handdator

Visa fullständig version : Kan bara hända i Sverige.



Hornet
2012-06-07, 17:46
Tre sexor för sexigt för motorcykeln
Relaterat

Det har gått bra hittills, men nu är det stopp. En man i Falköping måste byta nummerskylt på sin motorcykel. För fem år sedan fick han tillstånd av Transportstyrelsen att ha sifferkombinationen 666. Nu har dock beslutet omprövats och ändrats, uppger P 4 Skaraborg.

Numret 666 kan väcka anstöt och ska bytas mot något annat, enligt Transportstyrelsens beslut. Ja herregud va säger man,,

Reject
2012-06-07, 17:53
Får mig bara att vilja lyssna på Iron Maiden ännu mera nu...

pentti01
2012-06-07, 22:31
Jag kommer att tänka på disskutionen huruvida barnen skulle få sjunga svenska nationalsången vid skolavslutningen eller inte,,,,,

Tina
2012-06-07, 22:38
Min gamla farbror i Finland har haft registernr 666 på sin moped i många år, ett nummer han fick helt slumpvis. Men än har jag inte hört att någon i grannskapet skulle ha haft några invändningar... fast finländare är kanske mer hedniska än svenskarna :-)

swedan
2012-06-08, 08:11
Då finns det ju värre saker.
T ex busshållplatsen vid Vada Kyrka i Vallentuna som trafikeras av busslinje 666.
Vem av kyrkobesökarna skulle våga åka med den bussen?
http://blognamn.files.wordpress.com/2011/06/wpid-dsc_0399.jpg

Mavve65
2012-06-08, 08:54
Tre sexor för sexigt för motorcykeln
Relaterat

Det har gått bra hittills, men nu är det stopp. En man i Falköping måste byta nummerskylt på sin motorcykel. För fem år sedan fick han tillstånd av Transportstyrelsen att ha sifferkombinationen 666. Nu har dock beslutet omprövats och ändrats, uppger P 4 Skaraborg.

Numret 666 kan väcka anstöt och ska bytas mot något annat, enligt Transportstyrelsens beslut. Ja herregud va säger man,,

Otroligt! :( Ska man skratta eller gråta?
Jag såg en Volvo som hade STN 666 som reg.skylt, (STN är ju en förkortning av Satan)alltså den vanliga som man får tilldelad av just Trafikverket. Det gick ju bra. Inkonsekvens är bara förnamnet.....

DearHunter
2012-06-08, 12:49
Tycker man ska förbjuda alla bokstavs- och sifferkombinationer. Tänk på alla dyslektiker som kränks!! :)

Helt otroligt, men så har vi tyckande spån som läser hellre horoskop än debattsidorna i dagspressen....