handdator

Visa fullständig version : Låg hoj?



Ove
2012-05-31, 22:17
:hmmmm2: Fick en fråga från en kvinlig kamrat som vill ta A-kort om det finns riktigt låg MC att övningsköra och så småningom köra upp på. Hon påstår att benen är för korta vilket förvånade mig för jag har alltid trott att dom räckte ända upp, men hon vet väl bäst. :)

Den enda jag kommer att tänka på skulle vara ls650 Savage som är tillräckligt låg, lätt och har tillräcklig kubik. Jag själv har ju aldrig funderat på den typen av hojar överhuvudtaget så jag var helt fel person att fråga så jag skickar frågan vidare.

Twenty2
2012-05-31, 23:10
Jag har en jobbarpolare som har en Kawasaki eller om det var en Yamaha som är sänkt som hon skulle sälja.... Även om det inte är något av intresse att köpa för din kamrat... Och jag ska inte försöka pracka på nån hojen.

Men som jag förstod det som så finns det sänknignskit till rätt många hojar. Kan höra med henne vart hon fick fatt på sitt kit och vad det kostade om du vill. Även höra hur lång hon är. Det kanske spelar in också.

Jan-Olov
2012-06-01, 06:31
:
Den enda jag kommer att tänka på skulle vara ls650 Savage som är tillräckligt låg, lätt och har tillräcklig kubik. Jag själv har ju aldrig funderat på den typen av hojar överhuvudtaget så jag var helt fel person att fråga så jag skickar frågan vidare.
LS650 är en urstark hoj att lära sig på, däremot vibrerar den duktigt. S-Racing har sänksatser till en massa hojar så där är värt att kolla.

swedan
2012-06-01, 07:09
LS650 hade jag som första hoj. Den är liten och lätt att lära sig på, men man tröttnar fort.
Kanske var för att jag satt obekvämt på den, är 179cm lång. Man bör nog bara kortare för att sitta komfortabelt.

Vad jag förstår är den inte godkänd att köra upp med för A Obegränsad då den är på 652cm2 och 23kw.
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/Korprov/Fordon/

Ove
2012-06-01, 08:57
Vad jag förstår är den inte godkänd att köra upp med för A Obegränsad då den är på 652cm2 och 23kw.
http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/motorcykel/Korprov/Fordon/

:eek: Jösses, har den inte fler hästar? Som den vibrerar så trodde jag att den var urstark. :rolleyes:

Kanske finns alternativ med flera cylindrar?

nauska
2012-06-01, 10:35
En jag känner som är lite drygt 160 cm lång körde upp på en sänkt Sportster. Kanske inte den optimala hojen att köra upp på enligt vissa, men hon klarade det fint!

swedan
2012-06-01, 11:56
Kanske finns alternativ med flera cylindrar?

T ex Honda VT750 Black Widow är en bra hoj.
Går som en dröm.
Frugan har en sådan. (Som för övrigt ligger ute till försäljning :flute: )