handdator

Visa fullständig version : Frustration!!!



Nenna75
2012-05-21, 22:29
AaaaRrrrggghhhh!!! :banghead:

Uppkörningstid på onsdag (=övermorgon!!!!), och lektionen idag gick pissdåligt! ...eller rättare sagt Manöverbanan gick pissdåligt. :mad: Usch, vad less man kan bli. Frågan är om man bara har en "bad day" och fixar det iaf... - eller om man ska skjuta upp det några veckor.....?? :confused:

Man vill så mycket nu (man kan ju nästan känna doften av det där kortet man så gärna vill ha), så man blir ju totalt frustrerad - och fundersam hur man ska göra! :hmmmm2:

SUCK!

Guzzi-Leif
2012-05-21, 22:57
Stora konserter önskar dåliga genrep!

Och var säker på en sak: Inspektören ser helhet och kompetens. Skulle du göra en enstaka idiotgrej på manöverbanan får du tillfälle att omedelbart göra ett nytt försök.

Sköt sömn, vätska o näring exemplariskt sista dygnet före uppkörning; detta är mycket likt en idrottsprestation.

Det hålls tummar!

Kimmo
2012-05-22, 10:22
Går säkert utmärkt Mora är en bra bana att köra upp på där klarade jag min uppkörning.
Det var skönt att vi kom in på banan innan uppkörningarna började så man fick värma
upp och känna på banan.

Hornet
2012-05-22, 13:23
Men va faen Nenna ! :) Håller med Leif visa att du har koll och att det är du som bestämmer över hojen. Så bortser inspektörn säkert med att om du skulle välta en kon eller överskrida någon linje,, jag fick några försök när jag körde upp. Och skulle du nu få en chans till så stanna till å samla dej och säg,, men va faaaen,, jag kan ju det här kom igen nu. :D:D

Lycka Till

Nenna75
2012-05-22, 15:28
Tack för support!! :D
Verkar gå bra det här.... den MCn som jag kört alla lektioner på, är idag på reparation och verkstaden har fått fel delar!!! (Kan alltså ej användas i morgon!)

Alternativ 1: Boka ny tid (blir inte förrän slutet på juni isf = helt värdelöst)
Alternativ 2: Låna en annan körskolas hoj, som är en HELT annan modell än den jag kört... KUL.

Får provåka den "nya" hojen ikväll - men det känns ju inte direkt optimalt att köra upp på en helt ny hoj.....
Va trött jag blir.

Ankan1
2012-05-22, 15:44
Med viss ovana att framföra en mc så är det ju lite otur med att lära sig på en modell och vid uppkörningsdagen sätta sig på en helt ny variant.Inte optimalt om man inte vill misslyckas.Hoppas det går bra ändå och skulle det gå vägen så är du ju klart värd ditt körkort.Ta en bra runda på den nya hojen innan du rullar fram för slutbesiktning om det är möjligt.

Sen kör vi så det ryker ... :)

Reject
2012-05-22, 16:34
Som nån sa: se till att vara utvilad och ha bra energi dagen då du kör upp.

Om det är någon tröst, så var min sista lektion före uppkörningen en av mina värsta (tror jag gjorde två grejer jag kunde ha blivit kuggad på), men klarade ändå uppkörningen på första försöket.

EDIT: om det hade varit jag med helt ny MC, så hade jag koncentrerat mig på att hitta draget i kopplingen samt balansen i hojen.

Ove
2012-05-22, 18:48
Tack för support!! :D
Verkar gå bra det här.... den MCn som jag kört alla lektioner på, är idag på reparation och verkstaden har fått fel delar!!! (Kan alltså ej användas i morgon!)

Får provåka den "nya" hojen ikväll - men det känns ju inte direkt optimalt att köra upp på en helt ny hoj.....
Va trött jag blir.

;) Kan vara ett stort + för dig om körläraren förklarar situationen, liksom det kan vara att köra upp i snöstorm eller något annat man inte råder över. ;)

Nenna75
2012-05-23, 10:53
Tack alla för tips & råd! ....men det gick ju tyvärr åt h-te idag :( Faaan! Va surt det känns.... Och naturligtvis på manöverbanan! Tyckte det kändes rätt ok med den ovana hojen, och kan inte riktigt hålla med inspektören... (- båda körlärarna som var med tyckte det var konstigt oxå, att han kugga mig på den.) Men men - That's life, I guess...

Bara bita ihop & köra köra köra på tills nästa gång. :( :( :(

Reject
2012-05-23, 11:19
Gah! Otroligt surt, lider med dig :\

Säkert lättare för mig att säga än för dig att ta åt dig, men: försök se det som erfarenhet. Förhoppningsvis vet du åtminstone nu mer säkert vad körlärarna förväntar sig och på vilka punkter du kan bättra på dig själv.

Bighoj
2012-05-23, 11:22
Tack alla för tips & råd! ....men det gick ju tyvärr åt h-te idag :( Faaan! Va surt det känns.... Och naturligtvis på manöverbanan! Tyckte det kändes rätt ok med den ovana hojen, och kan inte riktigt hålla med inspektören... (- båda körlärarna som var med tyckte det var konstigt oxå, att han kugga mig på den.) Men men - That's life, I guess...

Bara bita ihop & köra köra köra på tills nästa gång. :( :( :(

Jaha,det var ju skit.Tycker du ändå har helt rätt inställning trots att livet inte är på topp just nu.
Du kan inte göra något åt det som varit,så glöm det och satsa din energi på nästa uppkörning istället.Du kan ju knappast ha mer oflyt än du hade nu.

Nenna75
2012-06-28, 08:11
Frustrationen är över - FIXADE UPPKÖRNINGEN IGÅR!!! :D :D :D -- på den "nya" hojen... Måste säga att jag var väääääldigt negativ veckan innan, för krypkörningen gick inte alls bra med den hojen jämfört med den första.... -- men det gick SÅ BRA!

Happy happy! Brum brum.... ;) .....vad läskigt det ska bli att köra själv första gången! :D

Ove
2012-06-28, 08:32
:banana: Grattis! Kör försiktigt. ;)

LowTech
2012-06-28, 09:54
:banana: Grattis! Kör försiktigt. ;)
Ansluter mig till ovanstående..
Som min bes man sade (det fanns bara EN kvinnlig sån i hela Sverige då) efter min godkända uppkörning:
Ta det försiktigt nu, det enda du har visat är att du vid ett tillfälle har kunnat köra någorlunda väl..:rolleyes:

Så, lycka till och "förbättra" inte olycksstatistiken..

(jag körde upp på 60talet, i början..)

Figurehead
2012-06-28, 10:04
Grattis! Finns nästan ingenting som kan liknas vid känslan av nytaget körkort och bara åka iväg. Kul! =D

Ia_
2012-06-28, 10:56
Grattis! (är bara lite avundsjuk! ;) ) Ha det så kul på vägarna under sommaren!