handdator

Visa fullständig version : Ny på forumet



Jourtjänst
2012-06-18, 17:45
Hej.

Jag är ny hojåkare och är ny på forumet och vill bara säga hej till er alla. Jag kommer att ha min uppkörning senare i sommar och hoppas förstås att det ska gå bra (det MÅSTE gå bra då jag redan skaffat mig en hoj).

:shakehands:

Ankan1
2012-06-18, 17:59
Hej på dig.Det går säkert bra ska du se.Har man nu intresse för denna mc körning som är anledningen till körkortet har man ju redan en tillräckligt stor motivation.

Reject
2012-06-18, 17:59
Hallå och välkommen

Att köpa en hoj innan man har kortet är väl ett sätt att öka sin motivering på :)

Jag körde upp på en F800 faktiskt...schysst hoj och mjuk i kopplingen...

EDIT: det kan inte ha varit många sekunder du hann före mig med, Ankan...

Jourtjänst
2012-06-18, 18:13
När jag startade på körskolan var krypkörningsmomenten det jag var mest orolig för. Jag testade först en F800 men den var för låg för mig, jag fick problem att ledigt få upp fötterna på fotpinnarna. Så jag testade en F650 GS körskolan har i stället och den satt som en smäck! Så jag gick till MC-handlaren för att skaffa en sådan men fick provsitta en F800 ST med högre sadel. Och jag älskade den - så den blev det.

Men på körskolan och till uppkörningen håller jag mig till den kära gamla F650 GS som jag vant mig vid.

Guzzi-Leif
2012-06-18, 18:20
Välkommen & Lycka till!

Figurehead
2012-06-18, 20:47
Hej och välkommen! Klart det går bra på uppkörningen! Varför skulle det inte göra det? =)