handdator

Visa fullständig version : Ludvika-Sväng.



pentti01
2012-06-07, 15:36
Ska åka en tur i morgon; Borlänge (Torsång)- Halvarsgårdarna- Grangärde- Ludvika-
Smedjebaken- Söderbärke (via Vibberbo)- Vad - Fagersta.
Är det nått jag inte bör missa; sevärdhet, Cafe´ e.dyl?
Tror det finns någon form av ångbåts-brygga med Cafe´ i Smedjebacken ?
Jag tror oxå mig veta att det är grusväg ca 9km Skenshyttan( Halvarsgårdarna) - RV 50?
Hoppas det :)

engström67
2012-06-07, 23:14
Ska åka en tur i morgon; Borlänge (Torsång)- Halvarsgårdarna- Grangärde- Ludvika-
Smedjebaken- Söderbärke (via Vibberbo)- Vad - Fagersta.
Är det nått jag inte bör missa; sevärdhet, Cafe´ e.dyl?
Tror det finns någon form av ångbåts-brygga med Cafe´ i Smedjebacken ?
Jag tror oxå mig veta att det är grusväg ca 9km Skenshyttan( Halvarsgårdarna) - RV 50?
Hoppas det :)

Fin väg det där.Stämmer bra det,ta höger i skenshyttan så blir det grus efter ett tag:),annars kan du fortsätta en bit till till ulfshyttan och ta höger där,blir grus direkt.Den vägen går ihop med den andra.Du har ju ett litet fik i hamnen i smedjebacken.Sedan besöker du väl Elsa Andersson cafe i Norberg:).Hoppas det blir skapligt väder då,ska nog ut på en tur jag med:)Är ni många som åker? eller åker du själv.Jag kanske kan åka med om du vill.Säg en tid i Torsång isåfall:)

pentti01
2012-06-08, 07:54
Fin väg det där.Stämmer bra det,ta höger i skenshyttan så blir det grus efter ett tag:),annars kan du fortsätta en bit till till ulfshyttan och ta höger där,blir grus direkt.Den vägen går ihop med den andra.Du har ju ett litet fik i hamnen i smedjebacken.Sedan besöker du väl Elsa Andersson cafe i Norberg:).Hoppas det blir skapligt väder då,ska nog ut på en tur jag med:)Är ni många som åker? eller åker du själv.Jag kanske kan åka med om du vill.Säg en tid i Torsång isåfall:)

Oj, hittade detta svar först på fredags-morgon,, Jag åker ensam, har inte bestämt någon tid. OM jag skulle tippa någon tid i Torsång bör det bli runt 11.30.
Tack för bekräfftning av fiket i Smedjebacken ! Vi kanske ses?

engström67
2012-06-08, 22:22
tror jag mötte dig mellan Hedemora -Falun,har du fyra pipor med regnlock,riktig ratbike? isåfall har jag sett dig i säterdalen:)

pentti01
2012-06-10, 04:34
tror jag mötte dig mellan Hedemora -Falun,har du fyra pipor med regnlock,riktig ratbike? isåfall har jag sett dig i säterdalen:)
Mycket möjligt att du gjorde, körde en kort sträcka på den vägen på väg till Torsång.
Och ja, jag har fyra pipor (klädda med bandage)med lock.
Var med på kortegen i Hedemora, ja. Synd att vi missade varandra båda gångerna :(