handdator

Visa fullständig version : Forumdöd??



Ove
2012-05-23, 10:05
:hmmmm2: Man ser ofta kommentarer om att det är dött på forumet, inte bara här utan det förekommer i de flesta fora jag går in och läser.

Är det intresset för hojåkning som har minskat eller? Många grupper har gått över till att ha kontakt på Facebook och då är ju alla andra utestängda från aktiviteterna. Finns, tror jag, en risk i detta och att det kan leda till att det blir allt fler som hamnar utanför och ledsnar. :(

Vad kan göras?

rakarör
2012-05-23, 10:41
Det kan nog vara som du säger att många använder enbart facebook, frugan har gått över till facebook och använder i stort sett endast det. Själv är jag en envis tjurskalle som vill hålla isär mina olika intressen så jag vägrar facebook, tycker det är för mkt. "slask" på facebook.

Tror inte att intresset för hojåkning har minskat nämnvärt, men någon lösning på "forumdödsproblemet" har jag tyvärr inte. Man får väl ta upp något kontroversiellt ämne så folk vaknar till..:p

Gibson
2012-05-23, 10:47
Jag skrev ett inlägg förra året om vad jag tyckte och trodde om varför forumet tappade medlemmar men det blev borttaget av ägaren så det är tydligt att man inte kan skriva något kritiskt om forumet så jag låter bli, men jag vet att det är en av anledningarna till att hojen förlorar anhängare, jag har talat med många som har hoppat av.:(

LowTech
2012-05-23, 11:31
Det kan nog vara som du säger att många använder enbart facebook, frugan har gått över till facebook och använder i stort sett endast det. Själv är jag en envis tjurskalle som vill hålla isär mina olika intressen så jag vägrar facebook, tycker det är för mkt. "slask" på facebook.

Tror inte att intresset för hojåkning har minskat nämnvärt, men någon lösning på "forumdödsproblemet" har jag tyvärr inte. Man får väl ta upp något kontroversiellt ämne så folk vaknar till..:p
FaceBook = MySpace II

Hypen går över. Har själv ännu inte kommit underfund med det som är bra med FB..

Ankan1
2012-05-23, 15:11
Folk kommer och folk går men vad har Facebook med mc körning att göra.

LowTech
2012-05-23, 15:45
Folk kommer och folk går men vad har Facebook med mc körning att göra.
Var liksom det jag ville få fram...
MC-forum är för mc-folk som gillar och kör hoj..
FB är för de som gillar att "uppdatera sin status" helst en gång i kvarten.

Btw, Status: nu ska jag gå ner i garaget och leta efter mina nya torrladdade ackar.. :D

Olle Å
2012-05-23, 16:48
Var liksom det jag ville få fram...
MC-forum är för mc-folk som gillar och kör hoj..
FB är för de som gillar att "uppdatera sin status" helst en gång i kvarten.

Btw, Status: nu ska jag gå ner i garaget och leta efter mina nya torrladdade ackar.. :D

Håller med dig. Hoppas vi kan hålla forumet för hojåkare och intresserade. Att blanda in släkt och andra kan vi överlåta till FB.
Visserligen finns det en del grupperingar på FB, men hur det blir i framtiden är det nog svårt att sia om
Jag skall i allafall gå till garaget och byta drivpaket inför lördagens knixkurs. Funderar också på att svetsa hårdmetall på underkant fotpinnarna. Håller nog bara en gång till.:hello::hello:

Streetfighter
2014-02-24, 03:02
Även om så alla hojforum i världen skulle lägga ner så skulle jag aldrig beblanda mig med Facebook. Hatar skiten.

pentti01
2014-02-24, 12:11
Håller med er; vi gör vårt bästa föra att hålla forumet i liv , det är i min mening ändå det bästa stället att diskutera vårt intresse !

jrutgers
2014-02-24, 15:19
Ja, fast så vidare död är väl inte hojen.nu
Olles inlägg innan era är ju från 2012 och forumet lever i allra högsta grad än, så vi skall nog inte vara oroliga.

Det är upp till oss att hålla liv i sakerna och så länge trevliga människor skriver trevliga och intressanta inlägg (precis som ni gjort ovan) om det vi kanske älskar mest så kan måste väl sidan leva kvar?

Ha de gött!

Janne

TheCrow
2014-02-24, 16:30
Peronligen ser jag FB som ett steg på väg mot ett bättre system. Idag förstörs många forum av troll och anonyma användare. Den som är först med forum där man inte kan vara anonym kommer att hitta många nya användare tror jag. FB är en bit åt det hållet.

Rent allmänt har jag svårt för att det ska gnällas på FB av folk som inte är där... Det är ju som att jag skulle gnälla på random forum där jag inte är medlem i eller besöker.

Streetfighter
2014-02-24, 16:42
Rent allmänt har jag svårt för att det ska gnällas på FB av folk som inte är där...

Du har svårt för att någon inte gillar något som du gillar? Bara det är anledning nog för mig att hålla mig borta från Facebook. Nej men allvarligt, behöver inte använda Facebook för att se att det inte är något för mig.

TheCrow
2014-02-24, 16:49
Nä det må väl va hänt att det inte är nått för dig, det är okej. Men att tjura över att folk använder FB istället för forum är ju lite som grumpy old men liksom.

Och för övrigt har jag inte problem med att folk inte gillar sånt som jag gillar, jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.

Det mest tydliga exemplet jag stöter på i min vardag är folk som skäller på kvällstidningar och häver ur sig det mesta om deras innehåll. Fast dom läser ju inte kvällstidningarna, säger dom, så man undrar ju hur dom vet allt som är dåligt med kvällstidningar... Och skulle det va så att de trots allt läser dom undrar man ju varför ifall de är så dåliga. FB är vad man gör det till.

Streetfighter
2014-02-24, 17:02
Finns mer produktiva saker att göra än att bli irriterad över allt.

Sedan angående...


Jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.

Något av det löjligaste jag läst på länge.

Jag har inte kört in i ett träd i 200 km/h. Behöver dock inte prova för att veta att jag inte kommer att gilla det.

Kakel_anders
2014-02-24, 19:54
Nä det må väl va hänt att det inte är nått för dig, det är okej. Men att tjura över att folk använder FB istället för forum är ju lite som grumpy old men liksom.

Och för övrigt har jag inte problem med att folk inte gillar sånt som jag gillar, jag har problem med folk som inte gillar saker de själva inte har provat på. Ungefär som heterosar som ogillar homosar.

Det mest tydliga exemplet jag stöter på i min vardag är folk som skäller på kvällstidningar och häver ur sig det mesta om deras innehåll. Fast dom läser ju inte kvällstidningarna, säger dom, så man undrar ju hur dom vet allt som är dåligt med kvällstidningar... Och skulle det va så att de trots allt läser dom undrar man ju varför ifall de är så dåliga. FB är vad man gör det till.

Jag är HELT övertygad att jag inte skulle gilla att vara homo, även om jag inte har något emot dem personligen :)

Bah, det gnälls på mycket..
Var och en gillar det de gillar, jag föredrar själv detta forumet när det gäller hojar, utöver det har jag även facebook, men jag skulle nog lugnt klara mig utan det..

Sen är jag inte helt övertygad att facebook bara är en "fluga", för även om kanske jag skulle klara mig utan det så råkar det ju vara så att de omsätter astronomiska mängder pengar.

Tycker det känns gemytligt och välkomnande på ett annat plan på forum som detta, lite som att kliva in på en gammel krog och tjöta skit med polarna :)

TheCrow
2014-02-24, 21:24
Jag är HELT övertygad att jag inte skulle gilla att vara homo, även om jag inte har något emot dem personligen :)

...

Nä men det är ju det som är skillnaden också, att man inte har nått emot det bara för att man själv inte har fastnat för det.

/F