handdator

Visa fullständig version : Hur är Richa-kläder?



nauska
2012-06-07, 12:28
Hej på er!

Nu när Bike öppnar i Göteborg så har dom lite billiga MC-kläder, bland annat jacka och byxor från Richa för 995 kr styck, dvs 60-70 % rabatt från deras originalpris. Jag brukar anse att man får vad man betalar för, men när det kommer till MC-kläder jag har noll koll (har precis köpt min första MC och har inte ens ett kort).

Är Richa "OK"? Det står att dom ska vara vind- och vattentäta. Någon som har erfarenhet av det? Känns som ett bra pris iaf, och det är ju alltid uppskattat så här i början när pengarna rinner iväg med lektioner och allt annat som hör MC och MC-kortet till.

pinnen
2012-06-07, 19:53
Richa gör i regel väldigt bra kläder så det kan vara något att satsa på även om dessa verkar ligga i det undre pris segmentet, finns DYRA richa kläder men dom är oxå riktigt riktigt bra, men som en första dräkt borde detta fungera ypperligt bra

nauska
2012-06-08, 10:41
Tack för svar, pinnen! Nu i början när jag inte vet vad jag gillar och vill ha, så tror jag att jag köper något enkelt och billigt. Sen får jag känna mig fram inför nästa köp!

pinnen
2012-06-08, 18:31
:
Tack för svar, pinnen! Nu i början när jag inte vet vad jag gillar och vill ha, så tror jag att jag köper något enkelt och billigt. Sen får jag känna mig fram inför nästa köp!

mycket klokt :beer:

lasrberglund
2012-06-08, 19:39
Jag har richas byxor. kostade ca 800kr och är helnöjd.

Kret
2012-06-08, 20:54
Jag har både byxa och jacka, inköpta för 2år sen. Alla kardborreband till fickorna har lossnar plus en hel del övriga sömmar har gått upp.
Men det var inga problem att reklamera och få det lagat, så jag skulle inte avråda från dom.


Sent from my iPhone using Tapatalk

räven
2012-06-08, 23:06
Fråga 1 är vattentäthet
" 2 antisvettigfunktion
" 3 vattentät ficka

nauska
2012-06-09, 17:54
Dom hade inte dom i butik, så det blev byxor och jacka från Jofama istället samt en hjälm från Lazer. Känns bra iaf, och priset var helt okej :)

Windrose
2012-09-20, 09:00
Sent men gott: kör med en Richa RIX jacka, och är jättenöjd - speciellt efter den eftermiddagen ett regnväder överraskade mig i Stockholm, på väg hem. En timme och det spöade ner. Byxorna var dyngsura, hanskarna vred jag ur, men Richa-jackan var torr på insidan.

Mycket nöjd med märket så långt.