. Den statistiken redovisade olyckor (skadade och dödade) fördelade på ålder 2008.

engström67
2012-06-19, 16:59
problemet med husvagnssällskapet är ju att många tydligen lever kvar i 70 tiden,är 80 nu som man får köra,åk minst i det eller håll sig på vägrenen så är det inget problem:)