handdator

Visa fullständig version : Provocerad av bilister



Hornet
2012-06-02, 20:43
Var idag ute och körde med passagerare allt gick lungt å fint, tills jag gjorde en vänstersväng jag lämnade företräde åt en bil som skulle åt samma håll som jag. Såg att i bilen satt 2 st personer som kollade på mig och drog iväg sträckan är en 80 väg. allt kunde väl sluta här, jag kunde sluta leken men,, fan flög i mig och hastigheten var snart uppe i ca 100/110 km. Jag gjorde en kontrollerad omkörning av nämnda bil och 2 st bilar till och allt var lungt. Men jag förbannade mig själv varför dras jag med i sådana här dumheter. Jag skäms borde ha mera vett.

Reject
2012-06-03, 14:17
Det är tyvärr lättare än man tror att falla offer för jävulen och "synda". Nu kör jag en MC-scooter förvisso, men det är ju ändå snabbare än typ 90% av alla bilarna på våra vägar.

En gång låg en Golf 16v bakom mig och tryckte cirka 10cm bakom mig. Jag körde själv lite sakta eftersom jag hade en gammal Volvo framför mig som inte hade speciellt bråttom. Golfen bakom mig svände vänster, ingen plats att komma om, svängde höger, ingen plats på insidan heller, varvade motorn och låg och tryckte...det här var en utfart ut på större väg från en parkering.

Till slut såg han chansen att "nu jävlar kör jag om eu-moppen och volvon", men jag körde in framför honom (dumdristigt, jag vet!) och drog iväg. Såg inte röken av honom sen...

Tyvärr lätt att ryckas med :\

Guzzi-Leif
2012-06-03, 14:34
Jag får också såna däringa omogna ryck då och då.
Numera 20-åriga dottern brukar bli jäkligt sur om hon är med - sådär slarvigt har jag ju inte lärt henne att köra och hon förväntar sig mer av en 55-åring ;-)

Dumt är det, hur som haver!

Gurrag
2012-06-03, 16:27
Jo visst.
Men ganska ofta tycker jag att det är motiverat att dra ifrån bilar som ligger halvägs in i kalsongerna på mig :/ En gång var det en tant som låg framför mig som säkert sprayade slut på sin spolarvätska :)

mirrisen
2012-06-03, 16:30
Hmm... Ja, låt er provoceras bäst ni gitter, bara ni kommer ihåg vem som sannolikt drar det kortaste strået vid en eventuell sammanstötning... :P

Ankan1
2012-06-03, 16:52
Har väl stött på en och annan bilist som gasat i samband med att man kört om.Vet ej varför de beter sig som de gör eller om det hela mynnar ut i att de helt enkelt har en konstig form av avund till dessa motorcyklar som de kanske själv skulle velat färdas på.

Brukar däremot peka rakt ut till vänster de gånger jag fått en mötande omkörande bil på min egen sida vägen som en signal till idioten att du är på helt fel sida ...

engström67
2012-06-03, 19:51
Tokiga bilister:mad: vardagsmat

Mavve65
2012-06-04, 09:52
Klart irriterande är taxi och andra bilar som ska ut i vägrenen och blockera, då man lugnt glider förbi en lång kö.....klar j-vla avundsjuka där de sitter fast i kön...brukar varva lite extra då.

Annars gäller det att tänka som Mirrisen, vid en incident drar man nog 99 gånger av 100 det kortaste strået.