handdator

Visa fullständig version : Tack och hej!



rakarör
2012-05-29, 15:07
Hade planerat ett återfall efter 15år utan hoj och nästa vecka kommer skattepengarna så nu var det nära, men så fort man försöker resa sig så får man en ny pungspark av livet, bruksbilen håller på att ge upp.. Det blir en ny bruksbil istället (läs gammal skrothög) och jag ger upp tankarna på mc, det är inte meningen att en fattig sate ska ha något roligt..:mad:

Tack och hej för mig!

Ankan1
2012-05-29, 16:53
Nä, det är inte lätt att vara människa alla gånger i denna tid när mycket vill ha mer gänget i Stockholms riksdag tror att landets befolkning är till för dom och inte tvärt om.

Guzzi-Leif
2012-05-29, 17:29
Trist!
Hoppas det vänder för dig - snart!

rakarör
2012-11-19, 13:25
Vindarna har vänt och jag är tillbaka.. letar hoj igen.:D

Markus
2012-11-19, 13:55
Välkommen tillbaks, kanske går det att få lite bra priser nu under vintern. Ser att du bor i Umeå och Northbike verkar vara en trevlig butik, köpte en hjälm där förra året på deras vinter rea.

rakarör
2012-11-19, 15:27
Välkommen tillbaks, kanske går det att få lite bra priser nu under vintern. Ser att du bor i Umeå och Northbike verkar vara en trevlig butik, köpte en hjälm där förra året på deras vinter rea.
Tack! jag var faktiskt in hos Northbike och torrbröt lite häromdagen, men de hade inget som passade både min smak och plånbok.
Nåja, jag har ju som sagt hela vintern på mig att leta, har bestämt mig för att det blir något enkelt, primitivt och busigt.:cool:

Ankan1
2012-11-19, 16:24
Har en Sevenfifty -96 om du blir sugen.20 000 pix är priset.Lagom ombyggd och busig.

Guzzi-Leif
2012-11-20, 01:02
Så gott att du repat mod och kommit igen!
Very välkommen!

swischmc
2012-11-20, 15:40
Nä, det är inte lätt att vara människa alla gånger i denna tid när mycket vill ha mer gänget i Stockholms riksdag tror att landets befolkning är till för dom och inte tvärt om.

Säga vad man vill om politiker (de är i vissa fall värda vårt förakt), men nuvarande regering har trots allt sänkt inkomstskatten på lönen i.o.m skatterabatten.

Åter till topic: lycka till med hojköpet och välkommen tillbaka till mc-livet!
Vill du komma undan lite billigare kan det finnas fynd på tex Blocket, pruta ska du alltid göra.

Ankan1
2012-11-20, 16:13
Säga vad man vill om politiker (de är i vissa fall värda vårt förakt), men nuvarande regering har trots allt sänkt inkomstskatten på lönen i.o.m skatterabatten.

Åter till topic: lycka till med hojköpet och välkommen tillbaka till mc-livet!
Vill du komma undan lite billigare kan det finnas fynd på tex Blocket, pruta ska du alltid göra.

Precis, skatten på inkomst har ju sänkts några kronor medans arbetslösheten i landet bara blir högre och högre för var dag som går där det också saknas normala bostäder med normala hyror för folk att flytta till.Matpriserna är dyrast i Europa och företagen läggs ner eller drar utomlands lika snabbt som arbetslösheten stiger.Miljarder doneras av våra skattepengar till andra Europeiska länder som har kalasat upp sina egna pengar.En A-kassa som inte har höjts på mer än tio (10) år !? trots en skenande inflation även för dessa A-kasse berättigade osv.Så jag tror att de där kronorna vi med arbeten tjänar med sänkt inkomstskatt har vi fått betala igen många gånger om i ökade utgifter till allt annat som går åt skogen.

Som sagt, vi är styrda av ett gäng högt inkompetenta individer som kommer att leda oss rakt ner i ett mörkt elände där de om de skulle förlora vid nästa val fortfarande sitter kvar och inväntar nästa chans i rampljuset oavsett parti och kompetens.Det som tyvärr lönar sig mest just nu rent ekonomiskt för många är kriminalitet för de som ständigt försöker men som aldrig kommer att få chansen till ett avlönat arbete.LOL och God Jul kära politiker, ni påminner mig om hunden här hemma som ständigt tittar i sin skål efter mer även om han redan ätit upp det som fanns kvar av sitt hundfoder. :santaclaus:

Åter till topic : Att pruta på en hoj under vintersäsongen är klart lämpligt beroende på att många ser sig om efter andra mc samtidigt som de vill bli av med det de redan har. :)

Håkan46
2012-11-20, 23:32
Bra skrivet Ankan. Håller med dig helt och hållet angående inkompetenta politiker.
Jag börjar känna oro, stor oro. Jag vill tillägga, angående jobb som försvinner så skall dessutom migrationen till Sverige öka kraftigt. Idag har åtta venska storbanker fått sänkt kreditbetyg.
Jag blir sååå trött på medias "hårdbevakning av Sverigedemokraterna. Börjar det inte att kännas som att demokratins principer håller på att lösas upp i kanterna. Statsstödda och rättvisa SVT....!!
Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?

Ursäkta OT. Kunde inte låta bli (säkerhetsventil)

jtr
2012-11-20, 23:43
Till Håkan:
Håller med dig och Ankan. P.S. Hinner vi åka en sväng innan snö kommer?

Jan-Olov
2012-11-21, 07:15
[QUOTE
Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?[/QUOTE]

SD är till för dem som saknar empati och endast ser till sig själv och är ogina mot sina medmäniskor som inte har det så bra dom vi själva. SD har inget berättigande i ett upplyst samhälle.

engström67
2012-11-21, 08:05
[QUOTE
Är SD månne "halmstrået" för dom som ännu inte givit upp helt?

SD är till för dem som saknar empati och endast ser till sig själv och är ogina mot sina medmäniskor som inte har det så bra dom vi själva. SD har inget berättigande i ett upplyst samhälle.[/QUOTE]

Åk till Borlänge så får du se varför SD får fler och fler röster
:)

jtr
2012-11-21, 09:30
Jag är själv utlänning och har sett den svenska invandring politik från alldeles för nära håll (dvs. flykting förlagningar m.m.) Jag vet vilka "behövande människor" kommer till Sverige. Tyvärr måste jag säga att Ni svenskar är alldeles för snälla (läs naiva) och det kommer att ta lång tid innan ni fattar det.
P.S.
Idag driver jag ett företag - anställer svenska medarbetare, röstar på SD och ändå hamnar jag ganska ofta i samma påse med många "bidragstagande analfabeter"

Håkan46
2012-11-21, 09:54
Till Håkan:
Håller med dig och Ankan. P.S. Hinner vi åka en sväng innan snö kommer?

Tyvärr inte.
Jag har ställt in hojen. Tvättad och vaxad. Jag räknade inte med dessa temperaturer som vi har nu i slutet på november.
//Håkan

Hondamannen
2012-11-21, 10:14
Får jag fråga vilket land du kommer ifrån?

QUOTE=jtr;70694]Jag är själv utlänning och har sett den svenska invandring politik från alldeles för nära håll (dvs. flykting förlagningar m.m.) Jag vet vilka "behövande människor" kommer till Sverige. Tyvärr måste jag säga att Ni svenskar är alldeles för snälla (läs naiva) och det kommer att ta lång tid innan ni fattar det.
P.S.
Idag driver jag ett företag - anställer svenska medarbetare, röstar på SD och ändå hamnar jag ganska ofta i samma påse med många "bidragstagande analfabeter"[/QUOTE]

jtr
2012-11-21, 10:33
Till Hondamannen:
Jag är från Tjeckien.
Föresten - jag fick höra så sent som idag (för 5. min sedan) vid frukost kaffe på verkstad - "Förbaskade utlänningar - de kostar bara massa pengar och gör ingenting". Hoppas (jag vet) att mina grabbarna menade inte mig men ändå känns det konstig. Jag är ju också utlänning.

engström67
2012-11-21, 11:25
Till Hondamannen:
Jag är från Tjeckien.
Föresten - jag fick höra så sent som idag (för 5. min sedan) vid frukost kaffe på verkstad - "Förbaskade utlänningar - de kostar bara massa pengar och gör ingenting". Hoppas (jag vet) att mina grabbarna menade inte mig men ändå känns det konstig. Jag är ju också utlänning.

Ja det är synd att alla blir dragna över samma kant.Många utlänningar här i kommun jobbar och dom är duktiga att jobba.Men sedan är det ju alla somalier här där tex mammor med typ 3 barn kvitterar ut 21000 skattefritt varje månad:mad: fri läkarvård,tandvård och som inte gör någon nytta,det sticker inte i ögonen på folk eller.Det är ju inte deras fel utan korkade röda politiker.Nu ska det ju komma 1000till till denna stora kommun:confused:

swischmc
2012-11-21, 12:32
Ber om ursäkt TS, det var inte meningen att starta en politisk diskussion!
Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.

Lycka till med hojköpet! När du väl satt dig på sadeln igen kommer ett helt nytt liv att öppnas. :)

rakarör
2012-11-21, 13:17
Ber om ursäkt TS, det var inte meningen att starta en politisk diskussion!
Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.

Lycka till med hojköpet! När du väl satt dig på sadeln igen kommer ett helt nytt liv att öppnas. :)
Tack! Själv brukar jag försöka hålla mig ifrån politiska diskussioner på nätet..;)
Just nu ser det ut som att man får vänta till våren med inköp då hojannonserna börja komma ut igen, i Umeå är det stendött på begagnatfronten nu och jag har ingen lust att hyra släp för att kuska runt halva riket och titta på hojar. Det är nog bara att avvakta och se om det dyker upp något lämpligt, jag är dessutom fortfarande lite osäker på vad jag vill ha och i vilken prisklass jag ska lägga mig, men max 40.000:-
XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj.

Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..

Molgan
2012-11-21, 13:51
Jag hoppas att alla nu ventilerat sina åsikter så vi inte hamnar i frågor som inte hör hemma på denna sida.
Inte jag, började skriva ett långt inlägg om vad jag tycker om skinnskalledemokraterna men slängde det. Vi ska ju snacka hoj här, politik kan vi ta nån annanstans. =)


XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj.

Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..
Beroende på hur pigg du är på att bygga själv kan man få scramblerkänslan utan att köpa trajja. En äldre japstwin kan man hitta billigt och sen rensa på allt fult och forma till nåt trevligt. I en fjärran framtid när jag har tid att gå ut i garaget igen har jag tänkt fila på nåt sånt.

TMax500
2012-11-21, 15:36
XT600, Sportster, Triumph av något slag, japscustom som inte är för nertyngd av gubbkrom, eller kanske bara en billig gammal standardhoj. Triumph Scrambler är nog mest jag, men de jag sett är för dyra..Bonneville? Hur funkar den för dig tror du? Finns flera 2001/2002 på Blocket där man begär 42-44' (= 40' med lite prut).

Finns även en Kawa W650 för 35' i Varberg.

Snygga hojar med skön känsla, båda två.

Bonnien är betydligt piggare än W650. Den låter också go'are (låter som en trajja, Kawa är tystlåten). Men Kawan är himla snygg och trivsam att köra. Har visserligen bara gjort en kort tur på Kawa, men den kändes trivsam och lättkörd. Men absolut ingen racer med sina 48(?) hk.

Hamre
2012-11-21, 21:20
Det är ju inte deras fel utan korkade röda politiker.:

Vad har du hållit hus dom sista 6 åren? Röda politker har inte haft så mycket att säga till om dom 6 åren!
Men du e väl Moderat, då e ju allt sossarnas fel!

Ove
2012-11-21, 22:50
Har visserligen bara gjort en kort tur på Kawa, men den kändes trivsam och lättkörd. Men absolut ingen racer med sina 48(?) hk.

:mad: Ööööhum!! 50 hk, faktiskt! :p

engström67
2012-11-22, 00:30
Vad har du hållit hus dom sista 6 åren? Röda politker har inte haft så mycket att säga till om dom 6 åren!
Men du e väl Moderat, då e ju allt sossarnas fel!

Röd du sa det,kanske jag ska måla min dominator röd,eller blå men var inne på vit,får väl se.men först blästring och sen målning:D

Du RAKA RÖR en honda Dominator kan jag annars rekomendera,kul hoj faktiskt och billiga;)

rakarör
2012-11-22, 07:43
Du RAKA RÖR en honda Dominator kan jag annars rekomendera,kul hoj faktiskt och billiga;)

Det kan faktiskt vara ett alternativ, hittade (en) i närområdet 10mil bort hos en handlare och jag ska liks åka åt det hållet i helgen så..

Edit: Hittade en bild på en rätt frän Dominator.
http://www.motorcycledb.com/images/Honda/Honda-NX-650-Dominator-12910.jpg

engström67
2012-11-22, 08:49
Det kan faktiskt vara ett alternativ, hittade (en) i närområdet 10mil bort hos en handlare och jag ska liks åka åt det hållet i helgen så..

Edit: Hittade en bild på en rätt frän Dominator.
http://www.motorcycledb.com/images/Honda/Honda-NX-650-Dominator-12910.jpg

Skitfrän:):)

Olle Å
2012-11-22, 09:20
Skitfrän:):)

Visst är den frän, men byggd på 80-talsdelar. Motorn är nog en 88:a eftersom den har både elstart och kick.Tanken är från någon xl- modell 400 eller 600.
Fanns en naken Honda modell från början på 90-talet som såg snarlik ut. Vet någon vad den modellen hette? Den var byggd som en Dominator, men var utan kåpor och strålkastaren satt direkt på framgaffeln.
Bygger man något liknande och får bort all onödig vikt, drevar om och får ett bättre insug, annat avgas och lite större munstycken, så blir det en jäkligt kul hoj.:):):)

Olle Å
2012-11-22, 18:16
Visst är den frän, men byggd på 80-talsdelar. Motorn är nog en 88:a eftersom den har både elstart och kick.Tanken är från någon xl- modell 400 eller 600.
Fanns en naken Honda modell från början på 90-talet som såg snarlik ut. Vet någon vad den modellen hette? Den var byggd som en Dominator, men var utan kåpor och strålkastaren satt direkt på framgaffeln.
Bygger man något liknande och får bort all onödig vikt, drevar om och får ett bättre insug, annat avgas och lite större munstycken, så blir det en jäkligt kul hoj.:):):)

Hittade svaret. Den hojen heter SLR.:hmmmm2:

Borken
2012-11-22, 21:41
Om man gillar cafe, tracker, brat eller/och scramblerstuket kan jag rekommendera siten http://www.dotheton.com/forum/index.php?action=forum

rakarör
2012-12-09, 23:37
Slog till på en prostatamoppe idag, en Sportster alltså.

Äntligen!:D
http://www.myhostedpics.com/images/Uberti45/img202122.jpg

Mats Liifv
2012-12-10, 13:56
Slog till på en prostatamoppe idag, en Sportster alltså.

Äntligen!:D
http://www.myhostedpics.com/images/Uberti45/img202122.jpg

Kul, hoppas du kommer att trivas och att den motsvarar dina förväntningar! :)

Markus
2012-12-10, 23:01
Grattis till köpet! Hoppas du får en trevlig sässong.

akems
2012-12-11, 15:30
Grattis,den var snygg.

Chappy
2012-12-11, 19:21
Är lite dålig på modeller, men hoppas den är 2004 eller senare. gummiupphängd motor.
mmmmiiin äääärr inttte deeettt.

Går ut i garaget då o då och startar upp till oset kväver mig. Lindrar abstinensen.

Grattis. snart är det vår!!

rakarör
2012-12-11, 20:26
Är lite dålig på modeller, men hoppas den är 2004 eller senare. gummiupphängd motor.
mmmmiiin äääärr inttte deeettt.

Går ut i garaget då o då och startar upp till oset kväver mig. Lindrar abstinensen.

Grattis. snart är det vår!!

Tack allihop!

Det är en -02 883á och vibrationer är jag van vid, jag är t.o.m. så pervers att jag uppskattar primitiva hojar och detta blir min första hoj med elstart..;)
Nu blir det en lång väntan till våren, kan inte ens gå ut i garaget och torrbryta då jag lät hojen stå kvar hos säljaren och tänker hämta den först i vår.