handdator

Visa fullständig version : Lätt mc-kort i sommar!



mc kalle
2012-05-22, 20:46
Jag har tänkt att skaffa lätt-mc kort i sommar (har redan anmält mig) men har problerm med att välja en mc att köra :( jag har letat efter en mc sedan i julas och undrar om någon har några tips på motorcyklar. jag har moppe och kör lite cross hos polare ibland oftast i skog. och motorcykeln får inte kosta mer än 15 000. och vet inte vad jag ska ha för årsmodell, jag tänkte först ha en lite äldre så att jag skulle kunna meka med den mycket. hade tänkt att plocka isär allt och lacka om den sedan bygga ihop den igen.(en sak jag ser mycket fram emot) men de är inte lika kraftfulla som en ny och kommer köra mycket i skogen. alltså kommer det behövas en lite starkare med och ibland vill jag glida runt på stan. SNÄLLA HJÄLP!!!!

PS: ha kommit fram till en Yamaha dt "so far":confused:

mc kalle
2012-05-22, 20:50
det blir trodligen någon slags offroad

lasrberglund
2012-05-22, 21:39
yamaha xt125?

mc kalle
2012-05-23, 07:42
har du några tips på hojar???

Christian
2012-05-23, 09:14
Kan nog säga så här. Första hojen blir man ändå missnöjd med efter 1-2 år och vill byta.
Tror det beror på att man tror att man vill ha en typ av hoj men när man väl börjar köra så är det andra egenskaper som blir viktiga.

Så köp den du tror att du vill ha, men att du ska kunna sälja den om du vill efter 2 år.
Inte att du ska köpa hojen som du ska ha resten av livet direkt.

mc kalle
2012-05-23, 19:01
okey, det kommer nog bli mycket i skogen men mer och mer på vägarna tror jag. tack för tipset